Bilsete

Er det første og eneste barnet, så er sikreste plassering bak på passasjersiden eller i midten for de biler hvor det er mulig. For de fleste sidepåkjørsler skjer på førerside.

Passasjersiden fikk vi beskjed om da vi kjøpte setet.
Var der de monterte basen også.

Nå skal vi ha to seter, skal vi da flytte storesøs til bak fører og ha babysetet bak passasjeren...?

Minste i bilen skal sitte tryggest og dermed bak passasjersetet ;) i mitt hode er det ihverfall slik :p

Det var egentlig en ganske logisk tankegang.
Jeg kjenner det sliter veldig på samvittigheten at jeg ikke kan ha begge barna på passasjersiden, men å stable de i høyden er nok ikke særlig trygt :p så håper egentlig jeg får plassert største i midten og babyen på passasjersiden bak.

Bak passasjersetet. Det er også kjekt med et sånt lite speil på hodestøtta der, da har du full oversikt og ser hva mini driver med :)

Det var egentlig en ganske logisk tankegang.
Jeg kjenner det sliter veldig på samvittigheten at jeg ikke kan ha begge barna på passasjersiden, men å stable de i høyden er nok ikke særlig trygt :p så håper egentlig jeg får plassert største i midten og babyen på passasjersiden bak.

Her er største snart 8 år og 140cm så hun sitter tryggere bak førersetet enn baby ville gjort... Hun tåler jo mer ved en eventuel kræsj... Så lenge de er sikret riktig så sitter de trygt begge to tenker jeg ;)

Her er største snart 8 år og 140cm så hun sitter tryggere bak førersetet enn baby ville gjort... Hun tåler jo mer ved en eventuel kræsj... Så lenge de er sikret riktig så sitter de trygt begge to tenker jeg ;)

Det er sant :)

Bak passasjersida. De som har peiling på seiling sier jo at (generelt sett) er den tryggeste plassen i midten, så bak passasjersiden, og så bak føreren. :)

Jeg må ha henne i midten... 3 åringen bak førersetet og 6 åringen på passasjersiden. Eldste på 9 sitter foran :)

Vi kjører hiace..

Dette har faktisk med at man har vikeplikt fra høyre. Stoler du på deg selv mest eller andre bilister.

Bak fører fordi det er bakovervendt og da ser vi jo ikke ut av vinduet bak.
Skulle vært bak passasjer, men da er det ingen sikt. Måtte gjøre det slik sist også.

Jeg stoler mest på meg selv, derfor blir mini å sitte bak passasjersete, siden vi møter flere biler på førersiden mens vi kjører, enn på passasjersiden. Storebror blir flyttet bak førsetet siden han er en stor gutt på 7,5år :)

Bak passasjer setet også har vi speil på nakkestøtten sånn at fører ser baby i midtspeilet :)

Må ha barnesete bak førersete pga det er så trangt i garasjen.. Drit lei den garasjen assa. Hvem i huleste finner på å bygge noe så trangt at man må måle biler om man skal kjøpe ny.. Har en helt vanlig Audi stasjonsvogn og må til og med ta inn speilene får å komme inn porten..
Kommer nok til å flytte Etterhvert, så lei!

Bak passasjer så jeg/mannen kan nå baby om det er noe.

Back
Topp