Bilsete 9-25 kg.

Spireliten

Gift med forumet
Himmelbarn
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Februarhjertene 2025
Hei, vi skal ha et nytt bilsete til jenta vår. Har sett på forskjellige, men det er så mange seter å velge mellom, og til forskjellig pris. Har pris mye å si? Har sett på Britax Max-Way, og synes det er ok ut. Det er plus-testet(er det det det heter?). Noen som har noen gode forslag? Hva bør man se etter?

Prøv det i bilen, med jenta. :) Vi har Britax TWE, og er veldig fornøyd med det. Har også et BeSafe Izi Combi x3. :) Kjempe fornøyd med det også, men det går bare til 18 kg.

Og du kan se på Britax HiWay :) Mange er fornøyd med det også, det er et rent bakovervendt sete :)

Vi kjøpte den stolen til jenta vår, for det sies mye bra om den. Men er ikke fornøyd, den er ubehagelig å sitte i. Den er virkelig rett opp og ned. Prøv jenta i den i butikken først iallefall :)

maiiia skrev:
Vi kjøpte den stolen til jenta vår, for det sies mye bra om den. Men er ikke fornøyd, den er ubehagelig å sitte i. Den er virkelig rett opp og ned. Prøv jenta i den i butikken først iallefall :)

Jeg trodde den kunne vippes bakover til "liggestilling", jeg?

maiiia skrev:

sikker på at du ikke kan montere den mer hellende? for det kan man med alle de andre fra britax, ta å gjør støttebenet litt kortere så presser du sete ned mens du drar i foranklingselene.

Spireliten skrev:

maiiia skrev:

vi har hi-way2 og vi har veldig god stilling på dem.

at barnet sitter godt i stolen, når stolen er montert i din bil er vel noe av det viktigste! spiller ikke noe rolle om kor bra seta har gjort det i test om ungen sitter foroverlent i stolen f.eks.å at stolen ikke er for hard å sitte i!

britax hi-way er "gått ut av produksjon", det setet som har overtatt er max way. dette kan du stille litt som du vil med tanke på liggestilling.

det har også en ordentlig nakkestøtte i motsetning til hi-way der du bare kunne kjøpe en pute og legge bak hodet på barnet.

ville definitivt sett på max way da dette er et kjempe godt sete og faktisk ikke så dyrt sammenlignet med f.eks besafe izi combi/kid.

Her byttet vi nettop fra Besafe izi combi x3 til maxway til gullet på 2 år. Har rett og slett vokst ut av besafen.. Er vertfall kjempefornøyd med maxway, god hvilestilling har den også. Men husk jo brattere den er desto tryggere i frontkollisjon. :-)

Spireliten skrev:

maiiia skrev:

Den kan det også! Har en fot du kan regulere, er ikke bratt i vår bil vertfall!:)

chriz skrev:
at barnet sitter godt i stolen, når stolen er montert i din bil er vel noe av det viktigste! spiller ikke noe rolle om kor bra seta har gjort det i test om ungen sitter foroverlent i stolen f.eks.å at stolen ikke er for hard å sitte i!

Selvsakt har det noe å si om det har gjordt det bra eller ei i test! Men bilene har forskjellig helling på baksetene så lurt å prøve forskjellige før en bestemmer seg

Setet var veldig bratt når vi først monterte det i bilen vår. Etter første turen fikk vi justert den bøylen fremst slik at den fikk mer helling. Selv da var setet ikke helt optimalt, men vi fikk med en slik kloss fra butikken til å sette under bøylen og da ble det betydelig bedre. Har ihvertfall noen justerings muligheter.

Back
Topp