Bilsete

R.T.

Forelsket i forumet
Hvilket bilsete skal dere kjøpe neste gang? Jeg vil ha et som går til 25 kg. 18 blir litt kort tid... Men aner ikke hvilket jeg skal velge... Prøvd å se på tester og sånn, men finner bare utenlandske tester der de bare tester fremovervendte... Jeg vil ha bakovervendt.

Vi har kjøpt nye. Har to biler, så da ble det to forskjellige stoler pga en bil med isofix og en uten. Med isofix ble det besafe, den går jo da bare til 18kg. Og i den andre bilen ble det Akta Graco cosmic comfort s. Av disse to synes jeg han helt klart sitter bedre i A.G enn Besafe`n

tror vi kommer til å kjøpe besafe isofix, har den til storesøster, og er fornøyd! eneste minuset er at hode hennes faller veldig ned når hu sovner, men tror det vil skje uansett hvilket sete vi har!?

Vi har kjøpt det nyeste til Cybex. Sirona. Det går desverre bare opp til 18 kg, men fant ut at jeg heller vil at hun sitter så godt som mulig den tiden hun skal bruke det.

Det er Isofixfeste og kan brukes begge veier om man av en eller annen grunn MÅ sette barnet fremovervendt når det blir større.

Cybex kommer meget godt ut i tester når det gjelder sikkerhet i kræsj. Setet kan også tiltes slik at det kan brukes nå før snuppa kan sitte skikkelig selv, og hun får en god hvilestilling i det.

Vi måtte kjøpe nytt nå da skulderstroppene på babysetet ikke kunne reguleres høyere opp, derfor vi valgte et med tilt (regulerbar vinkel på setet - mer/mindre liggestilling)

Britax multi-tech kan man vist regulere bredden, så den er sikkert litt bedre for dinglende hoder? Uff vanskelig dette her... Har gått tilbake på meningen om vekt... Kan godt bruke ett som bare går til 18 kg.

Vi kommer til å kjøpe Maxi Cosi Mobi. Den er fra 9-25 kg, og bakovervendt :) 

Maxi Cosi Mobi
Vi er veldig fornøyde med dette setet, storebror har hatt dette setet siden han var 11 mnd og har sittet stødig bakovervendt. Dypt sete med god sidevern. Ingen negative erfaringer med dette, kun positive. Virker mykt å sitte i, og han ser godt ut vinduene. Kan enkelt reguleres i fire stiller, så det hjelper godt på litt lenger etapper og når storebror sier han er trøtt i ryggen, da forandrer vi bare litt.

Blir et slikt sete til lillebror også.

Vi kjøpte dette til mannen sin bil, så skulle jeg teste det i min bil, men det passet ikke... For det skal festes i setet foran med noen seler og jeg har ikke noen hull under setet mitt til å feste krokene i... Så ville sjekket det før man kjøper det. Følger med noen plater som kan installeres, men dette må gjøres hos bilforhandler.

har besafe izi kid x3 isofix. henta det i dag og fikk forhandleren til å montere. Fant pakketilbud på under 4000,- så er superfornøyd. Fikk med speil og sparketrekk :D

Skal kjøpe dette til min bil tror jeg. Men finnes ikke lenger izi kidx1? Den kommer jo bedre ut i testen, men finner ingen steder på nett som selger den...

Back
Topp