Bilsete nr. 2

Beate

Elsker forumet
Noen som er oppdatterte på hvilket som er best etter nyere tester? Nå har vi Britax Babysafe Plus SHR II som vant i fjor. Vil ha selvfølgelig kun ha bakovervendt.

Disse er bra seter:

Britax Max-Way
Besafe Izi KID
Britax TWE
Akta Graco Cosmic Comfort S

Vi har de 3 siste, og veldig fornøyd. Har hørt folk er fornøyd med MAx Way også. :) Lykke til.

Britax maxway er ikke nevnt der, men det går til 25 kg bakover og er plusgodkent.

Plus-testen er en svensk test som er den strengeste testen som finnes i dag!
Les om testen her:
http://www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp?RecID=39460

Og der er en link hvor du får se listen over anbefalte/godkjente stoler :)

Anbefaler personlig maxway. Tar liten plass i baksetet, spesielt om den plasseres i midten (i veldig mange, men ikke alle biler passer den veldig godt i midten)! Går til 25 kg, og er stor nok til at ungen kan bruke den til 4 år! Min gutt på snart 3,5 har ennå ikke kommet til øverste hakk ved skuldrene på setet :) Har i tillegg god hvilestilling for mindre barn, og er lett å montere! (JEpp jepp, jeg digger bilsetet vårt :hello2)

har både max way og besafe x3, fornøyd med begge men maxway går til 25 kg så varer mye lengre.

hørt og lest mye bra om britax maxway. men anbefaler å ha med bilen og barnet så du får prøvd det ut skikkelig. ikke alle bakseter er likt oppbygd;)

Har samme problem med be safe combi X3 isofix, bare at bilen vår er nokså romslig, en Opel Meriva. Gutt på snart to år som er ca 15 kg. Sitter kjempetrangt bakovervendt og det kan umulig være bra. Vet ikke om jeg skal snu det og la han sitte fremoverendt eller...
Hva kan man gjøre?

Vi kommer til å kjøpe Britax Maxway når det er på tide å bytte :D

Har samme problem med be safe combi X3 isofix, bare at bilen vår er nokså romslig, en Opel Meriva. Gutt på snart to år som er ca 15 kg. Sitter kjempetrangt bakovervendt og det kan umulig være bra. Vet ikke om jeg skal snu det og la han sitte fremoverendt eller...
Hva kan man gjøre?

Vi kjøpte nytt bakovervendt sete til gutten vår på 3 år nå før jul.. Det er ikke noe alternativ å snu så tidlig mener jeg! Man kan jo alltids bruke setet til søsken senere, eller man får solgt! Maxway for eksempel er kjempepopulært for tiden, så man vil få solgt setet kjmepegreit når ungen har bikka fire år eller 18 kg vil jeg tro.. Det beste for sikkerheten til barnet er å sitte bakovervendt til de er 18 kg og fire år, og da skal de over i beltestol forovervendt. Det er ikke farlig med bøyde ben :)

Hva kan man gjøre?
Selge det og kjøpe nytt :-) det gjorde vi da t var to år :-)

Back
Topp