Bilsete

Mysore

Flørter med forumet
Noen som har erfaring fra tidligere til hvilke seter som er bra?
Lett å gå seg vill i den jungelen som finnes der med utvalg :D

Vi går for Maxi-cosi :) Har bare hørt bra ting om denne bilstolen og den har kommet best ut i flere tester!

Jeg også har bare hørt positivt om det merke. Selv har vi cybex sirona (gruppe 2) til storebror og er veldig fornøyd med det, så derfor ble det cybex til den lille også. Veldig spent på å prøve det :-)

Vi hadde MaziCosi Pebble til første mann, hun var litt liten når hun kom (2700) og satt MYE bedre enn i CabrioFix som alle andre hadde. Sikkerhetsmessig er vel begge gode.

Maxicosi pebble har vi fra storebror var liten, så det bruker vi :) Han satt alltid kjempe godt i det setet, så er veldig fornøyd med det.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Maxi cosi til begge mine barn og er veldig fornøyd med den :)

Vi har et Acta Graco-sete som vi kjøpte av en av mine kolleger som hun hadde brukt til sin yngste (som nå er 5 år), så setet blir nok brukt av denne babyen fram til ett år, så får vi kjøpe nytt til tredjemann. ;) Ti år er vel max på slike seter.

Hadde maxi-cosi cabriofix forrige gang og var veldig fornøyd med det! :) denne gangen lurer jeg på om vi skal gå for Pebble :)

Bruker maxi cosi cabriofix fra sist gang. Brukte det i 6 mnd sist før vi gikk over til cybex sirona som vi elsker! :)

Vi har et Acta Graco-sete som vi kjøpte av en av mine kolleger som hun hadde brukt til sin yngste (som nå er 5 år), så setet blir nok brukt av denne babyen fram til ett år, så får vi kjøpe nytt til tredjemann. ;) Ti år er vel max på slike seter.
Fem år er aldersgrensa, materialet svekkes over tid;)

Jeg hadde akta graco til storebror, denne gangen blir det maxicosi cabroifix med base :-) akta gracoen ble fort litt trangt til litt store babyer, maxicosien er veldig mye romsligere :-) (en venninne kunne bruke samme sete til barnet var 1 1/2 år faktisk) :-)

Tusen takk for mange gode tips, nå har jeg noen alternativ som jeg vil se nærmere på. Er ikke lett det her, vil jo ha det sikreste til barnet :D

Dere som sier at dere skal ha maxi cosi uten å spesifisere, hvilken skal dere har? Forstår at det fins flere... Noen sier cabriofix og noen sier pebble. :P Er de veldig forskjellige?

Jeg ville også tenkt på å velge et sete som kan settes på vognen du velger, utrolig praktisk når man skal i butikken og barnet sover i setet :)

Dere som sier at dere skal ha maxi cosi uten å spesifisere, hvilken skal dere har? Forstår at det fins flere... Noen sier cabriofix og noen sier pebble. :P Er de veldig forskjellige?
Pebble er en nyere modell enn cabriofix. Jeg forelska meg helt i pebble når vi skulle ha bilstol, og synes de er finere å se på enn cabriofix. Og de har begge kommet ut best i test. Pebble koster litt mer om jeg ikke tar helt feil. Ellers er de vel omtrent helt like :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Back
Topp