Billigere barnevogn - tips?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Ser det er mye snakk om Stokke, Bugaboo og Emmaljunga her. Dette er fryktelig dyre vogner der man antagelig betaler endel for merket også. Ettersom 10-12000 kr er uaktuelt for min del, kan noen anbefale rimeligere vogner med god kvalitet?

Kjøp Brio duo eller happy brukt :) har ordentlige hjul og god str på bag :)

Vi har kjøpt baby jogger city Elite! Vogn + bag på tilbud på jollyroom.no nå, 6299 kr [emoji16]

Vi har kjøpt baby jogger city Elite! Vogn + bag på tilbud på jollyroom.no nå, 6299 kr [emoji16]
Takk for tips! Hva er fordel/ulemper med trehjuling? Fungerer den greit når man skal mye inn og ut på buss/t-bane? Og hvordan er den på grus og terreng?

Å.... kom over en tråd om vogner et eller annet sted... og husker så klart ikke hvor. MEN... det var en Polsk produsent, som hadde laget vogner siden 1940 tallet. Eneste jeg husker var at vogn merket het R... M..... Det var en forhandler i blant annet Oslo som førte denne, mener jeg å huske. Kostet ca 6000, kombi vogn. Irriterer meg at jeg ikke husker hva merket var.. for det var fine vogner

Har dere vurdert brukt? det ligger masse fine vogner ute på finn.no! :)

Takk for tips! Hva er fordel/ulemper med trehjuling? Fungerer den greit når man skal mye inn og ut på buss/t-bane? Og hvordan er den på grus og terreng?
Det er i utgangspunktet en terreng og treningsvogn. Veldig lett og god å manøvrere! Fordel for min del det tenker jeg! Både til buss og t-bane. Det et gummihjul, som gjør at de tar unna støt,samt bråker så si ingenting. Kan justere høyden på håndtaket, slik at den kan passe til alle i familien. Så er den helt utrolig lett å slå sammen, det er bare å dra i den røde snora [emoji4] testvinner er den også, det står det : + topp trillekvalitet, uhyre enkel sammenslåing, ekstrem lettstyrt, trinnløs regulering av rygg (genialt, for da kan man ha vogna lenge), svært god komfort, lett å frakte i bil. Og - ingen spesielle!
Alle mine venninner med barn har denne og alle anbefaler den på det sterkeste [emoji16]

Det er i utgangspunktet en terreng og treningsvogn. Veldig lett og god å manøvrere! Fordel for min del det tenker jeg! Både til buss og t-bane. Det et gummihjul, som gjør at de tar unna støt,samt bråker så si ingenting. Kan justere høyden på håndtaket, slik at den kan passe til alle i familien. Så er den helt utrolig lett å slå sammen, det er bare å dra i den røde snora [emoji4] testvinner er den også, det står det : + topp trillekvalitet, uhyre enkel sammenslåing, ekstrem lettstyrt, trinnløs regulering av rygg (genialt, for da kan man ha vogna lenge), svært god komfort, lett å frakte i bil. Og - ingen spesielle!
Alle mine venninner med barn har denne og alle anbefaler den på det sterkeste [emoji16]
Tusen takk for svar [emoji1] Håper den er på tilbud en stund. Hadde lyst å vente med å kjøpe vogn til etter OUL og det er 14 dager til.

Jeg var i grunnen skeptisk til 3 hjul. Hadde en Simo som jeg brukte til kommende storesøster når hun var bebis og merket fort at sportsdelen og selve vogna var for tung til å drasse på.. Kjøpte Babyjogger City Elite og syns den er helt topp. Jeg er ikke den som er mest på kjøpesenter osv, men på grus o.l har den vært kjempe [emoji106] Og ei utrolig god vogn! Virkelig å anbefale!

Jeg er helt ny på dette, men hva betyr Duo-vogn?

Godt spørsmål :) har ikke et veldig bra svar på det, men min forståelse av duo vogn er at man da har bag del og sportsdel :) jeg har selv kjøpt den vognen brukt og gleder meg til å ta den i bruk :)

Et minus er at sportsdelen ikke er vendbar - dvs at barnet må sitte vendt fra deg fra de vokser ut av bagen. Det er min hovedgrunn til å velge bort trehjulinger.

Tusen takk for svar [emoji1] Håper den er på tilbud en stund. Hadde lyst å vente med å kjøpe vogn til etter OUL og det er 14 dager til.
Om ikke det tilbudet der, så er det alltid på salg en eller annen plass! Jollyroom.no bruker å ha myye tilbud [emoji4]

Kjøpte Simo classic på bruktbutikk for 11 årvsiden, betalte 200,- kr;)
Meeeeen vogna er så stor at jeg får den ikke inn i bil nå som jeg byttet til mindre bil rett før jeg ble gravid:banghead:

Kjøpte Simo classic på bruktbutikk for 11 årvsiden, betalte 200,- kr;)
Meeeeen vogna er så stor at jeg får den ikke inn i bil nå som jeg byttet til mindre bil rett før jeg ble gravid:banghead:
Oi, det var jo billig! Men kjipt at den ikke går inn i bilen. Vi har ikke bil, men leier jo av og til, så er jo kjekt om den går inn i en bil.

Å.... kom over en tråd om vogner et eller annet sted... og husker så klart ikke hvor. MEN... det var en Polsk produsent, som hadde laget vogner siden 1940 tallet. Eneste jeg husker var at vogn merket het R... M..... Det var en forhandler i blant annet Oslo som førte denne, mener jeg å huske. Kostet ca 6000, kombi vogn. Irriterer meg at jeg ikke husker hva merket var.. for det var fine vogner
Roan heter merket. Retro barnevogner (tror jeg butikken heter) selger disse vognene. De er virkelig supre og veldig lik de dyrere merkene, men billigere for lik kvalitet [emoji4] De er også veldig fine å se på ;)
4c5ab04884744fe5d148aa0f84dae59e.jpg

Finnes i mange farger :)

Her ser du siden deres:
be97f3d16f6ae4b28671ae45ca67b737.jpg

Last edited:
Back
Topp