bilsikkerhet for ufødte barn!

Nussenasse

Elsker forumet
Etter diskusjonen i går og i dag tidlig har jeg nå funnet en studie som er gjort ang bruk av gravid belte i bilen.

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/forebyggende_helse/bilsikkerhet_for_det_uf_dte_barn

Klarer ikke lage link, kan noen hjelpe?

oi! kan mer enn jeg tror.

Er veldig opptatt av bilsikkerhet, og jeg fikk i går beskjed om å bevise mine påstander, så her er hvertfall noen forskningsresultater!

Nei fikk bare spørsmål om det jeg skrev bare var noe jeg trudde/ mente, eller om jeg hadde erfaring med at ett sånt bilbelte for gravide reddet fosterliv... Jeg er fullt overbevist om at et slikt belte hindrer mange aborter ved bilulykker, men noen mener at disse gir falsk trygghet og at man kan like gjerne kjøre uten.
Derfor fant jeg frem noe som støtter min overbevisning.

Alle skjønner jo at barnets sikkerhet kommer først her i verden!det er jo bare logisk....

Så bra at du fant en artikkel lillemy! Da er det ikke så mye mer og lure på da skulle man tro! Jeg er ihvertfall glad for at jeg har gravid-bilbelte![;)]

det var meg som spurt deg om det,ikkje for at du skulle BEVISE det for meg.Eg sa berre at eg var ut for ein sit der bilbelte mitt stramma seg -eg brukte ikkje slik gravidbelte og eg merka ingenting!!! Det er MI erfaring!!!
kva du velger å gjer er heilt fritt opp til deg.Flott for deg om du vil bruke det.Håper du aldri kjem ut for liknande sistuasjon!!!
Men når det er sagt syns eg du og skal lese innlegget som du linka til og legge godt merke til ORDBRUKEN i teksten..det vert brukt orda KAN OG HVIS!!!

END OF DISCUSSION!!!!!!!!!
ORIGINAL: Lille My80

Nei fikk bare spørsmål om det jeg skrev bare var noe jeg trudde/ mente, eller om jeg hadde erfaring med at ett sånt bilbelte for gravide reddet fosterliv... Jeg er fullt overbevist om at et slikt belte hindrer mange aborter ved bilulykker, men noen mener at disse gir falsk trygghet og at man kan like gjerne kjøre uten.

teba: det er vel ikke for å ikke merke noe under vanlig biltur, det er vel mer som en sikkerhet hvis uhellet er ute og man kræsjer...da strammer ikke beltet på magen!

ORIGINAL: teba

det var meg som spurt deg om det,ikkje for at du skulle BEVISE det for meg.Eg sa berre at eg var ut for ein sit der bilbelte mitt stramma seg -eg brukte ikkje slik gravidbelte og eg merka ingenting!!! Det er MI erfaring!!!
kva du velger å gjer er heilt fritt opp til deg.Flott for deg om du vil bruke det.Håper du aldri kjem ut for liknande sistuasjon!!!
Men når det er sagt syns eg du og skal lese innlegget som du linka til og legge godt merke til ORDBRUKEN i teksten..det vert brukt orda KAN OG HVIS!!!

END OF DISCUSSION!!!!!!!!!
ORIGINAL: Lille My80

"Et vanlig bilbelte vil gli opp over en gravid mage og føre til at fosteret utsettes for et enormt trykk i kollisjonsøyeblikket. "Av Bjarne Sverkeli

Finner du noe kan og hvis her?

Nei ikkje i den setninga du referer til. men kan nå gjerne sitere andre setninger da:.."en kollisjon KAN være fatal...tall fra USA viser at et vanleg bilbelte KAN vere farleg.." og i siste setninga..."et kræsj KAN gi..." sitat slutt!
Snakka seinast i dag i baselgruppa mi ang bruk av dette, der ei mor hadde brukt vanleg bilbelte i kræsj,ho var på dåverende tidspunkt høggravid og og belte sklei ikkje oppover magen nei,det holdt seg der det skulle!
Ei anna hadde lånt eit slik eit,og ho sa einaste forskjell var ar det var meir behageleg for ho,ellers ingen forskjell sa ho...men det er jo opptil kvar enkelt korleis ein les og tolker ulike typer meir eller mindre vel dokumenterte testar.
Og når eg skreiv at eg var i ein situasjon der belte stramma så var det fakitsk nødbremsing,rykket er det same!

Ja da tror jeg vi tolker skrivet forskjellig. Samma det!Som du sier er det opp til hver enkelt.
Det var flere som etterlyste forskning på området, så da kan de jo lese selv..

Hei og hopp!

ORIGINAL: lona

har lest om tester om gravid bilbeltene test,har også brukt gravid belte , selv om jeg synst så som så med gravidbelte det glapp ofte av...det viktigeste er at en SRAMMER bilbelte under magen når man tar bilbelte på.. dette gjelder om du er gravid eller ikke . mangen av disse gravid beltene holder ikke mål

Nei jeg vet, man bør se på låsingen på de.

For all del eg ser poenget ditt håper du ser mitt. Eg er av den tru at det er vel og bra alt slikt,men en god del ting trur eg er nok også for å selge..som ein seier i legeyrket: derom de lærde stirdes..og det er vel noke som ein kan overføre til dei fleste situasjoner! Fint det med ulike meininger, så får ein finne ut av sine behov!
Ha en god natt.
Lang dag i morgen!![:(]

Back
Topp