Bilsete?

juniskatt13

Betatt av forumet
Har lest så mye forskjellig om bilseter og hva som liksom er best. Jeg vil KUN ha det BESTE til min lille baby, så lurte på om det var noen her som eier et de er fornøyd med selv, eller hvilken dere evt har tenkt å kjøpe?
Jeg vet bare en ting, og det er at jeg skal ha et som er bakovervendt!

Hadde Besafe izi sleep forrige gang, kjempefornøyd. Enten det eller Maxi Cosi.

Hvis du bare vil ha det beste av det beste (sikkerhet) så er det sikkert lurt å finne en test av barneseter.

Vil du ha det beste av det beste (håndterbarhet, installasjon og regulering av stol/sele) får du sikkert mange fine tilbakemeldinger her.

Vi hadde en Akta Graco med isofix-base og var kjempefornøyd. Setet var enkelt å feste både i basen og med belte og ikke veldig tung. Enkelt å regulere lengden på beltet i stolen. Har dessverre ikke oversikten over hva den scoret på sikkerhetstest.

Jeg er ikke sikker på hva vi skal ha nå neste gang, skal lese meg på litt om sikkerhetstester først - men det er utrulig viktig at setet er enkel å montere, for er det ikke riktig montert spiller det ikke noen rolle om den er best-i-test på sikkerhet...

Emilie bruker enda Maxi Cosi setet, og det skal mini-i-magen arve. Det har alltid kommet godt ut i tester, og vi har hadde et slik sete til Lucas da han også var baby.

Vi hadde et acta graco s-logico (tror det heter det) til minsten, kjøpte duologic i samme merke som nr to. men merker jeg angrer på at jeg ikke bare kjøpte duologic med en gang.. 

Anbefaler virkelig besafe izi sleep, hadde det til tvillingguttene mine 

i har kjøpt maxi cosi sitt bilsete med base :)
Hadde acta graco duo logick til storebror når han var beibi men var ikkje fornøyd.

Har vært veldig fornøyd med maxi cosi setet vårt. Velg et med base, mye enklere å bare klikke av og på i stedet for å streve med selen...

Vi har besafe izi sleep fra sist, men jeg kommer til å bytte det ut. Det er et godt sete men det er veldig tungt. Måtte bruke begge hendene for å bære og det går jo ikke sammen med en 2 åring (som hun blir i vinter).

Så da tenker jeg acta graco eller maxi cosi selv om jeg ikke synes noe om at det kun er 3 punkt seler i mc.

Maxi Cosi cabriofix med easyfix base! Base er gull verdt- veldig enkelt å klikke av setet og bære det med seg! Også er setet mye lettere enn besafe izi sleep!

besafe har et nytt izi sleep sete, som er mye lettere enn det gamle :-) litt mer som maxi cosi sitt.

Hadde Acta Graco sitt til storebror, så det blir det denne gangen også. Er veldig lunt og godt og syns det er greit. Signerer at base er gull. Så kan man installere knøttet innendørs og bare klikke det i bilen. Enkelt og greit og ikke mulig å feilmontere siden setet gir fra seg ett klikk når det er på plass.

Finner du ett babysete som ikke er bakovervendt er du forresten god, for det er faktisk forbudt.

Sjekk forbrukerombudets tester. Der står det hvilke seter som gjør det godt:)

vi hadde et brio iso fix da guten var  på nyfødt stadiet, da han va rundt 9mnd ble det for lite og vi kjøpte et besafe x2, mener jeg på det heter. Var fornøyd helt til isoporen knakk, 2ganga! Fikk ny isopor, den knakk etter knappe 2 mnd. Så er på utkikk etter et nytt et igjen. Likte ikke det første heller, tynt å sitte i, så skal ha et nytt et med litt tjukkere innhold. Men som alle her sier, finn et med base, utrolig lettvint :)

Her bruker lillegutten min Acto graco setet enda (med base) Stort og godt sete, samtidig som det er lunt og med god liggestilling. Men det er tungt. Jeg har aldri kunnet bære ham rundt i setet ...
Babyen kommer til å arve dette, for vi må nok uansett snart over til nytt sete til Odin. Er fra 0-13 kg, og han er bare 9 kg(11 mnd) enda, men merker at det begynner å bli litt trangt nå.

Back
Topp