Bilsete

Drømmedrømme

Flørter med forumet
Har dere bestemt dere for hvilket bilsete dere skal ha til smottisen? Må si at jeg blir en smule usikker på hvilket vi skal velge. Er jo så mange å velge mellom, og alle anbefaler forskjellig føler jeg. Noen sier Britax, aner BeSafe, også ser jeg det er mange som velger Maxi-Cosi. Det som er bra med BeSafe og Britax er at de har 5-punkts belte, mens Maxi-Cosi har bare 3-punkt. BeSafe kan legges ned i liggende stilling når det ikke brukes i bilen. Mens Maxi-Cosi er en del lettere i vekt. Humm... Hjelp[8|]

Vi ha bestilt besafe izi sleep denne gangen å håper vi blir fornøyde[:)]
Hatt maxi-cosi til begge de andre å vært veldig fornøyd med det iallfall[:)]

Vi skal bruke maxi-cosi cabriofix, det vi kjøpte til førstemann i 2009. Det var det som kom best ut i test i 2009 vertfall. Ett veldig godt sete!

Vet ikke ennå... Eneste jeg vet er at vi skal ha slik med base...
Lånte et besafe sist, som vi var gullfornøyde med! Men nå skal jo søsteren min bruke det selv da.. [>:][8D][:D]

Vi har hatt maxi cosi, men også mye fordi vi har maxi cosi vogn, kommer til å fortsette med det til nestemann hvis ikke jeg plutselig finner ut at jeg skal bytte vogn også... (vært litt inne på tanken nemlig... :P) Men, når det er sagt; jeg har vært VELDIG fornøyd med maxi cosi setet :[:)][:)]

Vi har Maxi-Cosi etter storebror og har vært veldig fornøyde. Den har vært best i test flere ganger, men det virker som de mest kjente merkene bytter på å være best i test

Hvordan er Brio setene? Noen som vet?[:)]

Har et besafe sete etter forrigemann og er strålende fornøyd med det. Kommer ikke til å bytte

Vi får bilstol via IF forsikring,Be safe izi sleep...Betale 800 kr i forsikring pr år å får da "leie" bilstol tilpassa babyn. Når snuppa vokst ut av besafe,ringt vi IF å dæm sendt neste bilstol [:D] Billig å bra,man får både forsikring å bilstol i ett å slæpp å betal mang tusen for egen bilstol[:)] Å stolan vi har fått lån e splitter ny [:D] E vældi godt fornøyd me be safe izi sleep[:D]

Vi har maxi cosi, etter snuppa vår som er 10 mnd nå,...

Fordeler med maxi cosi: - lett i vekt og er mindre, enn de andre, noe som er greit når man skal inn i butikker, inn og ut av bil osv.. (lettere å bære)
- Snuppa satt utrolig godt i det, helt fra vi begynte bruke det, og til hun var vokst fra det
- Lett å feste i bil både med og uten base (men anbefaler base!! myyye mer lettvint når basen står festa, og det bare er å klikke setet på plass)
- Kåret til best i test flere ganger

Ulempe med maxi cosi:- Setet er som sagt mindre enn de andre babystolene. Og man kan bare stille selene i to hakk. Og siden selene ikke skal gå nedfor skuldrene, hadde jenta vår vokst fra babystolen allerede når hun var 6 mnd gammel!!! Så vi måtte tidlig skifte over til stor stol...

På britax sitt sete kan du stille selene i 7 hakk tror jeg det er... så det kan med andre ord brukes lengre... Så om jeg skulle kjøpt sete på ny, hadde jeg nok heller gått for det fremfor maxi cosi.. Men samtidig så tar maxi cosi-setet mindre plass i bilen.. så om man har liten bil, kan det være greit med et lite sete..

