bilsete etter bil ulykke??

Bruker535emm

Glad i forumet
her om dagen kjørte det en traktor inn i oss på siden der Nora og jeg satt. 
han skjøv oss bortover ett lite stykke det er ikke skade på bilstolen til nora og ingentinge smalt inn i den men hvordan er det? er så mange som sier det er ikke noe farlig og mange som mener jeg må bytte?

hva mener dere? 

forhør deg med forsikringsselskapet - det dekkes av dem.. men det må fylles ut i skaderapporten.. regner med det kommer en takstmann og vurderer skadene.. gjorde iallefall det da mamma ble rævkjørt i påska av en dust i tønsberg..

Snakk med forsikringa, men da må du ikke si du ikke ser no skade på det[;)]

Du bør bytte, ja. Definitivt. Kan ha skjedd skader på stolen som ikke kan ses eller kjennes, men som kan gi store utsalg hvis dere skulle ha et uhell senere.

Det blir dekket av forsikringen, men ikke hele setets verdi. Forsikringsselskapet dekker kun nåverende verdi, atlså nypris minus avskriving for bruk. Sånn var det i alle fell for en jeg kjenner som fikk to seter ødelagt i bilulykke. hun var ikke ansvarlig for ulykken, men de fikk bare dekket en viss prosentandel av setet.

ORIGINAL: MammaenTilLillePrins

kanskje ta en telefon til de som vet dette?

eller hun bilsete-dama her inne kanskje kan gi deg noen gode råd.

jeg vil desverre ikke svare, siden dette er et spm jeg ikke vet et kvekk om

finnes det ei bilsete dame her inne ??[8|]

ORIGINAL: *Nora Emilie*

Jeg er ei bilstedame som du så fint kaller det. Bilseter er det samme som alt annet sikringsutstyr (hjelmer, osv..) og alt sånt SKAL byttes etter et uhell uansett hvor lite eller stort uhellet er. Det kan skje skader på utstyret som du ikke kan se eller kjenne, og det kan få store konsekvenser senere. Mammaen til Lilleprins mener sikkert Helene Harefrøken. Prøv å send henne en PM. Kanksje hun vet det med forsikringen. Det vet ikke jeg. Trodde man måtte dekke setene selv etter kollisjoner.

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Jeg er ei bilstedame som du så fint kaller det. Bilseter er det samme som alt annet sikringsutstyr (hjelmer, osv..) og alt sånt SKAL byttes etter et uhell uansett hvor lite eller stort uhellet er. Det kan skje skader på utstyret som du ikke kan se eller kjenne, og det kan få store konsekvenser senere. Mammaen til Lilleprins mener sikkert Helene Harefrøken. Prøv å send henne en PM. Kanksje hun vet det med forsikringen. Det vet ikke jeg. Trodde man måtte dekke setene selv etter kollisjoner.

tusen takk for det[;)]
er egentli uintresangt om jeg må betale for nytt sete selv eller får det dekket bare snuppa er trygg er alt okei for meg[:D]

Dette har jeg spurt TT om(og blogget om)

Trygg Trafikk fikk følgende spørsmål:
Hvis man har vært i en trafikkulykke hvor høy/lav hastighet skal det være før barnesetet må byttes ut? Andre ting som er viktig å tenke på rundt dette?

Kommunikasjonssjef hos Trygg Trafikk, Kristin Øien, svarte på dette spørsmålet:
Vi sier at var farten større enn 25 km/t ved kollisjonen bør barnesetet byttes ut. En del spør om det spiller noen rolle om barnesetet var i bruk, eller om den var tom, og svaret er at det gjør det ikke. Stolen bør uansett byttes ut.

Endring lagt til 4/4-08:

Trygg Trafikk har også lagt ut et spørsmål ang. bytte av sete ved kollisjon, det kan leses her.
Der har de lagt til følgende som kan være greit å være klar over: Denne grensen har vi kommet fram til i samråd med produsenter og forsikringsselskaper(25 km/t).

Vanskelig å si for sikkert sånnt, kan jo hende den har fått seg en knekk inni som ikke vises på utsiden. Men det er jo noe uerstattelig som skal sitte i den, så hadde helt klart kjøpt ny for å være på den sikre siden[:)]

takk for svar

Har ikke peiling! Men du: på bildet ditt på den klossen, sovnet hun med smokken i badekaret? Såååå god da!!!!

ORIGINAL: Snappis

Har ikke peiling! Men du: på bildet ditt på den klossen, sovnet hun med smokken i badekaret? Såååå god da!!!!

he he ja hun var ikke helt i form den dagen så hun sovna med smokk og kosekluten i balja si der satt hun og sov nesten 20min

som sagt så dekker forsikringsselskapet ny stol (helt eller delvis er jeg usikker på), men det må føres opp i skademeldingen/kravet som dere skal sende til forsikringsselskapet

ORIGINAL: Dollface™

som sagt så dekker forsikringsselskapet ny stol (helt eller delvis er jeg usikker på), men det må føres opp i skademeldingen/kravet som dere skal sende til forsikringsselskapet

det er ikke noe problem og kjøpe ny stol om vi ikke får den dekket så kjøper vi ny uansett. går ikke kjøpe innholde som sitter i stolen[:D]

det er ikke noe problem og kjøpe ny stol om vi ikke får den dekket så kjøper vi ny uansett. går ikke kjøpe innholde som sitter i stolen[:D]

er enig i den, men alt man kan "få" av forsikringsselskapet er verdt å ta med seg.. [8D]

er enig i den, men alt man kan "få" av forsikringsselskapet er verdt å ta med seg.. [8D]

apselutt[:)][:D]

Vi byttet etter ett mindre uhell. Vi fikk også penger igjen på forsikringen for ett nytt sete. Når det var traktoren som kjørte i dere får dere sikkert også det.

ORIGINAL: solsikke76=0)

Vi byttet etter ett mindre uhell. Vi fikk også penger igjen på forsikringen for ett nytt sete. Når det var traktoren som kjørte i dere får dere sikkert også det.

det tror jeg også[;)]

Jeg kjøpte nytt etter jeg kjørte på en bil bakfra, selv om de på biltilsynet sa jeg ikke trengte det, så ville jeg ikke ta noen sjangser, å siden det sete jeg hadde var kjøpt brukt..

Back
Topp