billigtester med usynligsynlig strek

bleiesmurfen

Elsker forumet
Hei!
Hadde utskrapning etter en ma 5. januar, altså for snart 12 uker siden...
og ingen tegn til tante! [>:]

legen lurte på om jeg var gravid igjen, men av flere grunner har vi lagt prøvingen på hylla en stund ([link=http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=3300780]http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=3300780[/link]) og har brukt kondom.
men vi hadde riktignok et "kondomuhell" for en tid tilbake. er ikke sikker på når, man slutter jo å telle alt når man ikke er prøver [:D]
men det er vel et par uker siden nå.

men for sikkerhets skyld tok jeg derfor en gr.test i morges. en billig-test.
og den var ikke blendahvit for å si det sånn. men ikke to streker heller [8D]
kontrollstreken var sterk, og jeg kunne se hvor den andre streken skulle ha kommet. under overflaten liksom [&:] dette har jeg opplevd med billigtester før. og da har jeg vært gravid. (mistet 3 ganger på 10 mnd, så jeg begynner å få erfaring med testing [8|]) det var ikke en skyggestrek heller. den hadde rosa farge som kontrollstreken, og den var like bred. men omtrent usynelig selvsagt [:D] jeg har også opplevd helt blendahvite tester, så det gjelder ikke alle testene (tenkte over om det kanskje var et vanlig fenomen [:-])

har noen andre samme erfaring? får dere usynligsynlige streker i underlaget på billigtestene?
jeg har liten tro på at jeg ble gravid av det kondomuhellet for å si det sånn. men umulig er det jo heller ikke [8|]
men antagelig er billigtester slik tenker jeg.

erfaringer?
 
jeg fikk rosa svak svak strek på billigtester.. TR kom 2 dager etterpå.. helt presis.. [:@]
 
Jeg fikk svak strek på søndags kvelden. Mandag morgen lyste CB digital "gravid" mot meg.
 
hhhmmmffff.......
 
altså 50/50 og jeg er like klok. [8|]
 
strek KAN komme uten graviditet, og KAN komme AV graviditet [:-]
vel, da er det i alle fall flere enn meg som har opplevd det, og det betyr at jeg ikke har blitt smårar [:D] eh.....*kremt* [&:]
 
håpe, håpe
lykke til, jeg venter i spenning! [:)]
 
Hei du!! Sånn strek under overflaten er akkurat det samme som jeg har sett på de tre testene jeg har tatt de siste dagene..[:)] men det dumme hos meg er at jeg var hos legen i dag, og der fikk jeg negativ[:@] Jeg håper bare på at det er litt tidlig å teste, sånn at testen ikke slo ut på legekontoret, hehe[:D][:D]
 
Klem fra ann82
 
Er det noen som har erfaring med billigtester.dk?? Positive el negative opplevelser?
(vet ikke om det er disse det refereres til som "billigtester")
 
Lykke til!!! Håper det orner seg [:)]
Jeg lurer også på hva som menes med billigtester???
 
 
Når jeg var gravid testet jeg med strimmel fra billigtester på søndagskvelden og den var sånn usynlig, men allikevel synlig under overflaten[;)]
Dagen etter testet jeg med en clearblue som viste et tydelig + tegn[:D]
 
Hyggelig å se deg igjen, Bleiesmurfen! Jeg vet ingenting om de billigtestene, men det hadde jo vært fint om den faktisk er positiv.
 
Ellers vil jeg si at jeg også har Morbus Chron. Har lest mye om det i forhold til graviditet. Har skjønt det slik at faren for abort er forhøyet i aktive faser av sykdommen, men at den er tilnærmet lik normalen i gode perioder. Jeg er av de heldige som har et rolig sykdomsforløp.
 
Håper de finner ut av det når du skal til utredning [:)]
 
ORIGINAL: ann82

Hei du!! Sånn strek under overflaten er akkurat det samme som jeg har sett på de tre testene jeg har tatt de siste dagene..[:)] men det dumme hos meg er at jeg var hos legen i dag, og der fikk jeg negativ[:@] Jeg håper bare på at det er litt tidlig å teste, sånn at testen ikke slo ut på legekontoret, hehe[:D][:D]

Klem fra ann82

 
oj! så spennende da! [:D]
jeg har ikke noe tro på at min faktisk er positiv, men så har jo ikke vi prøvet aktivt heller. men jeg har fått sånne tester når jeg har vært gravid og testet svært tidlig [&:]
 
det er faktisk en mulighet at det er som du sier, at du bare har testet tidlig!
krysser fingrene for deg ann82! [:)]
 
ORIGINAL: Letty

Er det noen som har erfaring med billigtester.dk?? Positive el negative opplevelser?
(vet ikke om det er disse det refereres til som "billigtester")

 
det jeg refererer til er strips fra www.billige-tester.no
og ja, jeg holder visst stadig på å erfare med dem [:D]
 
men de er til å stole på altså. jeg har brukt dem til å påvise alle mine 3 graviditeter i 2006. de viser positivt veldig tidlig er min erfaring. 3-4 dager før ikm. men de holder seg svake lenge. når clearblue var knallblå, var billigtesten fortsatt svak. men som sagt, den gir riktig resultat (når streken først er synlig vel og merke [:D])
 
det jeg prøver å finne ut av nå, er om det er et vanlig fenomen at man kan se konturene av en strek i underlaget [8|]
 