Det er mange som tror at man kan bruke babysetet enten til babyen er 13 kg, eller til hodet begynner å komme oppfor kanten av stolen.. men husk at selene skal heller ikke gå nedfor skuldrene, der dem går inn i ryggen på stolen..
(dette fikk vi beskjed om av barnas hus.. og når jeg fortalte om det på januar 2010, var det mange som ikke kunne forstå at dette stemte, så flere personer kontaktet trygg trafikk og spurte.. og alle fikk til svar at dette stemmer..så husk det når dere velger bilstol)

Det kommer an på hva som blir på tilbud de neste mndene, jeg får jo litt %er men jeg tror nok det blir enten maxi cosi eller izi sleep. to kjempeggode seter er det. eneste forskjell er vel at besafe sin er endel tyngre, men har liggestilling utenom bil. Vet vi får inn noen nye modeller også, så får se!

ORIGINAL: Lille*Tigergutt

Vi skal bruke maxi-cosi cabriofix, det vi kjøpte til førstemann i 2009. Det var det som kom best ut i test i 2009 vertfall. Ett veldig godt sete!

Sign her! Veldig fornøyd med dette, og det var lett å bære med seg, noe som var viktig for oss. Dessuten kunne vi klikke det på understellet til vogna vår, Teutonia spirit:-) Veldig greit når jeg skulle handle ol.

Vi har besafe izi sleep etter førstemann. Kjempe fornøyd og ville ikke hatt noe annet[:)] eneste ulempen er at det er litt tungt. Men veldig kjekt og kunne legge det i liggestilling når du tar det ut av bilen, vi hadde vertfall en gutt som bestandig sovna i bilen og da var det greit og bare kunne la han ligge og fortsette og sove når vi kom inn[:D]

Vi vurderer å kjøpe nytt bilsete til den lille. Tror det blir Maxi Cosi... [:)]

Har et Emmaljunga-sete som vi hadde til storebror, men det er tungt og gutten vår vokste fort ut av det. Når han var 6-7 mnd byttet vi til BeSafe Combi X3-setet han bruker nå. Han satt ikke godt i babysetet med vinterklær på, og han gikk i bro når vi prøvde å sette han i det [:-]

Denne gangen vil jeg ha et babysete vi kan ha litt lenger, slik at vi slipper å kjøpe nytt sete til storebror allerede til neste jul fordi lillebror/-søster har vokst ut av babysetet allerede [;)][:)]

ORIGINAL: fruKtose

Vi vurderer å kjøpe nytt bilsete til den lille. Tror det blir Maxi Cosi... [:)]

Har et Emmaljunga-sete som vi hadde til storebror, men det er tungt og gutten vår vokste fort ut av det. Når han var 6-7 mnd byttet vi til BeSafe Combi X3-setet han bruker nå. Han satt ikke godt i babysetet med vinterklær på, og han gikk i bro når vi prøvde å sette han i det [:-]

Denne gangen vil jeg ha et babysete vi kan ha litt lenger, slik at vi slipper å kjøpe nytt sete til storebror allerede til neste jul fordi lillebror/-søster har vokst ut av babysetet allerede [;)][:)]

Registrer Logg inn Min profil Innboks Adressebok Mine abonnement

Mine forum Fotogalleri Medlemsliste Søk Kalendere Tickets Logg ut

Tilbake til forsiden

Bilsete

Vis relaterte tråder: (i dette forumet | i alle forum)

Innlogget som: elva*

Les innlegget mitt litt lengre oppe angående maxi cosi og str på setet... [;)]

Jeg ville egentlig ha Maxicosi cabriofix, men jeg fikk kjøpe Besafe Izi sleep billig av kusina mi, så da ble det den [:)]

Har maxi cosi med base fra før, så bruker det denne gangen også. Har vært veldig fornøyd med det setet [:)]

Takk for mange gode svar[;)]

vi bruker nok maxi cosien fra forrige mann, men han derimot skal få et nytt besafe sete. Er ikke fornøyd med britaxen, for vanskelig å montere

Har maxi cosi fra førstemann og skal helt klart bruke det igjen. Var utrolig glad i det, da jeg hadde base. Når babyen er liten er det veldig kjekt å bare kunne ta ut sete om en skal ett sted en rask tur. Lett er det også, så en slipper bære seg ihjel..

Det jeg også så som en stor fordel var at sete kunne festet uten base. Så om vi skulle kjøre med noen andre eks kunne man bare ta ut sete og feste det i den andre bilen.

Kommet best ut i test, og jeg har ikke noe negativt å si om det[:D]

Back
Topp