Bilsete

Vi har kjøpt recaro privia med isofix-base ☺

Vedlegg

• 1450531536539.jpg
    1450531536539.jpg
    34,5 KB · Visninger: 40
Vi har Britax og er veldig fornøyd.

Mine tips:
- Bruk forbrukerrådet sine nettsider til å vurdere seter som scorer høyt på sikkerhet!

- Og tenk på om du feks vil ha adapter for å feste bilstol på vogn. Da er det ikke alle vogner og seter som er kompatible.

- Om dere har/ikke har isofix i bilen avgjør hvilke seter og baser dere kan bruke. Så finn ut dette først. De fleste nyere biler har isofix. Men vår, fra 2005, har ikke - så vi bruker setebelte for å feste basen.

Tenker jeg går for maxi cosi cabriofix. Veldig fornøyd med det sist, stor og god plass og kan brukes helt opp til 12 mnd hvertfall :-)

Maxi cosi cabriofix fordi de veier kun 3 kg og jeg må bære på to:P haha

Anbefaler å lese tester ifht sikkerhet som må være høyeste prio. Likevel : hvis du har isofix i bilen kan det være greit å tenke på at på reise i utlandet (i taxi/leiebil) /med buss kan det være lurt at setet også kan sikres med bilbeltet. Isofix baser er etter min erfaring tunge og vanskelige å ha med på tur. Maxi cosi cabriofix kan fikseres på begge måter.

Tenker å se på setene m en base og to seter. Nytt siden sist for min del:)

Har maxi cost. Har ikke bil, så setet er blitt minimalt brukt. Veldig fornøyd da. Scorer bra på sikkerhet, er veldig lett å bære på, og er godkjent for å få med på fly.

Britax etter storesøster (2014). Fikk merket anbefalt og gikk for et med beltefesta base og adapter til vogna vår

Han arver maxi cossi cabrofix setet til snuppa hun er født i februar i år så ganske nytt :p

Jeg skal ha Cybex Cloud Q. Ganske nytt sete, men har fått bra på tester. Ser så praktisk ut når man skal ta det med seg at man kan legge det helt flatt. Ser for meg at jeg kommer til å ta det mye med meg ut av bilen i begynnelsen.

Vil gjerne ha en som kan festes på vogn. Syns besafe har en fin en, som man også kan kjøpe understell til:)

Back
Topp