Bilpute, nå

ei jente i klassen til datteren min er lang og ellers stor for alderen å får ikke plass i sete lenger. hun sitter på pute. foreldre kan ikke beskyldes for å ikke bry seg å sånn om ikke setene passwr lenger. jenta mi har snart vokst fra beltestolen sin. hun har den til sommeren tenkwr jeg. å da vet ikke jeg hva jeg gjør.
Hvor lang/ tung er hun, og hva slags sete har dere?
Minimunskravet for å sitte uten sikring er 135 cm eller 36 kilo, de aller færreste 1.klassinger oppfyller de kriteriene...

jenta mi er 132 og veier 23 kg. lang og tynn :) selvfølgelig sitter hun setet til det er for stutt. hun har setet frem til sommeren vi har en rekaro beltestol :)

jenta mi er 132 og veier 23 kg. lang og tynn :) selvfølgelig sitter hun setet til det er for stutt. hun har setet frem til sommeren vi har en rekaro beltestol :)
Gutten vår er omtrent like lang, litt tyngre. Han har en Britax beltestol og flere hakk å gå på enda - det var derfor jeg spurte - det er sikkert stor forskjell på setene. Han er veldig lang u ryggen også, og har vokst ut av setene i andre klasser rimelig kjapt. Men her har han altså veldig god plass :)

Gutten vår er omtrent like lang, litt tyngre. Han har en Britax beltestol og flere hakk å gå på enda - det var derfor jeg spurte - det er sikkert stor forskjell på setene. Han er veldig lang u ryggen også, og har vokst ut av setene i andre klasser rimelig kjapt. Men her har han altså veldig god plass :)
da skal vi kikke på en slik stol. tusen takk :)

Britax kidfix heter den, vi er veldig fornøyde med den. Den sitter godt i bilen og gir han en god posisjon
tusen takk :) jeg trenger ikke sånne spesialfester i bilen for at den skal stå godt. har en bil fra 2002 ama.

tusen takk :) jeg trenger ikke sånne spesialfester i bilen for at den skal stå godt. har en bil fra 2002 ama.
Det finnes en variant uten isofix også, de er ellers helt like :)

Du skjønner at det er forksjell på voksne og barn ?
Det er viktig å huske på vektgrense på stolene også, den er satt til 36 kilo. Mange når kanskje denne grensen før de blir 150 lange?

Noen gjør sikkert det, men mnage gjør det ikke..
Noen da! :-p
Poenget var at man ikke må glemme vekta. De kan ikke sikres i stol til de er 150 cm uavhengig av vekt!

Men det er det vel ingen som har sagt heller?
Noen over her skrev at de kom til å sikre ungene til de var over 150 cm, fordi det er anbefalt. Jeg kom bare med en tilleggsopplysning! ;)

Hvor lang/ tung er hun, og hva slags sete har dere?
Minimunskravet for å sitte uten sikring er 135 cm eller 36 kilo, de aller færreste 1.klassinger oppfyller de kriteriene...

Eldste var 137 og 34 kg høsten i 1 klasse.
Mellomste 135 og 37 kg høsten i 1 klasse

:P
Så jeg har barn som er lange :D

Har nå en andreklassing og han er ikke over 135, men veier over 36 kg (ifølge percentilene er han overvektig :( )

Eldste var 137 og 34 kg høsten i 1 klasse.
Mellomste 135 og 37 kg høsten i 1 klasse

:P
Så jeg har barn som er lange :D

Har nå en andreklassing og han er ikke over 135, men veier over 36 kg (ifølge percentilene er han overvektig :( )
Store barn ja :)

Back
Topp