Bilsete?

kattungen

Glad i forumet
Dere som har barn fra før av, hvilket bilsete (0-13 kg) valgte dere til førstemann (andremann, tredjemann osv ;) ) og hvorfor?
 
Vi hadde acta graco logico s (mener det er det det heter). Det var vel mest fordi vi kom over et godt tilbud, det var i en utgående farge :) Men sjekket tester, og det virket som et ok sete. Men nå skulle jeg ønske vi hadde maxicosi, siden det går an å feste på quinny-trillen vår. Men kommer til å bruke det gamle setet :)
 
Maxicosi cabriofix tror eg det heter, isofix base. Den var best i test da og lettest. Veldig fornøyd med det men har ikke prøvd andre ;) blir å bruke det igjen tenker eg. Kan festes på trillen vår..
 
har bare hatt maxi cosi.. skal ikke ha det denne gangen, fordi selene blir korte så fort... bare to høydejusteringer.. skal prøve å finne et sete med 3 justeringer.. Vil helst at denne ungen skal ha setet lenger enn 5 mnd...
 
Husker ikke hva slags sete vi hadde til førstemann, det er tross alt nesten 11 år siden.

Vi må kjøpe sete sin kan festes med magebelte, eller at basen kan festes med magebelte.
 
Hadde Britax Baby Safe Plus med isofix-base, og har vært kjempefornøyd med det. Mener det var best i test når vi kjøpte det.
Nå er det setet nærmere 7 år når babyen kommer, så denne gangen kjøper vi nytt. Vet ikke hva vi velger denne gangen. Men lurer litt på maxicosi.
 
Maxicosi cabriofix tror eg det heter, isofix base. Den var best i test da og lettest. Veldig fornøyd med det men har ikke prøvd andre ;) blir å bruke det igjen tenker eg. Kan festes på trillen vår..

Samma her og! Knallfornøyd med setet, og kommer til å bruke det denne gangen og :)
 
Maxi cosi med base. Fordi den er lett, liten og snerten og veldig bra!
 
Dere som skal kjøpe ny må huske å prøve setene dere vurderer i bilen! Ikke alle som passer i alle biler... :)
 
Tenkte jeg kunne svare selv også, men ville ikke ha det i første innlegg ;)

Selv har vi ingen barn fra før av, men har tittet litt på seter siden vi begynte å snakke om barn, og har egentlig bestemt oss for BeSafe Izi Sleep. Vi vurderte opprinnelig Izy Go, men vi kjører en del og vil gjerne ha muligheten til å kunne legge ned seteryggen i de tilfellene hvor vi "bare" er inne et sted i 20 min og ikke vil vekke småen :)

Vi har bil uten Isofix, så det blir beltefesting :)
 
Tenkte jeg kunne svare selv også, men ville ikke ha det i første innlegg ;)

Selv har vi ingen barn fra før av, men har tittet litt på seter siden vi begynte å snakke om barn, og har egentlig bestemt oss for BeSafe Izi Sleep. Vi vurderte opprinnelig Izy Go, men vi kjører en del og vil gjerne ha muligheten til å kunne legge ned seteryggen i de tilfellene hvor vi "bare" er inne et sted i 20 min og ikke vil vekke småen :)

Vi har bil uten Isofix, så det blir beltefesting :)
du kan ha base uten isofix og :)
 
Tenkte jeg kunne svare selv også, men ville ikke ha det i første innlegg ;)

Selv har vi ingen barn fra før av, men har tittet litt på seter siden vi begynte å snakke om barn, og har egentlig bestemt oss for BeSafe Izi Sleep. Vi vurderte opprinnelig Izy Go, men vi kjører en del og vil gjerne ha muligheten til å kunne legge ned seteryggen i de tilfellene hvor vi "bare" er inne et sted i 20 min og ikke vil vekke småen :)

Vi har bil uten Isofix, så det blir beltefesting :)

Besafe izi sleep er sinnsykt tungt! I tillegg er det ganske trangt..Jeg har lyst på nytt stol, men får høre hva mannen sier.
 
Jeg vet ikke hvilket sete vi hadde til snuppa, det er kjøpt i USA av svigerfar.
Er ikke fornøyd med det så tror jeg vil ha et nytt til spira i magen.
Helst med base men vet ikke om vi har plass til det. Setet må stå bak førersida og da må det være god plass til føreren i tillegg.
 
Vi må ha setet i midten vi, har kun magebelte i midten bak og vil ikke ha en av de store med bare magebelte enda. Så er avhengig av at bilstolen (evt basen) kan festes med magebelte (2 punktsele), plassmessig er det ikke noe probelm, for vi kjører Toyota Landcruiser.

Min kjære har undersøkt om det går ann å feste inn 3 punktsele, men jeg tror han kom frem til at hele seteraden måtte skiftes, evt sette inn en seterad til.
Skal få han til å dobbeltsjekke.



Meeen, kan ikke acta graco sete festes med 2 punktsele? Eller basen til det mener jeg??
 
Hadde akta graco til nr 1 og det har jeg jo selvfølgelig gitt bort til ei venninne. Så må nok kjøpe nytt. Kanskje prøve maxi cosi :)
 
Følger med her for å få noen tips :) Har ingen utstyr fra før!
 
Back
Topp