ORIGINAL: sakri

Hvordan ser denne usynligsynlig streken ut, da?
Hvis den er slik at det ser ut som en liten "bump" i testen (uansett farge) er den negativ, eller defekt.
Ser den ikke slik ut er den mest sannsynlig positiv.

 
ingen bump eller forhøyning. man ser en svaak rosa strek i underlaget  på testen liksom, like bred som kontrollstreken. den er ikke sånn helt oppe på overflaten som kontrollstreken, men man kan se at det er der streken ville kommet hvis du skjønner hva jeg mener. kan best sammenligne det med sånn som på en ishockybane. fargene er "under" isen liksom [:-]
 
det som forvirrer meg er at slike tester har jeg fått ved tidlig positiv testing. men jeg har omtrent 0 tro på at jeg er gravid. men hvorfor får jeg ikke mensen [:@] det er jo snart 12 uker siden utskrapningen! og selv om jeg har testet positivt slik før, kan det være en tilfeldighet. at testene faktisk viste negativ så tidlig, og at ikke er uvanlig at de ser slik ut. hmmmmfff....
 
ORIGINAL: Rosamunde

Hyggelig å se deg igjen, Bleiesmurfen! Jeg vet ingenting om de billigtestene, men det hadde jo vært fint om den faktisk er positiv.
 
Ellers vil jeg si at jeg også har Morbus Chron. Har lest mye om det i forhold til graviditet. Har skjønt det slik at faren for abort er forhøyet i aktive faser av sykdommen, men at den er tilnærmet lik normalen i gode perioder. Jeg er av de heldige som har et rolig sykdomsforløp.
 
Håper de finner ut av det når du skal til utredning [:)]

 
Hei Rosamunde!
da husket jeg riktig! jeg mente å huske at du også har crohns. jeg festet meg ved det en gang jeg leste det, fordi jeg hadde lest om sykdommen da jeg prøvde å diagnostisere meg selv etter symptomer [:D]
 
jeg har heldigvis bare en lett utgave jeg også. foreløbig i alle fall, som legen min sier [8|] jeg fikk diagnosen i januar etter ett års utredning av noe de trodde var revmatisme, grunnet leddsmerter og konstant feber/subfebrilitet i ett år. har egentlig alltid trodd at jeg bare har en "sensitiv" mage [:D] men han revmatikerlegen spurte meg ut om magen og valgte å sende meg til colonoscopi. og joda, der fant de betennelse i tykktarmen og vevsprøvene konkluderte med morbus crohn [&:]
men det er nok ikke vanlig at de finner det ut på den måten uten store magesmerter/trøbbel. men jeg er utrolig glad for endelig å ha fått et svar på hva som feiler meg i alle fall [&:]
 
jeg har også lest om crohns og svangerskap. ikke oppløftende lesning akkurat.... 60% økt sjanse for abort. også senaborter. [:(]
men som du sier er det ikke noe i veien for at det skal gå bra om man er i en god periode.
men jeg er jo ikke kjempesyk, (vil vel si god periode) men har alikevel mistet 3 ganger på 10 mnd [>:] så hva er da "god periode" tenker jeg. [:'(]
 håper på noen svar 16. april! [:)]
 
testet på nytt med billigtest i dag, med samme resultat [&:]
dobbeltsjekket med en clearblue som selvfølgelig var negativ [:D]

så det er nok noen av billigtestene som er slik [8|]
(har fått dem blendahvite også)

vel, det er jo godt å vite. denne gangen hadde jeg jo ikke forhåpninger siden det var så usannsynlig. men det hadde vært kjedelig om jeg hadde fått falske forhåpninger. da er fallhøyden ekstra stor.... [>:]
 
 
ha-ha! så først nå at det er jo deg Kittekat! [:D]
 
Hei,
Ja jeg har også fått en del av dem billigstripsene der jeg kan tydelig se hvor streken ville vært, men den har liksom alldri kommet opp tydelig som den skal. Men tror jeg skjønner hva du mener.
Det kjedelige er at den alår ikke sånn ut på CB. Så tror kanskje at de bare er sånn? :D
Men som noen ha sagt her, så kan den jo bli positiv etter noen dager[:)]
 
Stoor klem og lykke til
 
jeg tror også at de bare er sånn [&:]
 
og at det har vært tilfeldig at de ble positive etter hvert de gangene jeg var gravid. at de ville fått den streken uansett om jeg var gravid eller ikke.
men det er jo kjekt å ha funnet ut det, for da kan man jo spare seg for å få falske forhåpninger senere [;)]
 
hei bleiesmurfen! ikke for å kuppe tråden din, men hvilke symtomer har du på den sykdommen? jeg sliter veldig med magen, mest at det bobbler, ekkelt og diare. masse luft osv..[&:] legen trodde jeg hadde kronisk tarmkatar..[&:] men fikk aldri noen endeli diagnose..[&:]
 
jeg hadde svak positiv med alle tester untatt cb å jeg var gravid[:D]
lykke til
 
Back
Topp