Bilsikring

KristinB

Flørter med forumet
Hva slags bilsikring skal dere bruke? Kan jeg bruke bagen til vognen, eller er det mer sikkert med bilstol? Tips mottas gjerne... Også på hvilken bilstol man bør kjøpe...

hei.vi har kjøpt bilstol, vi fant ut at dette var mest praktisk da vi ofte skal til oslo å besøke mine foreldre.
føler at stol er sikrere enn bag.
klem sstine[:D]

vi hadde tenkt å kjøpe netting som man kunne feste bagen med, men der sa de at det hadde vært mye ulykker med det, så det hadde de ikke lenger. så blir vel stol her også.

Sverger til bilstol!!!

Jeg spurte om dette for en stund siden, og det ble en VOLDSOM diskusjon!! [:)]
Vi har kjøpt bilstol, så det er det vi kommer til å bruke. Fra 0-13 kg..

Du kan jo lese litt om hvilke svar jeg fikk den gangen [:D]

http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=173919&mpage=1&key=bag𪝟

husk på at hvis du skal bruke bag i bilen så må det være av den harde typen, ikke myk-bag.
Pluss at du må ha et sikkerhetsnett. Vi har bare kjøpt bilstol, men vurderer bag også

vi har bilstol! vurderte sikkerhetsnett, men så ble det bilsete!

Det finnes også boxetter. De er som bilstoler men rette, så ungen er festa på samme måten men slipper å ligge med ryggen bøyd over lengre tid! :)

hvor har du kjøpt stolen fruluna? Har du noen billige internett sider å vise til....takk[;)]

ORIGINAL: gira

hvor har du kjøpt stolen fruluna? Har du noen billige internett sider å vise til....takk[;)]

Er ikke samme farge på den vi har kjøpt da.. Vi fikk den i julegave av søster og fam, så jeg er ikke 100% sikker på hvor den er kjøpt. Men tror hun kjøpte den på babyshop..
Den har iallefall kommet godt ut i test: [:)] http://forbrukerportalen.no/produkter/2435/

ORIGINAL: KristinB

Hva slags bilsikring skal dere bruke? Kan jeg bruke bagen til vognen, eller er det mer sikkert med bilstol? Tips mottas gjerne... Også på hvilken bilstol man bør kjøpe...

hei og hopp... sånne bagger med nett man brukte før er blitt ulovlige... så du har nok ikke så mange valg.. hehe.. mange fine bilstoler, vi har kjøpt maxi cosi, de er veldig greie, lette å ta ut og inn og bære med seg[:D]

ORIGINAL: stineliten

ORIGINAL: KristinB

hei og hopp... sånne bagger med nett man brukte før er blitt ulovlige... så du har nok ikke så mange valg.. hehe.. mange fine bilstoler, vi har kjøpt maxi cosi, de er veldig greie, lette å ta ut og inn og bære med seg[:D]

Tror ikke det har blitt ulovlig enda, men det har vært snakk om det iallefall..

trodde de hadde blitt det nå jeg.... uansett så er de ikke å anbefale hvertfall[;)]

ORIGINAL: stineliten

trodde de hadde blitt det nå jeg.... uansett så er de ikke å anbefale hvertfall[;)]

Nei det er sant.. [:)]

ser folk er så negativ til nett i bilen.. vi har det og er veldig fornøyd, men bruker den bare når vi skal på besøk og skal seint hjem eller at hun ikke har sovet hele dagen.. vi bare leier den også har vi kjøpt bil stol også.. men det er jo opp tl hver enkel å bestemme[;)] men bagg i bilen er veldig praktisk, bruker vognene også har vi leid en sele og ikke sånt nett eller hva folk skrev....

de leier ikke ut ting som er blitt ulovlig.. det har eg undersøkt

ORIGINAL: anettesj

ser folk er så negativ til nett i bilen.. vi har det og er veldig fornøyd, men bruker den bare når vi skal på besøk og skal seint hjem eller at hun ikke har sovet hele dagen.. vi bare leier den også har vi kjøpt bil stol også.. men det er jo opp tl hver enkel å bestemme[;)] men bagg i bilen er veldig praktisk, bruker vognene også har vi leid en sele og ikke sånt nett eller hva folk skrev....

Er vel ikke det at folk er negativ til det.. Er vel mer det at det ikke anbefales mer fordi det er farlig..

ORIGINAL: lindaen

ORIGINAL: anettesj

Er vel ikke det at folk er negativ til det.. Er vel mer det at det ikke anbefales mer fordi det er farlig..

Ja er nok det.
Som jeg skrev lenger oppe spurte jeg om det samme for en stund siden, og det ble mye reaksjoner.. Så det er tydeligvis noe folk er opptatt av!! Og det er jo bra! [:)]

Vi har bilstol, og har aldri vært inne på tanken om å bruke bag[:)] Sikkerhet er viktigst!!

Dessuten har vi duo-vogn, og bagen på den kan ikke brukes i bil. Bare hard-bagen til kombivogna (hvis ikke jeg er heeeelt på jordet da...). Fikk tilbud om å låne nett og bag fra kombivogn, men takket pent nei til det[:)] Stolen vi har er så fin og atte[:)] Matcher perfekt til bilen, hihi[:D]

Back
Topp