Bilsete og framovervent?

LRDB

Forelsket i forumet
noen som tenker å ha bilsete framovervent etterhvert når di blir større ?
jeg skal kjøpe nytt bil sete til jenta men hun er ikke glad i og sitte i bil sete og det har mye å si at hun sitter bakovervent og ikke kan følge med.
vet at di anbefaler og ha det bakovervent men er et styr å kjøre bil når hun hyler av sinne bare for en liten kjøre tur!!

Nei vi venter lengst mulig med å sette bilsete fremovervendt :) Oliver har heldigvis ikke noe problem med å sitte bakovervendt enda ;)

Her skal han sitte bakovervendt til det nye setet ikke passer lenger. Da er han rundt 3-4 år. Tenk heller på sikkerheten fremfor om jenta di liker å kjøre eller ikke:) Det må hun vel bare lære seg etterhvert?

Hvis hun sitter i babysetet enda, så kan det hende det er derfor hun ikke er så glad i å kjøre? Jesper var sutrete og sånn i bilen nå før vi byttet sete, men fordi han ikke så noe. Han har alltid kost seg i bilen. Nå når vi byttet, så sitter han som en prest og ser rett ut vinduet både ved siden av og bak, og han storkoser seg!

Vi venter lengst mulig! Når han har det for trangt med beina, har vi jo ikke noe valg!

Han skal sitte bakovervendt så lenge det lar seg gjøre og forhåpentligvis til han er minst 4 år. Han har grått seg gjennom hver biltur fra han var nyfødt, men endelig har han roet seg. Byttet fra babysetet rett før jul selv om han egentlig har plass i det, litt trangt for bena bare.

http://www.tryggtrafikk.no/Forovervendt+eller+bakovervendt.9UFRLK2l.ips

kommer ikke til og snu hu før på noen år enda!
hvis hu begynner og surve og slik i bilen kommer jeg til og begynne med noen leker eller liknende!
finnes jo littt forskjelle man kan feste til nakkestøtta som de kan se på og leke med! [:)]

tenk på sikkerheten til ungen i bilen først!
om dere skulle kræsje er det 90-95% sansje for og overleve en kolisjon bakovervendt. mot 40-50% sjans fremover!

ORIGINAL: lillebebis

Nei vi venter lengst mulig med å sette bilsete fremovervendt :) Oliver har heldigvis ikke noe problem med å sitte bakovervendt enda ;)

Kommer ikke til å snu setet før om lenge. Sikkert rundt 4 år.
Foretrekker en misfornøyd unge som overlever, om noe skulle skje, enn at hun synes bilturen er spennende, og så stryker med.

Leste du den saken om han gutten som ble innvendig halshogd av et bilkrasj? Han satt forovervendt, og hodet løsnet fra ryggraden...
Han overlvede utrolig nok, men i de fleste tilfeller, ville ikke det gått like bra...

Kommer ikke til å snu før hun er 4, nærmere 5 år. Ville heller ha lekt med henne, finne på noe spennende. Heller at hun surver og er sint enn fremovervendt. Nakken og ryggsøylen er ikke ferdig utviklet før barnet er ca 5 år, og kan bli alvorlig skadet om de sitter fremovervendt før den tid.

Mi liker ikke bilstolen så godt heller, fordi hun er fast i den. Kjører langt når hun skal sove, og på korte turer blir hun underhold med lek og sang [:)]

ORIGINAL: MariSafari

Her skal han sitte bakovervendt til det nye setet ikke passer lenger. Da er han rundt 3-4 år. Tenk heller på sikkerheten fremfor om jenta di liker å kjøre eller ikke:) Det må hun vel bare lære seg etterhvert?

Hvis hun sitter i babysetet enda, så kan det hende det er derfor hun ikke er så glad i å kjøre? Jesper var sutrete og sånn i bilen nå før vi byttet sete, men fordi han ikke så noe. Han har alltid kost seg i bilen. Nå når vi byttet, så sitter han som en prest og ser rett ut vinduet både ved siden av og bak, og han storkoser seg!

signerer alt.
nå ser han ut og er stille som en mus, lurer noen ganger på om jeg har glemt han hjemme!

Gidder ikke skrive alt på nytt.. Har skrevet masse info om bakover vs. forover og lagt ut flere linker i denne tråden:

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=23893615

Aldri i livet om jeg vil ha småen i forovervendt sete enda, ikke før han er 3-4 år. Vi er heldige da, og har en som liker å sitte på med bil, sovner som regel etter en stund.[:)]

Kommer ikke til og ha det forovervendt før om leeeenge, selv om Angelica sikkert hadde vært mer glad i og kjøre bil dersom hun hadde fått sittet slik. Her kommer sikkerheten først, hadde aldri tilgitt meg selv om noe hadde skjedd!

tenkt på at mange barn blir MYE bedre å ha med i bil etter at de får nytt sete, de kommer høyere opp og ser mer ut av vinduet. Så selv om barnet ditt er mifornøyd nå, så kan det holde at det får et nytt sete som står bakover[;)]

ORIGINAL: Febbis

tenkt på at mange barn blir MYE bedre å ha med i bil etter at de får nytt sete, de kommer høyere opp og ser mer ut av vinduet. Så selv om barnet ditt er mifornøyd nå, så kan det holde at det får et nytt sete som står bakover[;)]

Signerer her.. Vesla vår elsker bilkjøring no, etter at ho kom litt opp.. God utsikt og sovner fort. Kommer ikkje til å snu ho på mange år enda! Da sitter eg heller bak og underholder på langkjøring, og på korte turer klarer ho å underholde seg sjøl med en leike..

Han sitter ennå i maxicosi .cabriofix, bakovervendt- men må nok snart bytte for han er lang.
Går greit å ha han slik..blir han sutrete en gang så setter eg meg bare bak med han-no problemo[;)]

( Det e samboer som kjører da)

Her er sikkerhet viktigerer enn "trivsel". Så bakovervendt skal han sitte lengst mulig!
Sitter enda i babysete (acta graco), og trives godt!
Går an å ha noen leker i bilen også[:)]

Prøv først med et større sete og se. Jeg vil tro hun får sett mere da, selv om hun sitter bakovervendt, og synes det er mer trivelig. Jeg Kommer ikke til å snu Fabian før om lenge til....

Her blir han sittende bakovervendt til han ikke får plass/er komfortabel lenger. Da vi kjøpte nytt sete hos Babyshop sa vi at vi skulle ha et sete med isofix som kunne monteres bakovervendt og da strålte hun og sa: Så flott at dere har fått med dere at det er riktige veien å ha stolen.
Har til og med klistret "bakovervendt bilstol" i bakvinduet på bilen[:)]

Thea sitter fortsatt bakovervendt, og det skal begge barna fortsette med til de er ca 4 år eller til det er for trangt.

Back
Topp