• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

bilsete med eller uten base ?

mamma lykke

Glad i forumet
vi hadde egentlig bestemt oss for å låne et bilsete med base (graco ) av en veninne.men synest basen var så stor. bled veldig trangt for guttene da.
så i går kjøpte vi et nytt sete uten base. (osann)
skal dere ha md eller uten base ?
evt hvilket sete skal dere ha?

ORIGINAL: Christine...

Vi har maxi cosi med base, vet ikke om vi kommer til å bruke basen denne gang da jeg fant ut at det er jo egentlig ikke så vanskelig å feste setet med selen heller.

det var det vi også fant ut når vi prøvde...+ at det tok mye mindre plass. ny base koster i tillegg rundt 2000 kr.så sparer jo en del på det..[;)]

Jeg har denne gangen maxi cosi med base..

hadde acta graco sist, og prøvde en gang uten basen men følte det ble veldig vinglete da [&:]

ORIGINAL: Niina89

Vi har med base.
Acta graco Logic S tror jeg det heter :)

Denne har vi også.

med base!! enklere, og sikrere tror jeg, utifra det søsteren min sier, som er bilstol ekspert :P hehe.
maxi cosi!

vi har maxi cosi med base synes ikke den basen tar noe særlig plass egentlig. Og synes det var jævlig lettvint og bare sette setet inn jeg da med masse handleposer i hånda fra butikken og lignende..
Og ei tuppe som var veldig utålmodig om bilen ikke gikk da hu var inni, hehe[:D]

ORIGINAL: mormarion

med base!! enklere, og sikrere tror jeg, utifra det søsteren min sier, som er bilstol ekspert :P hehe.
maxi cosi!

er nok litt enklere med base ja,men sikrere...? vet ikke jeg..
han i butikken der vi kjøpte setet i går sa at det var veldig mange baser som ikke var så trygge..

Hadde ikke base sist og skal ikke ha nå. Er like sikkert uten hvis setet er riktig festet.

ORIGINAL: Zol80

Hadde ikke base sist og skal ikke ha nå. Er like sikkert uten hvis setet er riktig festet.

ja det tror jeg også [;)]

ORIGINAL: Zol80

Samme her!
Maxi cosi

Vi har kjøpt maxi-cosi med base [:D][:D]
Veldig lett og greit å bare klikke setet på plass [:D]

Det blir enten acta graco (eller hva det heter[:)]) eller besafe izi sleep uten base. Har acta graco sete etter storebror, men vurderer å kjøpe besafe av kusina mi.

Er Isofix og base det samme??  I tilfellet skal vi ha uten base, for vi har ikke slike fester i bilen. 

man må ikke bruke isofix, man fester med selen. Men det finnes baser uten isofix også. (og de festes og bare med beltet)

Maxi-cosi er testet til best i test, det gjelder bare med base... Det er altså ikke best i test uten base, så ble base på oss. Men det stemmer at mange baser ikke er bra, et eks. er emmaljunga sin base, som er så dårlig at setet hopper ut av basen under kræsh Skummelt!!

Vi har maxi cosi med isofix base etter snuppa, så kommer til å bruke det [:D]

Vi skal ha base med belte-feste. Acta Graco sete.

Hadde det til storesøster også, og var superfornøyd!

ORIGINAL: Veroniceen

Maxi-cosi er testet til best i test, det gjelder bare med base... Det er altså ikke best i test uten base, så ble base på oss. Men det stemmer at mange baser ikke er bra, et eks. er emmaljunga sin base, som er så dårlig at setet hopper ut av basen under kræsh[link=http://forum.babyverden.no/javascript:void(addSmiley('body1',%20'http://forum.babyverden.no/image/s5.gif'))][&:] Skummelt!![/link]

ja , den basen leste jeg også om. og det var ikke så fort de kjørte heller når de testet setet i en kresj..tror det bare var snakk om litt over 60 kmt...[&:]

Vi har kjøpt akta graco med base denne gangen. betalte 1599 kr svenske og det var inkludert base :)

Back
Topp