Bilsetet vakler

Mistymya

Mistymya
August 2018
Etter en impulstur over grensen med påfølgende salg, kjøpte vi i går et Britax Baby-Safe plus shr II.

Tenkte vi skulle sjekke at det var i orden før vi stuver det ned i boden i påvente av babyen, så vi monterte det i går.

Kan dere som har erfaring med bilstoler hjelpe meg å oppklare om setet er som det skal.

1. Selve basen sitter bare fast i Isofix-festet bak. Man kan løfte basen i bakkant om man vil. Skal det være sånn?

2. Når stolen er klikket fast i basen, så vakler det på en måte litt. Skal det sitte helt stødig i basen, eller er det vanlig at det får litt bevegelse for å henge med i svingene?

Ps. Vi fulgte anvisningen og alle de grønne lås OK merkene var i orden.

Tusen takk for eventuelle svar!

Våres vakler ikke i basen... Isofixen kan man ikke gjøre feil så lenge den er godkjent fra bilprodusenten..

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Aner ikke noe om det setet... Men det er ikke bilens sete som påvirker vaklingen? Det er setet/basen i seg selv?

Våres vakler ikke i basen... Isofixen kan man ikke gjøre feil så lenge den er godkjent fra bilprodusenten..

Ny termin 03.02.14

Hmmm... Selve setet vakler liksom litt når det låser i basen. Får dra i en butikk å få det demonstrert. Glemte det opp i det hele.

Så de skal sitte bom fast i basen?

--------------------
<3 17. februar <3

Ikke bomfast, men det sittet.. sikkert dumt spørsmål, men går du tatt av den beskyttelsen på beltene?

Ny termin 03.02.14

ImageUploadedByBV Forum1374857335.822618.jpgDet virker som det er sølvboltene på bildet som vakler.
De er liksom litt lange...

Lurer jo på om det er noe feil og vi må bytte...

--------------------
<3 17. februar <3

Må gå en tur til ned i kjelleren ser jeg.

Ellers er jeg ikke sikker på det med beltene. Var mannen som ordnet det sammen i går. Hvordan kan jeg evt. se det?

Kjøpte base og bilstol sammen, så håper det er blitt rett.... (Ellers må mannen til Svinesund i morgen igjen :P)

Skal gå ut i bilen vår å sjekke

Ny termin 03.02.14

Det er en liten slark..

Ny termin 03.02.14

Ingen erfaring med akkurat dette setet, men vårt maxicosi var det også litt bevegelse på npr det var klikka i basen.

Men alt var grønt, og setet satt, så ikke noe problem.

Har du babyshop i nærheten? Ta deg en tur dit og la de se på det ;)

Hvis det ikke er nærmere til svinesund da ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Tusen takk for alle svar jenter. Man kan jo bli smågal bare av å være gravid.

Får se på et tilsvarende på babyshop :)

Kan jo være det skal gi litt etter. Umulig å si før jeg ser noen andre!

Fikk se babyen i dag, så det overskygger heldigvis det meste :D

--------------------
<3 17. februar <3

Vårt vaklet litt når stangen i gulvet stod for høyt. Uten noe vekt oppi kan det vingle litt. Hvis du tar litt vekt oppi stolen så kan det hjelpe. Det kan også være at isofixen ikke er satt helt i hakk. Det skjedde med vårt, og det ble grønt. Må bare si at vi er meget fornøyd med det sete.

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Vårt vaklet litt når stangen i gulvet stod for høyt. Uten noe vekt oppi kan det vingle litt. Hvis du tar litt vekt oppi stolen så kan det hjelpe. Det kan også være at isofixen ikke er satt helt i hakk. Det skjedde med vårt, og det ble grønt. Må bare si at vi er meget fornøyd med det sete.

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Takk for nok et svar. Vi må nok prøvemontere en gang til. Heldigvis hat vi god tid :P

--------------------
<3 17. februar <3

Back
Topp