Bilsete spørsmål her også

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Britax eller Besafe Izi kombi x1?

Har en passat... Jenta mi er snart 15 mnd.. veier litt over 9 kg

Ville gått for britax

ORIGINAL: ~Adrianna~

Vi har Passat, og Besafe Izi Combi X1 [:)] Han sitter som en Gud i stolen der.. [:)]

Gjør han[;)] Så bra! Synes de setene er finest.. men tenkte kanskje de tok litt vel mye plass...

Prøv de i bilen :-)

Vet at bla. Britax Secura, BeSafe iZi Kid X1, Akta Graco Duologic og Britax Multitech passer i baksetet

Ville nok gått for et av Britax setene som går til 25 kg, da har dere sete mye lenger enn om dere velger besafe setet som kun går til 18 kg.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Vi har Passat, og Besafe Izi Combi X1 [:)] Han sitter som en Gud i stolen der.. [:)]

Gjør han[;)] Så bra! Synes de setene er finest.. men tenkte kanskje de tok litt vel mye plass...

Syns det er flotte seter.. [:)] Plass tar de, men det gjør meg ingenting.

Men de går bare til 18 kg og Britax er ikke noe dårligere seter. Det blir smak og behag [;)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Men de går bare til 18 kg og Britax er ikke noe dårligere seter. Det blir smak og behag [;)]

Jaja, det er jo det. Men jeg bare svarte tilbake at jeg syns det er flotte seter. Når ungene er 18 kg så er de nok sikkert gamle nok til å sitte forover også.. [:)] (Noen ihvertfall) Jeg bytter bare til en annen stol hvis han blir 18 kg før han blir 4 år. [:)]

Jaja, det er jo det. Men jeg bare svarte tilbake at jeg syns det er flotte seter. Når ungene er 18 kg så er de nok sikkert gamle nok til å sitte forover også.. [:)] (Noen ihvertfall) Jeg bytter bare til en annen stol hvis han blir 18 kg før han blir 4 år. [:)]

Det bør du ikke gjøre, bakovervendt er det sikreste for barnet så lenge det går :) Det sikreste og tryggeste for barnet er å sitte bakovervendt til de vokser ut av 25 kg setet(enten på vekt eller lengde) så flytte de over i en god beltestol med rygg og sidestøtte.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Det bør du ikke gjøre, bakovervendt er det sikreste for barnet så lenge det går :) Det sikreste og tryggeste for barnet er å sitte bakovervendt til de vokser ut av 25 kg setet(enten på vekt eller lengde) så flytte de over i en god beltestol med rygg og sidestøtte.

Nei, du misforstod meg! [:D] Jeg mente at når ungene er 18 kilo så er de sikkert nærme 4 år også..
Kan jo godt hende at han kan bruke Besafe stolen til han er 4 år, hvis ikke han blir tyngre enn 18 kilo før det.
Men da kjøper jeg en annen bakovervendt stol som han kan bruke til han er 25 kilo. [:)]

Her skal han sitte bakover til han er 4 år, minst! Mente bare at det er ikke noe dårlig investering å kjøpe Besafe selv om den bare er godkjent til 18 kg. [:)] Kanskje det holder å kjøpe den!

Aha, jeg skjønner :)

Slik skal vi gjøre det også. Har Akta Graco Duologic som går til 18 kg, kjøper et nytt bakovervendt når han har vokst ut av det :)

Vi har brukt både besafe izi kombi x1 og britax multitech i passaten, og jeg må vel si at han sitter best i, og den stolen som står best i baksetet her - er multitech'en.. [:)]

Back
Topp