Bilsete

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Å finne plass til de bilsetene jeg vil ha er tydeligvis det evige puslespillet med flere barn. Er det noen her som har koblet ut airbagen og hatt et barnesete i forsetet? Vurderer å gjøre det nå, men er litt usikker. I vår bil er det bare å vri om nøkkelen for å koble fra, er det like trygt som å fjerne en airbag? Er det helt sikkert at den ikke kan løse seg ut likevel? 

Jeg skulle kjøre et stykke alene med T da han satt i babybilstol enda og spurte på verkstedet om de kunne koble ut airbagen, eller om det holdt at jeg skrudde den av selv med nøkkelen.Jeg fikk da beskjed om at det var like sikkert å gjøre det selv med den funksjonen, så jeg gjorde det da og har gjort det med setet vi har nå for litt siden da jeg også skulle kjøre et stykke alene med han. 
Han fikk utrolig bra plass da han satt foran da, veldig greit synes jeg. Og selvom han sov begge veiene da vi kjørte slik følte jeg at jeg hadde mye bedre kontroll egentlig. 
Hadde ikke nølt med å sette han foran om det f.eks var eneste muligheten for å ha han bakovervendt videre!

Hmm, bilen skal på verksted i morgen uansett, så jeg kan jo spørre der om de ser noen vits i å fjerne den helt også da. 

Det er ikke eneste mulighet jeg vurderer, det er bare den lateste muligheten. Det setet Felix har nå kan bare monteres komfortabelt framme eller bak passasjersetet. Han kommer til å vokse ut av det om 3-4 cm. Da har jeg tenkt å kjøpe twe til ham. Det kan også bare festes framme eller bak passasjersetet, men det burde jo gå opp i opp. Eneste er at jeg har litt lyst til at lillesøster skal arve Felix' sete, og da må et av dem stå framme. Hun sitter egentlig flott i midten nå, men hans sete er så utrolig mye enklere å regulere seler på, og raskere å få ungen ut og inn av bilen. Så er det høyere og gir bedre utsikt, og lillesøster er mye mer tålmodig i bilen når hun får låne det.

Sukkertopp skrev:
Hmm, bilen skal på verksted i morgen uansett, så jeg kan jo spørre der om de ser noen vits i å fjerne den helt også da. 

Det er ikke eneste mulighet jeg vurderer, det er bare den lateste muligheten. Det setet Felix har nå kan bare monteres komfortabelt framme eller bak passasjersetet. Han kommer til å vokse ut av det om 3-4 cm. Da har jeg tenkt å kjøpe twe til ham. Det kan også bare festes framme eller bak passasjersetet, men det burde jo gå opp i opp. Eneste er at jeg har litt lyst til at lillesøster skal arve Felix' sete, og da må et av dem stå framme. Hun sitter egentlig flott i midten nå, men hans sete er så utrolig mye enklere å regulere seler på, og raskere å få ungen ut og inn av bilen. Så er det høyere og gir bedre utsikt, og lillesøster er mye mer tålmodig i bilen når hun får låne det.

Høres ut som en god løsning da. 
Har du vurdert å ha TWE i midten bak da? 

Sukkertopp skrev:

Hoppetussa skrev:
twe...hvilket sete er det? Oskar vokser straks ut av sitt Beesafe og jeg vil gjerne kjøpe et som holde en good stund til...Kan desverre ikke hjelpe med airbag..vi har akkurat kjøpt monsterbil og håper ejg slipper problemstillingen på en stund;)

Britax Two Way Elite er det jeg tenker på. Det skal være det setet på markedet som er lengst i ryggen. For oss hjelper det lite hvor mange kilo setene går til, når han blir så lang i ryggen at skuldrene går over selefestene. Gutten min er bare 16 kg, men har veldig lite å gå på i lengden både i 18 kg og 25 kg setene vi har.

Fru H skrev:

Sukkertopp skrev:

Jeg tror kanskje ikke det går å ha det i midten? Eller da må vel i det minste forsetene stå like langt bak? For det skal vel lenes på noe foran, siden det ikke har støtteben? Vi er helt avhengig av å flytte førersetet masse fram og tilbake, så vi har gitt opp tanken på seter som må lenes mot det.

Ja det stemmer at det må lenes :) Så vi må justere litt avhengig av hvem som skal kjøre, men det går veldig fort. Det er slik Teo får best plass i vår bil, så da har det blitt slik :)

Back
Topp