Bilsete og helning

Mammapaany

Forelsket i forumet
Lurer på noe..
leser at barn over 1 år ikke skal ha mer helning en 30 grader , mens nyfødt skal ha 45 grader.
Bilsetet vi har kjøpt - med isofix base måler jeg 41-42 grader helning, setene er dype 1 vi har BMW 320i stasjonsvogn (veldig behagelige for folk som sitter der, men blir feil vinkel med basen ).
Vil det være forsvarlig å kjøre rundt med baby når det ikke er akkurat 45 grader? Vil ikke ha det slik at jeg ikke tørr kjøre alene med babyen når den kommer.
Er et besafe izi Go modular med nyfødtpute i
 
Jeg vil si det er innenfor :) Bare følg med at hodet ikke faller fremover:)
 
Sniker

Skal være innafor det. Det er vanskelig å få helt nøyaktig mål, men følg med litt på hodet bare for å se hvordan babyen blir sittende.
 
Vi har maxicosi cabriofix til babyen nå og der får vi 35 graders helling på basen, men hodet faller ikke fremover når han sovner så da har vi kjørt sånn på korte turer. På lengre turer har vi festet setet uten base for å få riktig helling. Setet får forskjellig helling når du fester med isofix eller om du fester med sele. Du kan jo prøve deg frem, men 41-42 grader vil jeg si er innenfor. Det meste vi har klart er 38 grader.
 
Vi målte aldri helling på setet sist.. men babyen satt fint og hodet lå «bakover» så[emoji4]
 
Vi målte aldri helling på setet sist.. men babyen satt fint og hodet lå «bakover» så[emoji4]
er relativt nytt at man er obs på dette med helling på setet
 
Tusen takk for svar! Ja det var jo lurt, dette setet kan vi også feste med sele, så i verste fall så blir det til st vi fester det slik. Men håper jo selvfølgelig at det skal gå fint med base.

Tusen takk for svar, alle[emoji3]
 
Back
Topp