Bilsete nr 2

Vi tenker å kjøpe cybex. Ser ikke helt det lettvinde med bilsete nr.2 i forhold til at vi ikke kan ta setet ut og bære barnet i det ut og inn av huset. Hvordan er denne overgangen? Når baby ikke går enda?
Jeg har brukt sete 2 (Cybex Sirona) siden vi kjøpte setet for 1 mnd siden. Det går helt fint. Mini vil ikke sitte i setet annet enn når bilen går for han vil opp og frem, derfor tar jeg han på armen eller rett i vogn. Han er tung så babysetet er egentlig ikke noe savn :)

Ja det passer enda. Ser liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med å bære baby + bæreposer ol. Det jeg ofte gjør nå er at jeg bærer baby i bilstolen inn i gangen (som gjerne sover) setter h*n der og går å henter det andre ute i bilen, så hvordan blir det uten setet, må liksom legge baby på gulvet og latt h*n krabbe rundt over alt da? Mens jeg evt henter det andre, eller en av oss må gå helt inn og opp med baby, ser for meg at det blir litt mer tungvint? Men vet jo ikke?

Ja det passer enda. Ser liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med å bære baby + bæreposer ol. Det jeg ofte gjør nå er at jeg bærer baby i bilstolen inn i gangen (som gjerne sover) setter h*n der og går å henter det andre ute i bilen, så hvordan blir det uten setet, må liksom legge baby på gulvet og latt h*n krabbe rundt over alt da? Mens jeg evt henter det andre, eller en av oss må gå helt inn og opp med baby, ser for meg at det blir litt mer tungvint? Men vet jo ikke?
Hvis baby sover så bærer du inn alt først.

Hvis ikke; lekegrind eller et annet trygt sted.

Vi pleier stort sett å ta ut babyen og legge henne over i babysetet som sitter på handlevognen i slike situasjoner.

Men forstår at det kan bli vanskelig hvis baby allerede har sovnet. Kjipt å risikere å vekke h*n :)

Det jeg gjorde da gutta byttet sete var å bære inn alt først, mens de satt i bilen. Og det kommer jeg til å gjøre med snuppa også når vi bytter sete. Men det kommer jo litt ann på hvordan en bor og da. Vi har bilen rett utenfor huset, og jeg ser den hele tiden. Om de sov la jeg dem over i vogna. Så sov de videre der!!

Back
Topp