bilsete. hva skal jeg gjøre?

Mamma`n til Sandra

Gift med forumet
Vi har et bakovervendt besafe sete til snuppa som står i bilen min. Men nå som hun begynner hos dagmamma og senere bhg så skulle vi hatt et sete til så vi slipper at sambo skal kjøre forbi der hun er hos dagmamma for å komme på jobben og bytte bil for så å kjøre tilbake å hente henne for SÅ å kjøre nesten bort til jobben min igjen hvor vi bor.

I sambo sin bil er det ikke mulighet å bruke bakovervendt bilsete for det vil dekke hele sidevinduet.

Hva hadde dere gjort??

Har fått tilbud om å overta et fremovervendt besafe av onkel og tante, men vet ikke helt om jeg vil bruke det siden hun er så liten. 

(fra dagmamma/ bhg er det under 2 km og er ikke den mest traffikerte veien)

Jeg ville aldri brukt et fremovervendt sete på et barn som er 9 mnd iallefall! Da hadde jeg heller tatt den tungvindte løsningen og kjørt litt ekstra!

Når det er sagt, så ville jeg sjekket ut hvordan britax two way er i bilen hans. Jeg har hatt det i fremsetet, og har hatt god sikt ut sidevinduet, og i speilet.

Hvor mye veier hun da?  Tror jeg ville byttet bil en stund jeg, for ho er jo så lita.

Hun er over 9 kilo.

Tenker mest på at sambo må komme å bytte bil med meg før han henter henne, for liker ikke helt den tanken på at hun skal sitte fremovervendt enda. Har en plan om å ha henne bakovervendt til hun er hvertfall 3 år så sant det lar seg gjøre.

Han kjører en transitt og det er ikke plass til å ha acta graco baby sete der uten at det skjuler for utsikten ut sidevinduet.

Dere kan ikke ha 9 mnd gammelt barn forovervendt...

Da MÅ dere bare ta en av de tungvindte løsningene.

Ikke vurder forovervendt på et så lite barn.. Vær så snill.. Ber deg så pent jeg bare kan.. Please!!

Har ikke bestemt oss for noen ting enda.
Jeg vil jo helst ha henne bakovervendt  i bilen.

ikke at det har noe å si men fartsgrensen på kjøre strekningen er 40 og 50.

Mamma`n til Sandra skrev:
Har ikke bestemt oss for noen ting enda.
Jeg vil jo helst ha henne bakovervendt  i bilen.

ikke at det har noe å si men fartsgrensen på kjøre strekningen er 40 og 50.

Akkurat, det har ikke noe og si.

Prøv britax twe :)

Det vil nok uansett skjule for vinduet for setet som jeg sitter i er i høyde med vinduet nesten.

Men vi får se hva vi finner utav :)

Back
Topp