Bilsetetips (sikkert for hundrede gang...)

Oppsann

Forelsket i forumet
Noen gode tips til bilsete nr. 2 (9-25 kg)?

Kriterer:
*Ikke være veldig stort, bilen er nemlig ikke så diger...
*bakovervendt
*Ikke altfor plundrete å bytte fra bil til bil

Kan det være mulig å få oppfylt alle tre kriteriene tror dere? Eller er jeg for kravstor...?[:D]

Så at det var tilbud på Barnas Hus på Graco Cosmic Comfort og Britax Multitech, er disse store?

Går meg litt bort i barnesetejungelen, så tips mottas med glede.[:)]

Har prøvd å finne en tråd om dette, men ga opp... Den søkegreia her på BV er ikke akkurat noe å hoppe i taket over...[&:]

Graco Cosmic Comfort og Britax Multitech tar ca like stor plass i bilen... men på graco sitter ungen mye høyerer oppe en i britax... smak og behag... både vi og småen er veldig fornøyd med gracoen i hverfall... mens naboen er ofrnøyd med britaxen

multitechen tar ikke så veldig stor plass.. nå har vi en passat da, så plass er liksom ikke noe tema sånn sett - men det tar mye mindre plass enn vår forrige stol - som var en besafe combi.
Anbefaler deg å prøve ulike stoler i bilen [:)]

Det er dessverre ikke noe fasit svar på det, et sete kan ta  mer eller mindre plass i forskjellige biler alt ettersom hvordan baksetet er bygd opp m.m.

Prøv i bilen er det beste tipset.

Her er noen tips til seter som kanskje kan passe til kriteriene:

* Brio Zento 0 - 25 kg (nyttig info vedr. dårlige testresultater: http://www.sakerhetsbutiken.se/10.html)
* Britax Hi-Way 0 - 25 kg
* Britax Secura 0 - 25 kg
* Britax Multitech 9 - 25 kg
* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg

ORIGINAL: WhiteZinfandel

ORIGINAL: Karla

graco går bare opp til 18 kg i baksete, jeg ville prøvd setene i bilen, jeg synes multi tec er mye lettere å monetere enn gracoen, og vi er veldig fornøyd med vår iallefall[;)]

Den nye modellen hvor støttebenet er fast kan stå i baksetet til 25 kilo..

Er du 100% sikker på det?

Da jeg spurte om nyheter for 2009 var dette det eneste jeg fikk opplyst om Cosmic:
Det kommer ingen nye modeller foreløpig for 2009, men forandring på eksisterende produkter er som følger:
Cosmic Comfort ( 0 - 25 kg.) kommer med integrert støtteben, og vil hete Cosmic Comfort S.

ORIGINAL: WhiteZinfandel

ORIGINAL: Karla

graco går bare opp til 18 kg i baksete, jeg ville prøvd setene i bilen, jeg synes multi tec er mye lettere å monetere enn gracoen, og vi er veldig fornøyd med vår iallefall[;)]

Den nye modellen hvor støttebenet er fast kan stå i baksetet til 25 kilo..

Sjekket også med akta.se nå og det ser ut som om det du sier ikke stemmer:

E-rev 04 godkänd (bakåtvänd) upp till 25 kg i framsäte och till 18 kg med stödben i baksätet (ca 5 mån - ca 4/5 år). Godkänd för framåtvänd användning med trepunktsbälte 15-25 kg (4 – 5/6 år).

Jeg er veldig fornøyd med vårt cosmic komfort. Lillemann sitter veldig fint i det, hodet faller ikke frem når han sover. Det tok mye mindre plass i vår peugeot enn f.eks besafe setet. Men som sagt her tidligere, du bør absolutt prøve det i bilen før du kjøper. Vi prøvde vårt sete i en toyota vi testet, og der var baksetet såpass mye brattere at cosmicen ikke kunne brukes. Synes og cosmicen er forholdsvis enkel å montere, t.o.m bakovervendt.[:)]

Var det han som heter Petter som hadde det?

Har sendt en mail og spurt ham om dette så finner vi fort ut av det ;)

Tror jeg rett og slett tar med bilen og ser hva det blir plass til jeg da.

Tusen takk for tips! [:)][:)][:)]

Besafe Izi Combi (0-18 bakover og 9-18 forover) er nå kommet med isofix - Barnas Hus har iallfall fått inn dette setet og er i kampanjeavisa denne uken - vi var å kjøpte idag[:D]

Oi wow har det kommet allerede, tidligere har de av og til annonsert noe men syntes det har drøyd og drøyd før det har kommet ut i butikken. Men nå må de vel gjøre det de kan for å holde på arbeidsplassene, de var jo nevnt i oversikten i VG over bedrifter som er rammet av finanskrisen. Måtte permitere 13 ansatte i november.

Back
Topp