bilsikring på buss,i syden?

På vanlige rutebusser, stort sett nei.. Men på Startour sine busser feks er det seler. Vi hadde med et graco babysete, som vi klarte å trykke 20 mnd gammel sønn nedi, han var da 12,5 kg, og det var knapt, men akkurat beltet over skuldrene, og ikke hodet over kanten!

På vanlige rutebusser, stort sett nei.. Men på Startour sine busser feks er det seler. Vi hadde med et graco babysete, som vi klarte å trykke 20 mnd gammel sønn nedi, han var da 12,5 kg, og det var knapt, men akkurat beltet over skuldrene, og ikke hodet over kanten!
Hvordan fikk du med deg bilsete? Sendte du den med spesialbaggasje?

Pakket det veldig godt, og sjekket det inn på flyet ja (kan jo tas sammen med vogn i prampack feks?).. Det ble tatt veldig godt vare på på veien ned, men ble fullstendig ødelagt på hjemturen! Det resulterte at vi fikk nytt, og det var jo egentlig ikke så dumt, for nå har vi helt nytt sete til babyen som kommer ;) Kan jo være en ide å ta med et billig brukt sete..

S
Pakket det veldig godt, og sjekket det inn på flyet ja (kan jo tas sammen med vogn i prampack feks?).. Det ble tatt veldig godt vare på på veien ned, men ble fullstendig ødelagt på hjemturen! Det resulterte at vi fikk nytt, og det var jo egentlig ikke så dumt, for nå har vi helt nytt sete til babyen som kommer ;) Kan jo være en ide å ta med et billig brukt sete..
Så bra dere fikk nytt :) Men er nettopp det jeg er redd skal skje på vei til et sted. Det skal ikke så mye til før isoporen i stolen sprekker, å da er den jo ikke sikker lenger... Om man ikke merker at det bare er bittelitt sprukket, kan det få fatale konsekvenser i en eventuell ulykke. Baggasjecrewet er så dårlig til å ta vare på tingene våres!!

Derfor jeg tenkte at jeg heller ville tatt med en rimelig, pent brukt stol.. Vi hadde jo ikke bruk for vår når vi kom hjem igjen siden gutten forlengst var over i neste stol. Alternativet var jo ingenting eller å leie. Å leie kan være vanskelig, alt etter hvor dere skal. Det er dessuten uvanlig med bakovervendt utover babysetet i søreuropa.. Det ble en kompromissløsning føler jeg, men bedre enn å ha han på fanget!

Dere kan jo ta det med inn på flyet, babystolen. :) Kjøpe eget sete til babyen, så får dere plassert det der. Det tror jeg kan gjøre flyturen mye mer behagelig også, så dere slipper å ha h*n i fanget hele turen, blir fort varmt og klamt. :)

Dere kan jo ta det med inn på flyet, babystolen. :) Kjøpe eget sete til babyen, så får dere plassert det der. Det tror jeg kan gjøre flyturen mye mer behagelig også, så dere slipper å ha h*n i fanget hele turen, blir fort varmt og klamt. :)
Signerer denne! Fy så svett jeg var etter nesten 6 timer med babyjenta på fanget

glemte jo å skrive at barna er 4 og 7 år ;)
men i hovedsak lurte jeg på om det er seler på disse bussene som blir brukt?kan jo bare ringe ving å høre og da...blir vel stort sett turen fra flyplassen og en liten tur en av dagene vi er der.

glemte jo å skrive at barna er 4 og 7 år ;)
men i hovedsak lurte jeg på om det er seler på disse bussene som blir brukt?kan jo bare ringe ving å høre og da...blir vel stort sett turen fra flyplassen og en liten tur en av dagene vi er der.
Lurt! Ring Ving ;) Men det pleier vel å være det!

Back
Topp