Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Labambie skrev:
Imponert over hvor lenge dere har klart å ha dem bakfram! Må de krølle bena mye når de er så store? Ser for meg at det blir litt trangt?Nesly skrev:
Trangt blir det. Barna klager sjelden, de er jo vant med at det er sånn det skal være. Ikke er det særlig ubehagelig heller. Dessverre er vi voksne "flinke" til å tro at barna føler det på samme måte som oss, de har jo en helt annen muskel- og benstruktur enn oss. Jeg klarer ikke å sitte på knærne med duplo i en time, det klarer de fleste barn.
Hvorfor valgte du å snu barna dine så tidlig da? Visste du bedre?
Nå har vi fire barn da, så skulle vært mulig å svare på begge to:-P
Med eldste som er 11 1/2 år, så var det forover. Var ikke så mye fokus på bakovervendt, men husker at TT var i godmorgen norge og snakket og forklarte hvorfor det var bedre å ha barna bakover.
nr 2 som er 9 1/2 år, satt bakover til han var over 4 år. Han er ganske gjennomsnittshøy, og har alltid vært det. Gikk helt fint.
nr 3 er nett blitt 3 år, og er høy for alderen. Må snu han før han er 4 år. Sliter med bein som sovner.
nr 4 er bare 19 dager, og hun skal få sitte bakover så lenge det er fysisk mulig.
Så av de tre som er aktuelle, så blir to forover og en bakover.
Nesly skrev:
Labambie skrev:
Imponert over hvor lenge dere har klart å ha dem bakfram! Må de krølle bena mye når de er så store? Ser for meg at det blir litt trangt?Nesly skrev:
Trangt blir det. Barna klager sjelden, de er jo vant med at det er sånn det skal være. Ikke er det særlig ubehagelig heller. Dessverre er vi voksne "flinke" til å tro at barna føler det på samme måte som oss, de har jo en helt annen muskel- og benstruktur enn oss. Jeg klarer ikke å sitte på knærne med duplo i en time, det klarer de fleste barn.
Hehe ja jeg visste bedre! :D
Vi valgte det fordi det som er sikrest kommer an på typen kollisjon, og med tanke på hvilke kollisjoner som det er flest av. (Påkjørsler bakfra). Her er forovervendte de sikreste.
Når en ser på andre land i Europa sitter de fleste forovervendt, Norge er faktisk et av de få landene som anbefaler bakoverseter.
Nesly skrev:
Labambie skrev:
Hehe ja jeg visste bedre! :D
Vi valgte det fordi det som er sikrest kommer an på typen kollisjon, og med tanke på hvilke kollisjoner som det er flest av. (Påkjørsler bakfra). Her er forovervendte de sikreste.
Når en ser på andre land i Europa sitter de fleste forovervendt, Norge er faktisk et av de få landene som anbefaler bakoverseter.
Eldste som nå er 5 år snudde jeg når hun var rundt 5 mnd tror jeg fordi at hun likte ikke sitte bakovervendt, ble skikkelig urolig. Sånn er hun ennå, blir skikkelig bil syk om hun sitter bakovervendt. Og minsten som er 2 år og 6 mnd har vi heller aldri hatt bakovervendt, grunnen til det er fordi at vi har arvet bilsete som er fremovervendt og vi har ikke bil selv så de få gangene vi kjører bil så bruker vi fremovervendte bilseter som vi har. Når vi får råd til å kjøpe oss bil så kommer vi til å kjøpe nye bilseter men de kommer til å være fremover vendt, da ungene sikkert kommer til å være rundt 3 - 4 år og 6- 7 år. Når evt neste mann kommer så blir det jo baby sete i begynnelsen så får vi se hva vi gjør når vi evt må kjøpe nytt.<3lykkeligmamma><3>3>3lykkeligmamma> skrev:
Hehe ja jeg visste bedre! :DNesly skrev:
Amorosa skrev:
Eldste som nå er 5 år snudde jeg når hun var rundt 5 mnd tror jeg fordi at hun likte ikke sitte bakovervendt, ble skikkelig urolig. Sånn er hun ennå, blir skikkelig bil syk om hun sitter bakovervendt. Og minsten som er 2 år og 6 mnd har vi heller aldri hatt bakovervendt, grunnen til det er fordi at vi har arvet bilsete som er fremovervendt og vi har ikke bil selv så de få gangene vi kjører bil så bruker vi fremovervendte bilseter som vi har. Når vi får råd til å kjøpe oss bil så kommer vi til å kjøpe nye bilseter men de kommer til å være fremover vendt, da ungene sikkert kommer til å være rundt 3 - 4 år og 6- 7 år. Når evt neste mann kommer så blir det jo baby sete i begynnelsen så får vi se hva vi gjør når vi evt må kjøpe nytt.<3lykkeligmamma><3> skrev:
Det er påbudt ved bruk av bilbarnestol å ha den bakovervendt til barnet er 9 kg.
<3lykkeligmamma><3>3>3lykkeligmamma> skrev:
Amorosa skrev:
Eldste som nå er 5 år snudde jeg når hun var rundt 5 mnd tror jeg fordi at hun likte ikke sitte bakovervendt, ble skikkelig urolig. Sånn er hun ennå, blir skikkelig bil syk om hun sitter bakovervendt. Og minsten som er 2 år og 6 mnd har vi heller aldri hatt bakovervendt, grunnen til det er fordi at vi har arvet bilsete som er fremovervendt og vi har ikke bil selv så de få gangene vi kjører bil så bruker vi fremovervendte bilseter som vi har. Når vi får råd til å kjøpe oss bil så kommer vi til å kjøpe nye bilseter men de kommer til å være fremover vendt, da ungene sikkert kommer til å være rundt 3 - 4 år og 6- 7 år. Når evt neste mann kommer så blir det jo baby sete i begynnelsen så får vi se hva vi gjør når vi evt må kjøpe nytt.<3lykkeligmamma><3> skrev:
Det er påbudt ved bruk av bilbarnestol å ha den bakovervendt til barnet er 9 kg.
Hadde ett baby baby bil sete til hun var stor nok til å bytte over i fremover vendt. Og det var også ett bilsete vi hadde fått som vi da brukte til hun. Jeg ror meg ikke vekk fra det jeg skrev men jeg husker ikke helt nøyaktig hvor gammel hun var når hun fikk nytt sete men husker godt at hun ikke var så veldig stor men så klart ikke så veldig liten heller
Amorosa skrev:
<3lykkeligmamma><3> skrev:
Amorosa skrev:
Hadde ett baby baby bil sete til hun var stor nok til å bytte over i fremover vendt. Og det var også ett bilsete vi hadde fått som vi da brukte til hun. Jeg ror meg ikke vekk fra det jeg skrev men jeg husker ikke helt nøyaktig hvor gammel hun var når hun fikk nytt sete men husker godt at hun ikke var så veldig stor men så klart ikke så veldig liten heller
Jeg bare opplyser jeg... Greit å tenke på til en eventuelt neste gang!