Bilsete til de minste

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Noen som vet hva som er bra at bilseter til de minste nå? Vet ikke helt hvor jeg skal lete etter slike tester o.l. Har termin i begynnelsen av april og vil ha et bra bilsete :)

Om du skal se på tester, så vær så snill å se HVILKE kriterier de går ut i fra! Det finnes så mye tull de setter kriteriene ut fra, som ikke har noe med sikkerheten å gjøre... Om ett sete som kommer best ut i test koster 1000kr mer enn nr 2, så er det brått nr 2 som kommer "best" ut tilslutt...

Enig med hun over. Se HVA som er testet og hvilken score de forskjellige tingene får. Ikke se på testen av setet som en helhet om jeg kan si det sånn.

Jeg vil anbefale deg å se på maxi cosi pebble med two way fix base. Denne basen kan du bruke til stolen i neste klasse, så totalt sett blir det rimeligere, og den er laget etter den nye godkjenningen i-size.

Jeg syns ikke maxicosi cabriofix var noe ok til nyfødt.
Hadde Brio Primo til de to eldste og likte det bedre.
Så lenge du kjøper av et anerkjent merke, stolen er korrekt montert og selene er stramme uten tykke klær eller krøll på, så er du safe!

Så lenge du kjøper av et anerkjent merke, stolen er korrekt montert og selene er stramme uten tykke klær eller krøll på, så er du safe!
Synes de er helt like jeg!

Synes de er helt like jeg!

Syns det er vanskelig å forklare, men det er noe med spedbarnsinnlegget i Maxi Cosien som gjorde at lillegutt sitt hode ble liggende rart, på en måte fremover, så haken hans hvilte på brystkassen...

Last edited:

Litt uenig i det siste du skriver ang anerkjente merker;) mange av disse testene er manipulerte! Altså produsentene betaler de som tester;) og ja, dette vet jeg helt sikkert da jeg har en meget tett bekjent i bransjen... Helt hull i hodet spør du meg...

Har kjøpt besafe iZi go x1 og satser på at eg og vesla blir fornøgd med den :)

Noen som vet hva som er bra at bilseter til de minste nå? Vet ikke helt hvor jeg skal lete etter slike tester o.l. Har termin i begynnelsen av april og vil ha et bra bilsete :)
Jeg anbefaler deg å se bort ifra hva folk synes om sine egne seter dersom disse setene ikke har gjort det bra på sikkerhetstester.

"Vi hadde...og var veldig fornøyd" er ikke ensbetydende med at dette var et sikkert sete ;)

Vi kjøpe Britax Babysafe SHR II Isofix da det var best i test på sikkerhet og sidekollisjon i 2012, når vår ble født. Men mye kan jo ha skjedd siden da.

Dette var et tungt sete, men det brydde ikke vi oss om da vekt ikke var relevant framfor sikkerhet. Mange vil ha et lett sete for det skal være lett å bære rundt på. Personlig synes jeg det er galskap å kjøpe bilstol fordi den skal være lett å BÆRE! Den skal jo være trygg i bilen heller. :)

Litt uenig i det siste du skriver ang anerkjente merker;) mange av disse testene er manipulerte! Altså produsentene betaler de som tester;) og ja, dette vet jeg helt sikkert da jeg har en meget tett bekjent i bransjen... Helt hull i hodet spør du meg...
Ja, sånn vil det være med alt som blir testet desverre... gjelder jo også tester av vinterdresser, vintersko, solkremer +++

Men med de kjente merkene som Britax, Sybex, BeSafe, Brio, Maxi Cosi, så tror jeg ikke du gjør et dårlig valg. Er også viktig å prøve hvordan stolen står i den bilen du har.

Jeg mente mer at man styrer unna Europris og Biltema :P

Vi hadde maxi cosi cabriofix og var kjempe fornøyd med det! Kan faktisk bruke setet som ekstrasete enda(min datter foretrekker dette), vi kjøpte nytt siden vi fikk beskjed om at når hun var 1 år gammel da MÅTTE vi ha nytt. Det stemmer jo ikke, hun er 16 mnd nå :-) det kommer jo helt an på hvor stort barnet er når det er 1 år da :-) hun er hverken stor eller liten :-)

Ja, sånn vil det være med alt som blir testet desverre... gjelder jo også tester av vinterdresser, vintersko, solkremer +++

Men med de kjente merkene som Britax, Sybex, BeSafe, Brio, Maxi Cosi, så tror jeg ikke du gjør et dårlig valg. Er også viktig å prøve hvordan stolen står i den bilen du har.

Jeg mente mer at man styrer unna Europris og Biltema :P
Så enig, skjønner ikke at folk kjøper på slike butikker!

Jeg anbefaler deg å se bort ifra hva folk synes om sine egne seter dersom disse setene ikke har gjort det bra på sikkerhetstester.

"Vi hadde...og var veldig fornøyd" er ikke ensbetydende med at dette var et sikkert sete ;)

Vi kjøpe Britax Babysafe SHR II Isofix da det var best i test på sikkerhet og sidekollisjon i 2012, når vår ble født. Men mye kan jo ha skjedd siden da.

Dette var et tungt sete, men det brydde ikke vi oss om da vekt ikke var relevant framfor sikkerhet. Mange vil ha et lett sete for det skal være lett å bære rundt på. Personlig synes jeg det er galskap å kjøpe bilstol fordi den skal være lett å BÆRE! Den skal jo være trygg i bilen heller. :)

Enig :) Vi hadde samme sete av samme grunn :)
Men, ta deg en tur i en butikk å få prøve babyseter i bilen din og, er veldig varierende hvilke som passer i hvilken bil, pga helling i setene i bilen :)
En venninne fikk ikke god liggestilling for babyen før på 3. merket hun prøvde, de to første så bra ut på utstilling, men i bilen ble de så bratt i ryggen at hodet til babyen datt fremover når han sovnet...

Back
Topp