Bilsete nr 2.. Hva anbefaler DU og hvorfor?

SatSuma

Flørter med forumet
Mini har vokst ut av Maxi Cosi 0-13 kg, så vi må til innkjøp av nytt sete. Hvilke erfaringer har du om bilsete nr 2, og hva anbefaler du?

HTS BeSafe Izi Combi[;)]

uansett type bilsete: prøv det i bilen før du kjøper  ikke alle seter passer alle biler

Vi valgte et Acta Graco Cosmic Comfort, og er kjempefornøyde..

jeg har besafe izi kid combi, og brio zento.. er fornøyd med begge men ikke 100%..
besafen fordi den bare går til 18 kg, og brioen fordi den ikke er så god å sitte i for min unge..

har kikket på et nytt nå, britax multitech - det er for og bakovervendt til 25 kg, og har høyest rygg av alle setene jeg har sett på, noe som gjør levetiden lenger..  vurderer å kjøpe det..

ORIGINAL: Ariana

HTS BeSafe Izi Combi[;)]

Britax Secura har jeg god erfaring med..[:)]
har brukt det i 6 forskjellige biler, og det har stått støtt og solid i alle bilene..
Det har flere forskjellige sitte/liggestillinger, så når de er små kan de ligge litt mer tilbakelent..
det har goood sidebeskyttelse. Det er romslig, men samtidig ikke for romslig for de små
det går til 25 kg. Bakovervendt
Tar ikke stor plass, og er lett å montere

ORIGINAL: MarcElia

har også dette! er kjempebra både forover og bakovervendt!
Men prøv det i bilen først!

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: Dollface™

jeg har besafe izi kid combi, og brio zento.. er fornøyd med begge men ikke 100%..
besafen fordi den bare går til 18 kg, og brioen fordi den ikke er så god å sitte i for min unge..

har kikket på et nytt nå, britax multitech - det er for og bakovervendt til 25 kg, og har høyest rygg av alle setene jeg har sett på, noe som gjør levetiden lenger..  vurderer å kjøpe det..

Vi har Multitechen og er veldig fornøyde.
Kjøpte nytt, siden BeSafe Izi Combi bare gikk til 18 kg (tenkte ikke så langt når vi kjøpte det)

korttenkthet er mitt mellomnavn.. [:-]
var å så på det i går, og målte ryggen på besafen kontra det, og det skilte vel 6 eller 8 cm.. husker ikke eksakt..

har besafe izi combi og elsker det. hadde acta graco til 1 mann og syns det var greit også.

Vi har besafe izi combi og britax multitech og er mest fornøy med britax sete, er veldig bra sidebeskyttelse som gjør at hodet ikkje faller ned når han sovner+disse andre tingene som dollface nevner[:)]
En ting til er at britax sete var mye lettere å feste i bilen

ORIGINAL: Ariana

HTS BeSafe Izi Combi[;)]

vi har akkurat bytta om til dette å lovise sitter som ei prinsesse

Vi har Multitechen og er veldig fornøyde.
Kjøpte nytt, siden BeSafe Izi Combi bare gikk til 18 kg (tenkte ikke så langt når vi kjøpte det)

korttenkthet er mitt mellomnavn.. [:-]
var å så på det i går, og målte ryggen på besafen kontra det, og det skilte vel 6 eller 8 cm.. husker ikke eksakt..

Ja, og når i tillegg gutten min har bikka 15 kg for lengst, så var det like greit å få det i hus.

Når vi kjøpte besafen, når gutten vår var 5 mnd, virka 18 kg ueeeeeendelig lenge til... (selv om han da var 10 kg)

Tobias er jo "bare" 13 da, men jeg tror det er en mulighet - om enn en liten en - at han legger på seg noen kg til.. [:-]
Men igjen - det handler litt om penger.. det kostet 3500, og det er lommeboka til darlingen som betaler..

Et argument FOR britaxen er jo at det tar mindre plass (så det ut som iallefall) enn besafesetet da.. Ikke at det spiller noen rolle, da vi har stor bil.. men det er antakeligvis lettere å montere også - og DET falt i smak hos darlingen. (Han har svetta over besafen et par ganger for å si det sånn...)

Britax sete er lettere å montere-eg har begge[;)] eg fikk multitech sete til 2600 ca på tilbud [:)] så det er bare å følge med[:D]

Maxi Cosi Mobi!!!!!!!

gull verdt!!har ikke angret en dag på at vi kjøpte den..

*lett å sette fast i bilen, både bak og fram(ikke v airbag da..)
*trenger ikke den "skruen/rattet) som ofte er på framsiden av sete for å justere sitte/ligge posisjoner men det finnes en knapp så man kan justere mens man kjører..
*barna sitter godt
*kan brukes opp til 4år....

ORIGINAL: MarcElia

Back
Topp