Bilsete nr 2

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Vi kjøpte bilsete nr 2 i dag, det er 30 % på 3 varer på Babyshop nå så da fant vi ut at selv om det er mange mnd til vi skal bytte sete så sparer vi 1500 kr på å kjøpe nå ☺
Valgte Cybex Sirona. Det sto mellom det og Besafe, men var helt genialt at man kan snu sete mot døra så derfor valgte vi det! Og selvfølgelig gjør det bra i tester også, men sånn sammenlignet med Besafe så var det det at vi kan snu setet mot døra som gjorde at vi valgte Cybex ☺

http://cybex-online.com/no/carseats/sirona.html

Last edited:
Vi kjøpte bilsete nr 2 i dag, det er 30 % på 3 varer på Babyshop nå så da fant vi ut at selv om det er mange mnd til vi skal bytte sete så sparer vi 1500 kr på å kjøpe nå ☺
Valgte Cybex Sirona. Det sto mellom det og Besafe, men var helt genialt at man kan snu sete mot døra så derfor valgte vi det! Og selvfølgelig gjør det bra i tester også, men sånn sammenlignet med Besafe så var det det at vi kan snu setet mot døra som gjorde at vi valgte Cybex ☺

http://cybex-online.com/no/carseats/sirona.html

Det har vi også tenkt å kjøpe etterhvert. Digger at du kan snu det + det er ikke så stort. Vi har en Ford fokus og der er det lite baksete gitt

Vi har det nye bilsetet fra Besafe som bilstol nr 2 :) vant her inne basen og stolen :) Den ser veldig bra ut, så gleder meg til hun kan bruke den :) besafe izi go modular heter den vel :)

Det så veldig kjekt ut! Jeg har britax Max way som han får arve etter storebror :)

Har begynt å titte litt på sete 2, men har ikke bestemt oss enda. Tenkte jeg skulle hinte litt til min far om at vi ønsker oss til jul/evnt penger til å kjøpe det da.
Har tittet litt på besafe sine seter, men dette så ikke så dumt ut det heller:)

Vi har kjøpt Besafe izi plus :)
Vi sparte 1200 på å kjøpe det når vi gjorde og vi må nok snart bytte ut Maxi cosien, siden han er veldig lang :)

Vi lurer på å kjøpe besafe modular. Veldig greit at man kan legge det ned i liggestilling og det er et av de man kan ha lengst. Men det er jo nytt og lite erfaringer med det, så usikker på om vi skal ta sjansen.

vi har kjøpt besafe x4. vurderte cybex sirona, men ifht besafe er det ikke like sikkert mtp at det kan vries, og det kan være fort gjort at det ikke er klikket skikkelig på plass. Pluss at det er mye mindre enn besafe sitt, så mange må bytte tidelig. Vi har stor bil,, så størrelsen spilte ingen rolle for oss, så da ble det besafe :)

vi har kjøpt besafe x4. vurderte cybex sirona, men ifht besafe er det ikke like sikkert mtp at det kan vries, og det kan være fort gjort at det ikke er klikket skikkelig på plass. Pluss at det er mye mindre enn besafe sitt, så mange må bytte tidelig. Vi har stor bil,, så størrelsen spilte ingen rolle for oss, så da ble det besafe :)

Har du noen kildehenvisning som sier at ikke er like sikkert?
Det blir jo som babysete med base..
Det med str stemmer, men vi hadde også besafe til storebror (det til 18 kg, dere har kanskje det til 25?) og han måtte bytte sete da han var 3 år pga det ble for lite, måtte da kjøpe et nytt bakovervendt sete da vi ønsket å ha han bakover til 5 år, så derfor valgte vi cybex denne gangen, så lenge vi må bytte før 5 år uansett så kan jeg spare ryggen litt med cybex ☺
Sete til 25 kg var ikke aktuelt nå da det ikke er isofix og setene blir veldig store til en liten gutt ☺

Det med str stemmer, men vi hadde også besafe til storebror (det til 18 kg, dere har kanskje det til 25?) og han måtte bytte sete da han var 3 år pga det ble for lite, måtte da kjøpe et nytt bakovervendt sete da vi ønsket å ha han bakover til 5 år, så derfor valgte vi cybex denne gangen, så lenge vi må bytte før 5 år uansett så kan jeg spare ryggen litt med cybex ☺
Sete til 25 kg var ikke aktuelt nå da det ikke er isofix og setene blir veldig store til en liten gutt ☺

Nei, jeg har ikke noe kildehenvisnig. Det vi fikk beskjed om var at det er mindre sikkert pga det kan hende at det ikkr blir klikket skikkelig på plass. I de aller aller fleste tilfeller er det nok på plass og da er det nok like sikkert som besafe :)
Vi ønsket isofix på setet når hun sitter bakovervendt (noe hun skal gjøre til hun er 4) så vi har et til 18 kg. Hun er ikke så stor av seg, så håper hun kan ha det til hun er 4 år :)

http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2015/12/10_Barneseter_De-beste2_Småbarn_Des-2015_141215.pdf Forbrukerrådets test av bilstoler - Cybex Sirona får høy totalsum, men bare 3,5 (av 5 mulige poeng) på punktet som heter "Risiko for feilmontering" - noe som nok skyldes at det kan være montert feil vei. Men vil tro de fleste er veldig obs på at det er klikket på plass:D Har også vurdert dette setet.

Vi nå nok bytte snart også, har besafe izi go men føler at selen begynner å gå for langt ned mot ryggen. Mamma og pappa har besafe izi KID som egentlig er veldig fin, men noen som har erfaringer? Finnes det ultimate setet fra 6 mnd til ca 2-3 år med ISO fix bakovervendt? :) akkurat her kan det koste hva det koste vil! Sparer ikke på sikkerheten!

Vi nå nok bytte snart også, har besafe izi go men føler at selen begynner å gå for langt ned mot ryggen. Mamma og pappa har besafe izi KID som egentlig er veldig fin, men noen som har erfaringer? Finnes det ultimate setet fra 6 mnd til ca 2-3 år med ISO fix bakovervendt? :) akkurat her kan det koste hva det koste vil! Sparer ikke på sikkerheten!

Vi hadde izi kid til eldstemann og var veldig fornøyd med det ☺ Når man skal bytte sete så tidlig som 6 mnd vil jeg hvertfall anbefalle et sete som går kun til 18 kg, de er litt mer tilpasset babyer også ☺
Nå har har vi kjøpt cybex til Matheo så blir spennende å se om vi blir fornøyde ☺

Vi har kjøpt izi kid setet, i-size standard, men har ikke fått testet det ut enda selv om hun er lang nok.
Syns det ser veldig bra ut da:D

Det går på lengde (61-105 cm), men har en maksvekt på 18 kg

Back
Topp