Bilpute, nå

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Når er et barn stort nok til å skifte fra beltestol til å bare sitte på bilpute.

Om et års tid skal frøkna over i beltestol, og babyen som forløbig er i magen skal over i stolen hennes.
Hvor stor må eldste være for at vi skal slippe å kjøpe en beltestol til?
Han er nå 129 cm høy og 27 kg

Hmm.. Lurer på om jeg har hørt noe pm at bilpute ikke er bra? Men dette er jeg veldig usikker på.

De er jo ikke nbealt siden dy ikke har sidebeskyttelse, er derfor mange som vil ha den bort fra markedet.
Men sånn egentlig så kan de sitte på de fra de er 135 cm høy

Når er et barn stort nok til å skifte fra beltestol til å bare sitte på bilpute.

Om et års tid skal frøkna over i beltestol, og babyen som forløbig er i magen skal over i stolen hennes.

Litt usikker på når de ikke trenger å sitte i bilstol lenger men de må sitte sikret til de er 135 cm høy eller 36 kg :-) Bilpute er jo ett alternativ men det gir jo ikke den samme støtten som en bilstol/beltestol :-( Men om du likevel har en baby som kan overta storebror sine beltestol så gjør det kanskje ikke noe å kjøpe ett nytt ;-)

Er vel strengt tatt lov å sikre med bilpute allerede, men ingen av de store merkene produserer disse lengre og det er vel grunn nok i seg selv til å la være. Ville ikke gamblet med barnet mitt sitt liv på grunn av økonomi. Man vet aldri når det smeller, og de sitter så utrolig mye tryggere i en pute med rygg.

Er vel strengt tatt lov å sikre med bilpute allerede, men ingen av de store merkene produserer disse lengre og det er vel grunn nok i seg selv til å la være. Ville ikke gamblet med barnet mitt sitt liv på grunn av økonomi. Man vet aldri når det smeller, og de sitter så utrolig mye tryggere i en pute med rygg.
Helt enig, kommer aldri til å bruke pute her!

De bør sitte i beltestol til de kan sitte uten noe som helst, ca 12 år helst. :)

Bilputene beskytter ikke akkurat så mye.. Så ville kjøpt en beltestol til ja :D Så lenge barnet har plass :)

Kan jo egentlig sitte på pute fra barnet er 15 kg......

Hvor gammel et sønnen din?

Pute kan brukes fra barna er store nok til beltestol, men det er langt fra anbefalt.
Våre barn kommer til å sitte i beltestol til de er store nok til å sitte uten annen sikring i bilen, pute vil jeg ikke at de skal bruke istedet for beltestol!

Er det noen som faktisk sitter i beltestol som 12 åringer? De tror jo nesten de er voksne i den alderen der

Min 12-årige niese har ikke brukt sete eller pute på lenge. Men hun er stor for alderen.
Minstekravet er vel at barnet er over 135 cm, men det anbefales til 150 cm (eller maks 36 kg!)

Er det noen som faktisk sitter i beltestol som 12 åringer? De tror jo nesten de er voksne i den alderen der
Kan ikke se for meg min nevø på 12 hadde satt seg der frivillig..han har ikke brukt sete på lenge, men akkurat når han slutta kan jeg ikke si.
Hvor lenge har disse anbefalningene vært? :)

Min nevø på 12 år er høyere enn meg, så han hadde ikke fått plass i en beltestol. Jeg er 166 cm..

Jeg ville sett det an når den tid kommer ;)

ei jente i klassen til datteren min er lang og ellers stor for alderen å får ikke plass i sete lenger. hun sitter på pute. foreldre kan ikke beskyldes for å ikke bry seg å sånn om ikke setene passwr lenger. jenta mi har snart vokst fra beltestolen sin. hun har den til sommeren tenkwr jeg. å da vet ikke jeg hva jeg gjør.

Back
Topp