Bilsete i bilen til besteforeldre?

Dramadama

Gift med forumet
Dere som har bilsete i bilen til besteforeldrene, er det dere eller de som har betalt for det?
Her har de har overtatt maxi cosi'n, og jeg tror vesla passer i det enda, men skal sjekke på tirsdag. For det hender seg at bestemor har med seg vesla ut på handletur.

Problemet er at hvis hu ikke passer i det så må jeg si at da får hu ikke være med på biltur før de har nytt sete, men vi har ikke råd til å kjøpe sete til de fordi vi nylig kjøpte to nye bilseter til våre biler.

Er jeg veldig frekk om jeg spør om de kan kjøpe et for å ha bilen deres? De har ikke dårlig råd, men er jo snakk om 2500,-

Må bare legge til litt her :D

Det er svigermor som er bestemor forresten :)
Hun har vesla to hele dager i uka, hver eneste uke. Hun er nemlig pensjonist og kjeder seg hjemme. Derfor hun passer jentungen. De tre andre dagene er jenta i barnehagen :)
Ville ikke spurt de om å kjøpe sete om de ikke hadde henne så ofte. Så dum er jeg ikke :P

Besteforeldrene som kjøpte her. Vi har ikke bil.. Men vi bruker det setet i begge besteforeldreparene sine biler :)

Vi har et bilsete i foreldrene mine sin bil til hu eldsta
Det var Pappa som betalte for det.
Men det var deres ide

Eg personligt hadde nok aldri spørt, men det skader jo ikke å spør!
Er jo bare et spm :)

Vi fikk det av noen kjente. Det blir jo ikke brukt så ofte liksom når vi bor 90 mil unna hverandre, men har vært en del til de, så det er alltid greit. Slipper å drasse med bilstol på fly.

Men hadde vi bodd i nærheten hadde nok jeg kanskje vurdert å kjøpe et til de, evt spørre om de ville spleise.

Her kjøpte mine foreldre bilsete igjennom min bror. Altså et helt nytt Izi Combi X3 som de har bakovervendt, men siden de kjøpte det på jobben til brodern fikk de jo en god pris.

kan du ikke sende med et av deres da? Jeg hadde aldri i verden, uansett om mine foreldre har god råd, spurt om de kunne hatt eget sete til barna mine.. De får med de vi har. skal de hente i bhg setter jeg setene der, eller hiver det av hos mamma på vei til jobb...

så ja jeg syns det er frekt....

mamma betalte for det, for jeg hadde ikke råd... det sto permanent i hennes bil og hun hentet han i bhg ganske ofte.. nå bruker han bare beltestol og vi planlegger det alltid sånn at om hun skal ha han/hente han i bhg så setter jeg det i garasjen hjemme hos oss og så henter hun det før hun henter han i bhg...

men om dere har to bilstoler så går det vel an at de låner med seg den ene når de skal passe?

Vi har betalt det som står i bilen til mamma og pappa... Men det er egentlig det som er bilen vi bruker da...

Men jeg hadde ikke fått meg til å spørre, selv om mamma og pappa sikkert hadde gjort det om jeg spurte.

Hadde heller sagt at jeg ikke kunne la jenta mi kjøre med dem før jeg hadde fått kjøpt nytt sete. Om de da hadde tilbudt seg, så hadde jeg takket ja.

Britax TWE koster "bare" 1999,- som fastpris flere steder.

Hva med å spørre om de kan legge ut for en stund? Kanskje de "glemmer" at du skal betale tilbake med vilje. :-P

litt-anonym skrev:
kan du ikke sende med et av deres da? Jeg hadde aldri i verden, uansett om mine foreldre har god råd, spurt om de kunne hatt eget sete til barna mine.. De får med de vi har. skal de hente i bhg setter jeg setene der, eller hiver det av hos mamma på vei til jobb...

så ja jeg syns det er frekt....

Nei, jeg er av den typen som ikke gidder å dra de tunge bilsetene ut og inn av bilen. Er jo et helvete å få det montert når det ikke er iso fix :P

Greia er at svigers har vesla to dager i uka og kommer til å hente litt i barnehagen fra nyttår av, når den nye babyen har meldt sin ankomst. Og det er visstnok veldig stas å ha med seg jentungen rundt og vise frem til venner og bekjente, men da er det en forutsetning at hun er sikret skikkelig i bilen :)

Nei, jeg får kanskje forslå at vi kan spleise, eller at de låner oss penger så lenge.

