Billige middager???

Mariemor1

Elsker forumet
Hva kan man lage som er BILLIG når man sliter økonomisk??? begrensa hvor ofte man orker å spise grandiosa som er på tilbud :P
gjerne med oppskrifter....

Fiskeboller i hvitsaus, med poteter, ris eller makaroni :)

lapskausblanding med middagspølse.. Lapskausblanding på rema koster vel 14-15 kr om jeg ikke husker feil. Middagspølse er heller ikke særlig dyrt

Pølse og potetmos. (grill pølser fra rema til 20 kr og potetmos til 10)

Spagetti med kjøttsaus (17 ? kr saus, spagetti 10 kr, kjøttdeig 30)

Fiskepinner og potetmos +frosne grønnsaker

Tomatsuppe med makaroni og pølse.

Blomkålsuppe med ekstra blomkål. Bruk f.eks blomkål til fiskepinner først og så bruk resten til blomkålsuppen. gjerne blandepose med blomkål og brokkoli.

Stita skrev:
lapskausblanding med middagspølse.. Lapskausblanding på rema koster vel 14-15 kr om jeg ikke husker feil. Middagspølse er heller ikke særlig dyrt

Blomkålsuppe med ekstra blomkål. Bruk f.eks blomkål til fiskepinner først og så bruk resten til blomkålsuppen. gjerne blandepose med blomkål og brokkoli.

Jeg tror man kan lage spaghetti saus fra bunn av mye billigere.

Hellstrøm lagde jo mange middager som var billige.
De finner du inne på http://www.tv3.no, og så klikke seg videre.

Et lurt tips er å storhandle og planlegge.
Lag gjerne store porsjoner og frys ned. Da sparer du i tillegg mye tid.

Frys også ned rester.
Jeg fryser ned alt! Jeg fryser til og med ned tacosaus... jeg er mye alene, og vi har obligatorisk taco en dag i uka, og et helt glass blir for stort for meg, så jeg fryser ned i prosjoner.
Tacolompene kan også fryses ned:P

Potetsuppe :D du koker noen poteter og en god bit purre i litt buljongvann. Mos med stavmikser og ha i en dæsj fløte(sjekk klikk.no for nøyaktig oppskrift). Resten av fløten bruker du til neste dag i en an rett. Laks i kremet pestosaus, oppskrift fra godfisk.no. 500g laksefilet fra frys koster ca 36kr(nok til iallefall 4personer), du trenger bare spaghetti, fløte og pesto utenom.

Fårikål! 1kg frosset fårikålkjøtt av lam kostet 29kr på rema her. 5kr for kål og 5 for poteter, litt pepper (trenger ikke hele korn om du ikke har) = middag til 3 for under femtilappen.
Blir det noe til overs av kjøttet så bruk det i lapskaus, eller bruk alt kjøttet til lapskaus, en pose med grønnsaksblanding koster 10-15kr.

seifile til 19,90   er sundt og godt.

kan lage skattekiste med aliminiumsfolie.  frosne grønnsaker fisk og ris/poteter ved siden av.

lapskaus, kyllingfile fra firstprice med div,tilbehør.

Mange gode tips her.... Kalkun er også ett billig alternativ. 29.90 pr kg. Da har man kalkun med tilbehør første dagen, rester andre dagen, kalkun frikase tredjedagen, og frys evnt rester. Ribbe, medisterkaker, sosisser og julepølser er jo også rimelige middager i disse juletider.

Kjøp frosne grønnsaker, kjøttdeig og diverse på tilbud og frys det ned. Obs har ofte 40% på findus, tex mex, friske grønnsaker og mye annet.

pølse og potetstappe
fish and chips 
grønnsaksuppe med brød til
makaroni og ost..

Fiskegrateng, fiskepinner, fiskeboller, fiskekaker.
Spaghetti med pølsebiter.
Ostesnitzel med ris, pasta, grønnsaksblanding eller salat.
Kyllingkjøttdeig er ofte på tilbud til 19,90kr og av det kan du lage kyllingboller osv.
Hel kylling koster vel ca 30kr om du kjøper en sånn du kan steke hjemme.
Pølse i brød/lompe.
Lapskausblanding + mørkokt strimlet svinekjøtt.
Strimlet svinekjøtt er billig både på rema1000 (17kr for 300g tror jeg) og rimi.
Hjemmelaget pizza med smårettskinke og ost.

100kr middag fra rema1000 :o)

Trine Tanga skrev:

Stita skrev:

Jeg tror man kan lage spaghetti saus fra bunn av mye billigere.

Hellstrøm lagde jo mange middager som var billige.
De finner du inne på http://www.tv3.no, og så klikke seg videre.

Et lurt tips er å storhandle og planlegge.
Lag gjerne store porsjoner og frys ned. Da sparer du i tillegg mye tid.

Frys også ned rester.
Jeg fryser ned alt! Jeg fryser til og med ned tacosaus... jeg er mye alene, og vi har obligatorisk taco en dag i uka, og et helt glass blir for stort for meg, så jeg fryser ned i prosjoner.
Tacolompene kan også fryses ned:P

hvordan blir tacosausen når den har vært frosset ned??

Usynlig skrev:

Disse blir ofte dyrere enn om du sjekker prisen på tilsvarende produkter fra andre merker :)

Ellers fiskekaker og makaroni :)
Fiskepudding med råkost og poteter :)

Til en spagettisaus kan du bruke
1boks grovhakka tomater
litt tomatpure
løk
1-2ts buljongpuler
krydder
rund av med fløte/melk
Smak til sånn at det ligger i den gata du vil ha den :)
Tror aldri jeg har klart å bruke 17kr på pastasaus (i samme mengde som på glass) med å lage den selv. :) Er heller ikke så flink på å skrive ned ettersom jeg sjeldent bruker oppskrifter :p

Solvinge kylling fra Rema 1000, med ris og grønnsaker til.
Noe med poteter til. for eksempel fiskeboller i hvit saus, fiskepinner.

Lag store porsjoner, slik at man har mat i et par dager, det er aller billigst. Hvis du kjøper grønnsaker osv, så bruk det til flere middager, så det ikke blir liggende i skapet til det kastes, hvis du ikke bruker alt med en gang..

Snuffle skrev:

Usynlig skrev:

Disse blir ofte dyrere enn om du sjekker prisen på tilsvarende produkter fra andre merker :)

Ellers fiskekaker og makaroni :)
Fiskepudding med råkost og poteter :)

Til en spagettisaus kan du bruke
1boks grovhakka tomater
litt tomatpure
løk
1-2ts buljongpuler
krydder
rund av med fløte/melk
Smak til sånn at det ligger i den gata du vil ha den :)
Tror aldri jeg har klart å bruke 17kr på pastasaus (i samme mengde som på glass) med å lage den selv. :) Er heller ikke så flink på å skrive ned ettersom jeg sjeldent bruker oppskrifter :p

Ja, det er jo sant.
Men om man ev tar utgangspunkt i det og sjekker opp litt priser kan man komme ned i halv 100kr middag :o)

Back
Topp