Bilsete *bilder*

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
For de fleste er det vel alt for tidlig å bytte til bilsete nr 2, men kanskje mange har begynt å tenke på hva de skal ha. For en tid tilbake var det noen her som lurte på hvordan benplassen var for større barn som sitter bakovervent, siden babyene begynner å få føttene i seteryggen.. (Var det _sil_  som spurte tro?) Nå har jeg kjedet meg på biltur, og tatt bilde av bena til de sovende barna mine. Tenkte det kunne være greit å se for de som bare har sett babyseter i bruk, for det er enormt mye mer plass i sete nr 2.

Her er lillesøster på 65 cm i sitt babysete (brio primo). Føttene rører basen, men hun har plass i setet noen måneder til.

Her er storebror på 95 cm, i besafe izi kid isofix. Tærne rører så vidt seteryggen når han strekker bena, han har masse plass. I tillegg sitter han mesteparten av tiden med bena dratt opp på en eller annen måte, så all benplassen hans er totalt bortkastet.

Ååååååå, dette har jeg og lurt på :) tusen takk for at du la ut denne infoen :)

_sil_ skrev:
Genialt Sukkertopp :)

Jepp, var jeg som lurte på hvordan det vile bli. Men ser jo her at det ikke er noe problem. Nå burde jeg heller bekymre meg for min egen plass, ser jo at vi må ha passasjersetet foran ganske langt frem for å få plass til større sete. Ja ja, alt går med litt go'vilje!

Tusen takk for at du la ut bilder :)

Jeg synes passasjersetet foran izi kid er akkurat greit, men mannen min synes det er litt for trangt. Derfor lette vi etter et annet sete nå som vi snart skal ha to store barneseter, heller enn å kjøpe enda et izi kid. Bilen vår er helt håpløs å finne barneseter til, men vi klarte det til slutt, etter å ha prøvd 7 seter. Det lønner seg å ta seg tid til å prøve grundig mange forskjellige seter, de passer forskjellig i forskjellige biler.

Vi har kjøpt et sete som vi kan montere i midten bak, hvis det er en mulighet for dere, så blir det mye bedre plass i forsetet. Med akta graco duologic i midtsetet, så kan førersetet vårt stå en god del lengre bak enn det gjør nå med babysetet rett bak føreren. Vi får faktisk bedre plass i bilen når lillesøster skal bytte sete.

Back
Topp