Bilsete nr 2

Iroim

Elsker forumet
Noen som har noe å anbefale???

Må være enkelt å flytte fra bil til bil, og ikke veldig dyrt...

anbefaler det eneste vi fikk anbefalt, besafe izi combi... men det er IKKE enkelt å flyta fra bil til bil hehe
så da vet jeg ikke...

ORIGINAL: Mayen82

anbefaler det eneste vi fikk anbefalt, besafe izi combi... men det er IKKE enkelt å flyta fra bil til bil hehe
så da vet jeg ikke...

Det sitter i den bilen jeg kjører... Og det makter jeg ikke flytte rundt på, men et supert sete[:D]

Vi har 2 stk Akta Craco Cosmic Comfort. Et sete i hver vår bil.
Det kan du ha begge veier, men det er jp selvsagt mye bedre at det står "feil vei".
Har du det "riktig" vei, er det lettere å montere, men altså ikke like sikkert.

Hvorfor kjøper dere ikke bare 2 seter om dere skal bruke det i forskjellige biler?
ingen av disse nr2-setene er lette å flytte. De skal vel monteres en gang, og stå sånn.... ellers blir det mye knoting med feste å løsne setet!

dette lurer jeg å på. siden jeg ikke har lappen eller bil så må det jo flyttes etter hvem jeg skal kjøre med, og da er det en fordel at det kan flyttes lett og ikke er super vanskelig å montere med tanke på at det skal bli riktig gjort..

ORIGINAL: Klønemor

Vi har 2 stk Akta Craco Cosmic Comfort. Et sete i hver vår bil.
Det kan du ha begge veier, men det er jp selvsagt mye bedre at det står "feil vei".
Har du det "riktig" vei, er det lettere å montere, men altså ikke like sikkert.

Hvorfor kjøper dere ikke bare 2 seter om dere skal bruke det i forskjellige biler?
ingen av disse nr2-setene er lette å flytte. De skal vel monteres en gang, og stå sånn.... ellers blir det mye knoting med feste å løsne setet!

Fordi sete nr 2 skal kunne flyttes fra bil til bil.. Onkel sin, mormor sin, farfar sin...

ORIGINAL: JULIANNE og LEON

maxi cosi priori. drit lett og flytte på.
men til dere hysteriske, det er med kjøreretningen.. (og best i test på tv 2 hjelper deg i fjor var det vel?)

Pris?
Vi skal ha et til bil nr.2(en liten golf) så må ha et med kjøreretningen i den bilen.....blir jo ikke mye vi bruker det,men gidder ikke flytte fra bil til bil.

Vi har Akta Graco Duo Logic. Det er opptil 18 kg, kan kun brukes mot kjøreretningen. Fordelen med det er at det også er base-sete, som i de første babysetene. Med andre ord kan man løfte ut setet og bære det med seg (nedfellbare håndtak), det har også hjul under samt teleskophåndtak i ryggen. Man kan dermed rulle setet med seg som en koffert [:D] 
Selve festeanordningen kan brukes både med og uten Isofix og i 3-punkts og 2-punktssele. Det virker litt plundrete å montere første 2-3 gangene, men jeg flytter det lett med meg over i andre biler nå som jeg har fått det "i fingrene". Har man isofix er det jo omtrent null montering. Det er også et støtteben på basen som gir god stabilitet.
Setet tar en del plass, er nok ikke egnet for de minste bilene. Vi har Chrysler Voyager, der har setene god plass. Bytter det av og til over i min mors Citroen Berlingo, da må fremsetet dyttes maksimalt fremover. Anbefaler å prøvemontere seter i butikk - la dem finne det sete som passer best for deres behov. Lykke til!

Back
Topp