Jeg hadde aldri spurt mine foreldre om å kjøpt sette til mine barn

Hva om å kjøpe et bruk evt leie et

Mine foreldre kjøpte seg et Britax TWE for å ha i bilen sin. Det koster 2000. Det var deres idè, jeg hadde nok ikke spurt dem.
De har 4 barnebarn på 2 år, og to av dem bor 5 min unna. Så VELDIG greit med bilstol :)

Hans foreldre har ikke kjøpt bilstol, men de gangene de passer han (eller tanter og onkler passer han), flytter vi bare over en av våre bilstoler. Har både BeSafe Izi Combi x3 og Britax TWE, men flytter alltid Britaxen, da det er lettest å flytte.
Noen ganger hvis det er bare småturer, som han skal være med på så bytter vi bare bil :)

Hva med å spørre om de kan legge ut, så kan du betale tilbake litt etter litt? :) Bare forklar situasjonen. Aner ikke hvordan forhold du har til foreldrene dine, men jeg kunne godt spurt om det.

du vet at bilseter ikke sitter fast i bilen? det går ann å montere det dere har i deres i besteforeldrenes bil;) eller byttelåne bil for dagen.

her byttelånte vi bil fordi jeg ikke gadd å demontere og montere (kommer litt ann på hva slags bilsete man har). nå har mormor kjøpt en beltestol som hun bruker til begge barnebarna. 

Mrs Lutz skrev:
du vet at bilseter ikke sitter fast i bilen? det går ann å montere det dere har i deres i besteforeldrenes bil;) eller byttelåne bil for dagen.

her byttelånte vi bil fordi jeg ikke gadd å demontere og montere (kommer litt ann på hva slags bilsete man har). nå har mormor kjøpt en beltestol som hun bruker til begge barnebarna. 

Haha. Synes jeg ser svigermor i caravellen min :P
Og ja, er fullt klar over at bilseter ikke sitter fast i bilen ;)  Men jeg orker ikke flytte setet to ganger i uka. For hun planlegger aldri når hun skal på tur, det er bare innfall hun får der og da. Så jeg aner ikke når de har vært på tur og ikke ;)  Og svigermor er barnevakt to fulle dager hver uke, så hun har vesla en del. Hadde aldri tenkt tanken på å spørre de om de bare passet henne èn gang i mnd :P

Det er et izi combi x3 vi har, og de er altfor store og tunge og ikke akkurat lettvinne å flytte mellom bilene.

Men jeg får høre med de om vi kanskje kan spleise :) Evt kjøpe et brukt sete. Svigers er litt spesielle, så tviler på at de vil kjøpe brukt. Menmen!! Jeg får lufte idèen når vesla skal dit på tirsdag :)

Hvis Bestemoren passer jenta hver uke, synes jeg det er på sin plass at dere kjøper et bilsete til dem.
Både fordi det er viktig at de har riktig bilsikring for barnet, og fordi hun gjør dere en tjeneste ved å passe barnet. 
Jeg ville hvert fall ikke krevet at de kjøpte et sete.

Her har foreldrene våre kjøpt seter til bilene, men det er ikke noe vi har spurt om. Hadde de trengt nye så hadde jeg ikke turt å spør om de ville betale for det...

Dramadama skrev:

Mrs Lutz skrev:

Haha. Synes jeg ser svigermor i caravellen min :P
Og ja, er fullt klar over at bilseter ikke sitter fast i bilen ;)  Men jeg orker ikke flytte setet to ganger i uka. For hun planlegger aldri når hun skal på tur, det er bare innfall hun får der og da. Så jeg aner ikke når de har vært på tur og ikke ;)  Og svigermor er barnevakt to fulle dager hver uke, så hun har vesla en del. Hadde aldri tenkt tanken på å spørre de om de bare passet henne èn gang i mnd :P

Det er et izi combi x3 vi har, og de er altfor store og tunge og ikke akkurat lettvinne å flytte mellom bilene.

Men jeg får høre med de om vi kanskje kan spleise :) Evt kjøpe et brukt sete. Svigers er litt spesielle, så tviler på at de vil kjøpe brukt. Menmen!! Jeg får lufte idèen når vesla skal dit på tirsdag :)

ja det er samme sete vi har her.

om hun har henne så ofte er det greit med eget sete ja.

Hvis de har forsikring i IF kan de leie sete fra dem, tror det er ganske billig. Her har svigerforeldrene mine gjort det. De fikk et flunkende nytt Besafe izi Combi sete med isofix.

Back
Topp