Bilsete nr 2

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Dere med litt erfaring, hvilket bilsete anbefaler dere?

Hva er viktig å se etter ?

Flere måneder til vi skal bytte, men tenker å titte litt på januarsalget.

Jeg ville absolutt valgt BeSafe så lenge det er plass i bilen. Spesielt med den nye sertifiseringen som BeSafe høster med glans på nesten samtlige modeller.

Vi bytta ut bilen for å få iso-fix. Etter å ha Googlet bilkarosseri/årsmodell får man lettere peiling på hva folk er fornøyde med mtp plass ol.

Vi endte opp med hvite skinnseter i nybilen, I know- galskap :p

Men med Cybex Sirona som kan snus 360 grader på basen så slipper vi endel sparking.

Som sagt- Google bilen deres, de fleste seter som selges hos gode forhandlere er veldig bra :)

Jeg har kjøpt besafe izofix, som kan snus både bakover og fremover:-)

Vi kommer til å kjøpe besafe på salg i januar. Tror det er det sete vi og har sett på!

Vi har Besafe Isi up x 3 til storebror. Lillesøster skal over i det snart. Vi er veldig fornøyd med det. Men det er et stort sete, som tar myye plass. Vi kunne ikke ha isofix i Touranen. Da var det ikke plass til noen forran. Men uten isofix gikk det bra. Så råder dere veldig til å dra i butikken og prøve setet i bilen.

Tusen takk for masse nyttig info:)

Veldig lurt å prøve setet i bilen, gjerne med snuppa i, for å se om det er plass til setet i bilen, og finne ut hvordan hun sitter i setet!!

Ja, veldig. Har ei venninne med tvillinger. Hun prøvde ikke og kjøpte samme sete som vi har. Endte med at hun måtte ha en av barna forran fremovervendt.

Vi har Besafe Isi up x 3 til storebror. Lillesøster skal over i det snart. Vi er veldig fornøyd med det. Men det er et stort sete, som tar myye plass. Vi kunne ikke ha isofix i Touranen. Da var det ikke plass til noen forran. Men uten isofix gikk det bra. Så råder dere veldig til å dra i butikken og prøve setet i bilen.

Jeg tror muligens du kan ha skrevet feil navn på setet her, Englevakt. iZi Up er nemlig en beltestol, beregnet på barn fra tidligst 4 år og min. 15 kg :)

Nå har vi begynt å bruke Cybex Sirona i nybilen og vi er helt forelsket..! Kjære vene så lettvint! Og svigerfar som er lang og kraftig hadde goood plass i passasjersetet foran bilstolen og mini. ❤️

Jeg ville foreslått cybex sirona, Cybex kommer også godt ut I test.

Forresten så snakket jeg med ei som driver en liten barnebutikk og hun sa at det går mot at isofix blir påbudt, slik at det blir som med setebelte at du kan kjøre uten bilsete festet med isofix hvis bilen er over en viss alder.
Men de slutter mer og mer å teste sikkerheten på stoler uten isofix.
Så vi kjøpte like godt ny bil nå som om et år eller to siden det uansett er tryggest for de små.

Vi tenker å kjøpe cybex. Ser ikke helt det lettvinde med bilsete nr.2 i forhold til at vi ikke kan ta setet ut og bære barnet i det ut og inn av huset. Hvordan er denne overgangen? Når baby ikke går enda?

Vi tenker å kjøpe cybex. Ser ikke helt det lettvinde med bilsete nr.2 i forhold til at vi ikke kan ta setet ut og bære barnet i det ut og inn av huset. Hvordan er denne overgangen? Når baby ikke går enda?
Jeg gruer meg litt til å bytte ut baby sete.. Det har vært så praktisk når vi henter/leverer storesøster i bhg. Men nå som det begynner å bli såpass tungt å drasse med seg det sete ut og inn hele tiden, då Bøir det nok lettere på mange måter å bære barnet uten stol:-)

Back
Topp