Bilsetet....

Har og lest og hørt det er anbefalt å bruke bakovervendt frem til 4 år...
Ser på største her nå,ho blir 4 år om halvannen mnd og det er ikke mye kjangs for at jo skulle kunne sitte bakovervendt i et slikt sete...
Det blir rett og slett for lite og trangt...[8|]
Så syns den teorien er litt merkelig og...

Det er jo bare anbefalinger vet du..
I teorien er det det beste, men det er ikke alltid det stemmer overens, eller lar seg gjøre i virkeligheten...[:)]

ORIGINAL: Star83

Flott at du sier det så godt!! Kommer ikke til å yvinge han til å sitte bakovervendt når han selv ikke vil lenger, men så lenge som mulig!

Det vi har gjort og...Eller Største har jo ikke vært med noe særlig i bil mens ho var liten...
Men vi prvøde med Tobias,og når ha nikka passa babysetet lenger så hadde vi planer om videre bakovervendt...Var i butikker å prøvde,men gutten hyla og skrek så fort han måtte se inn i setet når han ble satt...
Så vi endte med forovervendt for i det hele tatt å kunne ha en stille biltur...
Nå med Emina har jeg igjen tenkt å prøve så lenge som mulig,så derfor jeg anbefalte det nye fra Hts som er kombi...
Da kan det brukes bakovervendt så lenge som mulig,og benyttes forovervendt først når det blir nødvendig,og slippe å kjøpe nytt sete når det blir nødvendig...

Takk for tipset  Veldig greit å ha et sete som du kan snu begge veier ja!!!!
For du vet jo ikke hvor lenge barnet ditt godtar å sitte bakovervendt.

ORIGINAL: snusken

ORIGINAL: Star83

Flott at du sier det så godt!! Kommer ikke til å yvinge han til å sitte bakovervendt når han selv ikke vil lenger, men så lenge som mulig!

Det vi har gjort og...Eller Største har jo ikke vært med noe særlig i bil mens ho var liten...
Men vi prvøde med Tobias,og når ha nikka passa babysetet lenger så hadde vi planer om videre bakovervendt...Var i butikker å prøvde,men gutten hyla og skrek så fort han måtte se inn i setet når han ble satt...
Så vi endte med forovervendt for i det hele tatt å kunne ha en stille biltur...
Nå med Emina har jeg igjen tenkt å prøve så lenge som mulig,så derfor jeg anbefalte det nye fra Hts som er kombi...
Da kan det brukes bakovervendt så lenge som mulig,og benyttes forovervendt først når det blir nødvendig,og slippe å kjøpe nytt sete når det blir nødvendig...

Takk for tipset  Veldig greit å ha et sete som du kan snu begge veier ja!!!!
For du vet jo ikke hvor lenge barnet ditt godtar å sitte bakovervendt.

Er nettopp det...Koseter litt mer det setet,men i stede for å måtte kjøpe to så er det nok ganske verdt pengene sine![;)]
Også er de i masse stilige design på trekka...[:-]

ORIGINAL: Mamma_20

setet vårt er forovervendt det.. [:(][:(]

Det setet vi har sett på er også det..
men vi kommer nok til å bruke graco'en litt lenger (autobaby med base) gutten vår er jo så liten og lett[;)]

Vi har sete fra Graco og den kan brukes begge veier. Veldig kjekt.

MEN, jeg mener at når barna er små så har de egentlig ingen formening om hvilken vei de skal sitte.(med unntak av bilsyke o.l) Det er bare vi voksne som ikke orker krangle med dem. Syntes vi er litt lite flinke til å bestemme. Greit, så blir det litt skrik, men er det virkelig barnet som skal bestemme hvordan det skal sitte i bilen ??? Jeg syntes vi burde være de voksne og ikke gi etter for slikt tull. Det er jo det det er.
Christian satt bakovervendt helt frem til han var alt for lang i beina. Da ble det ubehagelig. Og da tok vi valget om å sette han andre veien.

Klemmer

ORIGINAL: ~Fiorelina~

ORIGINAL: Mamma_20

setet vårt er forovervendt det.. [:(][:(]

Det setet vi har sett på er også det..
men vi kommer nok til å bruke graco'en litt lenger (autobaby med base) gutten vår er jo så liten og lett[;)]

Åssen sete har dere sett på!?[8|]

Back
Topp