Bilsete

senander

Andre møte med forumet
På hvilken side er det dere monterer bilsete? fører eller pasasjersiden... ble så usikker her...

Bak passasjersiden! Midterst er sikrest, men ettersom det er vanskelig plassere der, er bak passasjer nest best! [:)]

Bak passasjersiden, lengst vekk fra møtende trafikk.

Vi må nå ha et barn på hver side, midtselen virker ikke.. Sist, når vi bare hadde et baby/barnesete hadde vi det på passasjersiden, det er tryggere enn den andre siden hvis du kan velge.. Kan godt være midten er tryggere, men som sagt, for oss er ikke det et alternativ i denne bilen..

Denne gangen blir det bak førersetet. Det andre setet er så mye større, og må stå bak passasjersetet så min lange mann kan få plass til beina når han kjører:)

Passasjersiden, det er sikrest. Siden man har vikeplikt for høyre kan man da velge om man tar sjangser eller ikke.

snuppa sitter jo på passasjer siden, og da må nok lillegutt site på fører siden, --snuppa kommer nok til å plukke og irritere han om han skal sitte i midten, + det er en liten hump der og da står jo ikke basen skikkelig..

Har ikke noe valg når det kommer to... en liten på hver side og ei stor smokkestapper i midten[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Kattejenta

Sign!

ORIGINAL: Kattejenta

sign her[8D]

ORIGINAL: Merri24

Denne gangen blir det bak førersetet. Det andre setet er så mye større, og må stå bak passasjersetet så min lange mann kan få plass til beina når han kjører:)

Vi kommer også til å sette babysetet på førersiden fordi det tar minst plass. Det betyr jo ikke at jeg er mindre glad i minstemann! Det går ikke an å gå rundt og tenke på at den ene plasseringen er tryggere enn den andre. Hadde det vært praktisk mulig hadde selvfølgelig hele familien sittet bakovervendt midt i bilen, men det blir litt vanskelig. Hvor det er tryggest å sitte ved en eventuell kræsj er umulig å si før man ser hvordan bilen ser ut etterpå, men da er det litt sent å begynne å plassere på nytt. Jeg synes heller man skal fokusere på å kjøre så trygt som mulig i en så trygg bil som mulig og bruke sikkerhetsutstyret riktig. Det er faktisk alt vi kan gjøre. Og husk at verden stort sett er snill! [:)]

Sann må det bli her også...

ORIGINAL: lille m

Vi kommer også til å sette babysetet på førersiden fordi det tar minst plass. Det betyr jo ikke at jeg er mindre glad i minstemann! Det går ikke an å gå rundt og tenke på at den ene plasseringen er tryggere enn den andre. Hadde det vært praktisk mulig hadde selvfølgelig hele familien sittet bakovervendt midt i bilen, men det blir litt vanskelig. Hvor det er tryggest å sitte ved en eventuell kræsj er umulig å si før man ser hvordan bilen ser ut etterpå, men da er det litt sent å begynne å plassere på nytt. Jeg synes heller man skal fokusere på å kjøre så trygt som mulig i en så trygg bil som mulig og bruke sikkerhetsutstyret riktig. Det er faktisk alt vi kan gjøre. Og husk at verden stort sett er snill! [:)]

helt enig.. det går jo ikke an å velge hvilket barn som skal sitte mist trygt. en elsker jo alle barna sine like høyt!

ORIGINAL: Rutla

den sikreste siden tror jeg er bak passasjersiden.

Den sikreste plassen er i midten, så passasjersiden. Den mest praktiske siden er bak føreren. [8D]

Siden dette er andremann, blir det en på hver side. Må jo nesten bare bli sånn:)

Back
Topp