Bilseter med isofix

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Er det så enkelt som de sier? Har dere isofix og syns dere det er enkelt å flytte seter? Jeg har aldri klart å løsne et sete med isofix, det står jo bom fast! Blir sprø jeg! Mannen klarer det alltid til slutt, men igår prøvde vi en halvtime og ga opp. Tar meg fem minutter Max å flytte seter som er festet med belter og stropper. Lurer på om det bare er oss, og hva vi Evt gjør galt.. Jeg hater isofix!

Bruker 2 minutter på å flytte seter med isofix... Den tyngste jobben er å bære de mellom bilene...

Sent from my iPhone using BV Forum

Null stress! Så enkelt. Men ihvertfall hos oss så må vi få sete litt opp. Tar alltid en side først, så neste.. Slet i starten, så dere må nok bare finne en teknikk på det.

Merker jeg følger med på denne tråden ;) skal snart bestille base til bilstolen og hadde i utgangspunktet tenkt isofix siden det skal være enklere. Men er jo litt billigere med beltebase da.

Isofix er genialt synes jeg :) når man har babysete og tar det ofte med seg ut og inn av bil. Tryggere er det jo og :)

Vi hadde maxi cosi cabriofix med easyfix base. Klikk ut og klikk inn :)

Når eg var på glattkjøring kurs anbefalte dem isofix nettopp pga den sitte bom fast. De sa at det er det beste og tok et eksempel, vanlig sete vil bli flytta på vist bilen krasje. Det var nettopp ei mor som stod i en kø beveget seg 5 kilo meter i timen og selvfølgelig hadde ikke en trailer fått med seg dette, der han treffe dem bak, mor døde pga smelle. Barne sete traff mor sin rygg og slapp heldigvis unna med bare store skader.

Har ikke isofix selv da, men de isofix setene jeg har flytta tar meg ikke mer enn noen få minutter. Syns de er veldig lette å flytte jeg :)

Å flytte setet er veldig enkelt.
Å flytte basen er litt verre, men det går :)
Vi fikk opplæring i å feste basen og setet (både med og uten base) i butikken der vi kjøpte det, og beskjed om å komme tilbake hvis vi plages for da hjelper de oss igjen :)

Har et med isofix og et uten. Når jeg må ja et sete i annen bil, tar jeg alltid den uten. Virkelig herk å flytte med isofix

Er det så enkelt som de sier? Har dere isofix og syns dere det er enkelt å flytte seter? Jeg har aldri klart å løsne et sete med isofix, det står jo bom fast! Blir sprø jeg! Mannen klarer det alltid til slutt, men igår prøvde vi en halvtime og ga opp. Tar meg fem minutter Max å flytte seter som er festet med belter og stropper. Lurer på om det bare er oss, og hva vi Evt gjør galt.. Jeg hater isofix!
Vi synes det er helt fantastisk! Lett å ta setet ut og inn. Men dette kommer nok litt an på type sete også. Alle merker har jo sine egne løsninger på hvordan løsne og feste etc. Eneste som er helt likt er at understellet festes i bøylen som sitter i ramma på baksetene. Vi har sete fra recaro, da er det bare å dytte ned en knapp, og løfte av setet med bakenden først.

Isofix er genialt synes jeg :) når man har babysete og tar det ofte med seg ut og inn av bil. Tryggere er det jo og :)

Vi hadde maxi cosi cabriofix med easyfix base. Klikk ut og klikk inn :)
Babysetet er greit, der løsner jeg basen enkelt. Men verre med nummer to stolene hvor basen og stolen henger sammen

Har et med isofix og et uten. Når jeg må ja et sete i annen bil, tar jeg alltid den uten. Virkelig herk å flytte med isofix
Sånn vi gjør det også. Glad vi har begge deler! Beltestolene fester jeg alltid med beltet, selv om det ene har isofix.

Vi synes det er helt fantastisk! Lett å ta setet ut og inn. Men dette kommer nok litt an på type sete også. Alle merker har jo sine egne løsninger på hvordan løsne og feste etc. Eneste som er helt likt er at understellet festes i bøylen som sitter i ramma på baksetene. Vi har sete fra recaro, da er det bare å dytte ned en knapp, og løfte av setet med bakenden først.
Har hatt besafe før og nå har vi maxfix. Like klønete begge deler. Skal jo være enkelt, og vi gjør det riktig, men det sitter så hardt at jeg har ikke sjans å få det løs.

Når man bare har knekket koden på hvordan det gjøres, er flytting av sete med isofix bare det å bære dem. Men man må vite hvordan

Babysetet er greit, der løsner jeg basen enkelt. Men verre med nummer to stolene hvor basen og stolen henger sammen
Ser den. Men vi har bare en bil, så den står heldigvis bare fast der nå :)

Har ikke hatt problemer med isofixen her nei.

Flyttet besafen så kjapt som bare det.
Men jeg husker vi slet med beltestolen til eldste (cybex) i Danmark da han hadde sittet på med bestefar. Da satt det bom fast, og jeg trodde ikke vi skulle få det løs igjen.

Så kan det være bilen og bilens isofixfester som gjør det? I tillegg var det mer helling på bilens seter, så mulig det ble litt feil vinkel på isofixarmene etter at storebror hadde sittet i setet?

Ellers har jeg erfart at jeg må gå inn i bilen og sette meg foran setet, trykke knappene ned samtidig og dra rett ut.
Vanskeligere når man tar en og en synes jeg.

Vi har hatt to seter med isofix: Maxi cosi cabriofix (basen var enkel å løsne ved bytte av bil), og Concord reverso.
Begge er veldig enkle å løsne.
Det handler om teknikk, og man må løsne i samme vinkel som man festet. :)

Back
Topp