Bilsete...

skalblimamma

Flørter med forumet
Skal snart kjøpe nytt sete til lillefrøkna og hadde egentlig bestemt meg for Besafe IZI Combi X3, men så var jeg inne på barnashus.no og kikket på kommentarene folk hadde gitt og det var ikke mange som var fornøyde gitt....

så nå er jeg altså tilbake til star...
noen tips og forslag jenter?

vi har det setet og er veldig fornøyd, ville ikkje hatt noe annet sete[:)]

Vi har det setet, veldig fornøyd. Og Oliver sitter bra, og koser seg [:)]

ORIGINAL: kasandre

Samme her! Eskil storkoser seg i det.

samme her, hun sitter som ei dronning[:)]

ORIGINAL: harmoni

samme her, hun sitter som ei dronning[:)]

ORIGINAL: Lilletrampepus

Hadde Izi Combi, men var ikke helt fornøyd, så bytta til Maxi Cosi Mobi.. Knallfornøyd!! Syns det er et myye bedre sete enn Combi'en, og han sitter mye bedre i Mobien. 

åssen er størrelsen på de?Sånn i forhold til hverandre?Asså,nå har vi to digre biler da,men vil ha ett som ikke tar hele beinlengden til den foran[;)]

(*kremt*som om vi igrunn trenger bekymre oss for det ,jeg er jo nesten dverg)

ORIGINAL: rai

Hadde Izi Combi, men var ikke helt fornøyd, så bytta til Maxi Cosi Mobi.. Knallfornøyd!! Syns det er et myye bedre sete enn Combi'en, og han sitter mye bedre i Mobien. 

åssen er størrelsen på de?Sånn i forhold til hverandre?Asså,nå har vi to digre biler da,men vil ha ett som ikke tar hele beinlengden til den foran[;)]

(*kremt*som om vi igrunn trenger bekymre oss for det ,jeg er jo nesten dverg)

Combien tar enormt med plass syns jeg da. I forhold til mobien så er det merkbar forskjell.
Hahaha, ja du har jo bare hår og hæler, så du trenger vel ikke bekymre deg [:D][:D]

så bra at jeg har fått så mange svar:)
Her var det mange som var fornøyde med setet gitt:)
Men hvor stor plass det tar er også en avgjørende faktor, har akto graco med base nå og det tar en del plass i forhold til den som sitte i passasjersetet...

Det er kanskje mulig å få prøve det i bilen og med jenta i når man er i butikken?
Føler ofte jeg må ha bestemt meg på forhånd når jeg skal handle, vil jo ikke bli overtalt av de ansatte som er mer interessert i å få solgt fort enn å hjelpe meg med det jeg virkelig vil ha og trenger...

ORIGINAL: skalblimamma

Men hvor stor plass det tar er også en avgjørende faktor, har akto graco med base nå og det tar en del plass i forhold til den som sitte i passasjersetet...

Det er kanskje mulig å få prøve det i bilen og med jenta i når man er i butikken?
Føler ofte jeg må ha bestemt meg på forhånd når jeg skal handle, vil jo ikke bli overtalt av de ansatte som er mer interessert i å få solgt fort enn å hjelpe meg med det jeg virkelig vil ha og trenger...

Ja, det anbefales sterkt å prøve setet i bilen og ungen oppi. Så får man se nærmere hvor stor plass det tar og hvordan ungen sitter. Hvis man ikke prøver i bilen er det stor mulighet for å feilvurdere. (Setet ser mindre ut enn det det er i bilen og setet blir aldri stående 90grader i bilen pga helling i baksetene.)
Og gi deg ikke før du føler du har fått den hjelpen du trenger! Spør om det du har å spørre om og få omså selgeren til å feste setet i bilen. Selgeren skal ha opplæring i det, sånn at sjansen for feilmontering blir minimal.

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Ja, det anbefales sterkt å prøve setet i bilen og ungen oppi. Så får man se nærmere hvor stor plass det tar og hvordan ungen sitter. Hvis man ikke prøver i bilen er det stor mulighet for å feilvurdere. (Setet ser mindre ut enn det det er i bilen og setet blir aldri stående 90grader i bilen pga helling i baksetene.)
Og gi deg ikke før du føler du har fått den hjelpen du trenger! Spør om det du har å spørre om og få omså selgeren til å feste setet i bilen. Selgeren skal ha opplæring i det, sånn at sjansen for feilmontering blir minimal.

Da gjør jeg som du sier:)
Få med meg mannen en kveld for å se på det så skal nok frøken snupp få ett nytt sete, merker at det første setet begynner å bli litt lite til henne....

Du mener babysetet fra Acta Graco? Jeg hadde også det setet og syns besafen tar mindre plass en hva babysetet gjorde.[:)]

vil absolutt annbafale å prøve litt forskjellige seter i bilen, å ungen oppi. det gjor vi, å kom til at besafe sitt var best!!! dette er to år siden så er x1 vi har, å de hadde ikke så stort utvalg i kombi seter da. men har vært å sett litt på sete no, for har to biler no å da må vi ha to seter, å finner alltis noe negativt med alle andre seter! hehe...

ORIGINAL: linko

Du mener babysetet fra Acta Graco? Jeg hadde også det setet og syns besafen tar mindre plass en hva babysetet gjorde.[:)]

ja, det er det setet jeg tenkte på ja:)

Vi har også X3-setet og er veldig fornøyde.

sign!

Vi har Britax hi way.
Veldig fornøyd. Men kjedelig att vi ikkje kan montere det i så mange andre bilder. Står alltid i vår. Pga det er noe stropper og diverse det skal festes med.

Back
Topp