Billigmerker mat *link*

• Trådstarter Trådstarter Kickie
  • Opprettet Opprettet
K

Kickie

Guest
Til dere som lurer på hvorfor billigmerkene som first price, landlord med flere kan klare å selge varene sine så billig.
Her er kanskje noe av svaret. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10034370

Jeg synes det er skummelt å tenke på at fosfat blir sprøytet inn i mat. Hvem vet hvor skadelig dette er på lang sikt?

Og snakk om å være med på å lage et klasseskille! De som har råd kan kjøpe mat uten fosfat, men de som må spare må kjøpe billigversjonen med innsprøytet vann/fosfat.

ORIGINAL: Lissyjane

Det smaker jo drit anyway,så jeg personlig skjønner ikke at noen kan spise det.

Du kan da ikke mene at ALL billig mat smaker drit?
Det meste er faktisk det samme som dyre produkter, bare at det er noe galt med formen, størrelse osv.

Aldri kjøpt kjøttprodukter i de billigmerkene. Her er kjøtt i Gilde, kylling: prior eller Solvinge, fisk: Lerøy eller findus.
Vi har nå ikke flust med penger, men prioriteret mat asså! Heller kjøpe litt mindre dill og dall, evt klær!

Babyverden Forum Registrer Logg inn Min profil Innboks Adressebok Mine abonnement

Mine forum Fotogalleri Medlemsliste Søk Kalendere Tickets Logg ut

Tilbake til forsiden
Billigmerker mat *link*

Vis relaterte tråder: (i dette forumet | i alle forum)

Innlogget som: Lissyjane
ORIGINAL: ~Mummimamma~

Du kan da ikke mene at ALL billig mat smaker drit?
Det meste er faktisk det samme som dyre produkter, bare at det er noe galt med formen, størrelse osv.

Nei bønner i tomatsaus synes jeg smaker ganske likt. Og mais.. Spiser disse produktene sjeldent. Men som regel,så synes jeg det smaker vann og ettersmak. Og nei det er vel heller det færreste som er det samme som det dyreste. Som sagt er det sprøytet andre ting i for å få det til og se mer delikat ut.

Egg og kylling er fra prior f.eks[;)]
Bare form og størrelse som gjør at det ikke står prior på...

Men klart man burde ha det i bakhuet, skal begynne å sjekke etter E450.

Dette er mest vanlig i fiskebransjen etter hva jeg har forstått...

Ta en titt over til søta bror da! Der er det mye mer vanlig i all slags kjøtt. Og der er tommelfingerregelen grei; jo billigere, jo høyere innehold av drit. Kyllingfilet f.eks er et godt eksempel! De billigste sortene i disse posene er pumpet fult av saltvann og fosfat. Man ser det godt når man steker det, vannet renner av dem!

Og så ble det plutselig NM i naivitet her inne igjen.

Det er stort sett i fiskeprodukter dette blir gjort.
Og som noen andre sier her, i Sverige gjøres det i langt høyere grad. Dropp harryhandelen fremover, folkens[;)]

Det har tidligere stått i en rekke medier at grunnen til at de FLESTE billigprodukter selges billig er mindre PR, billigere emballasje, annen frakt etc.

Ser du på billig hvit ost, er den produsert AV Tine FOR Hakon eller what ever.

For en stund siden, testet mattilsynet kjøttpålegg, og det var et av billigmerkene som kom best ut. Og ja, Mattilsynet sjekker mer enn pris og smak[;)]

jeg synes landlord sine prod.er kjempe god!har du smakt?

Jeg bruker mye av billigproduktene, syns de har god mat. Men har ikke brukt fisk derfra da....
Tror nok at dette gjelder NOEN matvarer, og at de fleste er like bra som de dyre...bare billigere innpakninger og større kvantum...men vet jo ikke. Jeg tviler på at det selges farlige produkter her for å si det sånn[;)]

For å si det slik så sier mesteparten av de jeg kjenner at billigvarer underbygger det norske landbruket

ORIGINAL: Gollemor

Og så ble det plutselig NM i naivitet her inne igjen.

Det er stort sett i fiskeprodukter dette blir gjort.
Og som noen andre sier her, i Sverige gjøres det i langt høyere grad. Dropp harryhandelen fremover, folkens[;)]

Det har tidligere stått i en rekke medier at grunnen til at de FLESTE billigprodukter selges billig er mindre PR, billigere emballasje, annen frakt etc.

Ser du på billig hvit ost, er den produsert AV Tine FOR Hakon eller what ever.

For en stund siden, testet mattilsynet kjøttpålegg, og det var et av billigmerkene som kom best ut. Og ja, Mattilsynet sjekker mer enn pris og smak[;)]

Man er ikke naiv bare fordi man har smaksløker[;)]

Det jeg skrev var ikke et svar på innlegget ditt. Da hadde jeg antageligvis quotet deg.
Og jeg tror ikke folk flest kjøper billig-merker fordi de IKKE har smaksløker[8|]

handler aldri kjøttvarer fra billigprodusentene, men hermetikk, meieriprodukter, bakevarer osv kjøper jeg. det er uansett som oftest akkurat samme varen som hos de dyrere produsentene.

det mest vanlige er at de dyre produsentene selger overskuddsproduksjonen sin til feks first price, så bruker de billigere emballasje, markedsføring etc. varen inni er veldig ofte akkurat den samme[:)]

Back
Topp