"Billig" men BRA beltestol??

Nænnæn

Glad i forumet
Mamma vil kjøpe bilsete til vesla på 4 år. Jeg har ikke greie på dette, så vi har ofte kjøpt det butikken anbefaler. Mamma vil helst ikke bruke så mye penger på det, men vi vil selvsagt at det skal være godt og trygt!!!
Har noen forslag?? Tenker forovervendt og beltestol, da bilen hennes ikke har iso-fix.
 
Hvor mye penger har hun tenkt å legge i da?

Jeg sparer ikke på bilsikkerhet, så velger aldri det billigste hvis jeg ikke kjenner til setet eller finner det på tester.

Kan dere også evt spytte i litt penger for å evt få et bedre sete?

Vi har vært fornøyde med cybex x2-fix til eldste, og de koster rundt 2000 kr.

Hvis dere kan legge litt mer penger i det hadde jeg gått for britax kidfix-ii-xp-sict. Det har ekstra sikring mellom bena, og ekstra polstring ved brystet som tar opp støt ved en krasj.
Men det koster 3500 ca

Kan helt sikkert fås uten isofix
 
Kan jeg spørre hvordan hun sitter i bil vanligvis? :)
Som beltestol har vi vært veldig fornøyd med Maxi Cosi Rodi. Usikker på pris. Lånte en beltestol fra Biltema en gang, fungerte fint når vi fikk lagt selen skikkelig (fører ikke selen helt optimalt). Den er rimelig da, men muligens ikke heeelt å anbefale.
Dersom barnet vanligvis sitter bakovervendt, og det ønskes et rimelig sete hos besteforeldre, ville jeg sett på twoway fra Britax. Rimelig og bakovervendt:)
Lykke til i bilstoljungelen! Syns den er innmari vanskelig:p
 
Vi har maxi cosi. Koster 800
 
Hadde også maxi cosi rodi. Kosta vel 1600 kr i sin tid. Men tror jeg har sett de på tilbud til under 1000lappen. Syns det var en god og lett stol å ha med å gjøre.
Til svigermor fant vi cybex x2-fix til 800 kr. Kjøpte den brukt da. Kun blitt brukt i bestemorbil tidligere. Vi solgte den nå for 500 kr til samme forbruk. Bestemorbil.
 
Back
Topp