Bilsikring store barn

Det må jo også sies at det er forskjell på biler, hvordan beltet ligger og hvor det kommer ut av bilens stamme.

Barn som sitter uten pute i en bil kan trenge pute i en annen.

Merker det på vår S-max, at siden beltet kommer ut litt høyt oppe i bilen, så må det pute til for at beltet skal ligge rett.

I en annen bil hvor beltet feks kommer ut ved nakkestøtten vil det ligge annerledes.

Så det er i grunnen ingen fasit

Det må jo også sies at det er forskjell på biler, hvordan beltet ligger og hvor det kommer ut av bilens stamme.

Barn som sitter uten pute i en bil kan trenge pute i en annen.

Merker det på vår S-max, at siden beltet kommer ut litt høyt oppe i bilen, så må det pute til for at beltet skal ligge rett.

I en annen bil hvor beltet feks kommer ut ved nakkestøtten vil det ligge annerledes.

Så det er i grunnen ingen fasit

Viktig poeng. Takk :)

Vi har tre unger i en s max hvor beltet som påpekt kommer ut høyt oppe.

Eldste er 10,5 og sitter i likhet med sin 8 år gamle søster i beltetol. Han er ca 136 cm og passer enda i stolen, og er bare 26 kilo så ingen kraftig kropp. Søstra er 125 så hun blir sittende der noen år til hun også.

Far til barna på 7 og 9 år bruker ingenting. Me skal mekling igjen. Da vil eg ta det opp. Har ikkje råd men evt kjøper eg det dei treng. Men då skal eg ha det hos meg annakvar uke. Plutselig trenger eg det.

Pute har aldri vært aktuelt her, han satt i beltestol til han vokste utav den etter fylte 10

https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/dette-sier-lovverket/#

Far meiner eldste på 9 år er stor nok til å sitte på pute. Hun er ikkje 150 cm enda... Det er han som har bil av oss. Eg har tilbydd meg å kjøpe bilstol til 900 kr per barn men han meiner kun yngste på 7 år trenger. Per dags dato sitter begge uten noko som helst. Eg gav beskjed at eg ikkje liker det men me er skilt:banghead: Og kan ikkje tvinge han, enn om eg har sagt kva som er anbefalt....

Back
Topp