Billig mat til dåp ?

Vi valgte bakt potet da vi hadde barnevelsignelse, og det fikk vi veldig skryt for. Både fordi det var litt "utenom det vanlige" og at det faktisk er veldig godt.

Poteter er jo ikke veldig dyrt om man kjøper i løsvekt. Tilvanlig hjemme bruker vi first price revet ost rett og slett fordi vi synes den er god, ikke nødvendigvis fordi den er mye billigere. Vi var på storcash og smart club og kjøpte store bokser med mais (type xxxxxl) og rømme også laget vi salat til å ha ved siden samt bearnesaus. Vi kjøpte skinke i sveriger (om jeg ikke husker helt feil), ferdig kuttet opp. Og det funket kjempe bra!

Mye kan lages på forhånd og potetene lager seg selv i ovnen!
http://www.frumaela.com/search/label/Thea%20-%20barnevelsignelse

Koldtbord er lurt, da er det alltid noe alle liker, og det er ikke vanskelig, synes koldtbord virker litt finere en snitter, men der vi har fått snitter har de alltid vært tørre og kjedelige....

Barnslig skrev:
Koldtbord er lurt, da er det alltid noe alle liker, og det er ikke vanskelig, synes koldtbord virker litt finere en snitter, men der vi har fått snitter har de alltid vært tørre og kjedelige....

Jeg opplever også at snitter blir altfor lite mat. Tror man beregner 3 snitter pr. person (gjorde det sist vi bestilte) og det er altfor lite mat når folk er sultne.

vi skal ha chili con carne. Den er best dagen der på. De eneste ferske grønnsakene som skal i er paprika.

Vi hadde koldtbord og kaker... Fikk mye hjelp av Søstera til typen og pappa (de er/har vært kokker).
Ene tanta mi baka dåps kaka  siden hun har vært konditor...
Ellers baka vi noe selv og andre familie medlemmer tok med seg noe...

chriz skrev:
vi har kjøpt gryterett hos ica. den er kanon god, vi pleie å ha en med biff stroganoff å en med sursøt. det ble vel ca 2000kr for mat til 20 pers, med brød, ris, salat å dressing.

no i den siste barnedåpen bestillte vi bare på egon, folk fikk kjøpe det de ville, å vi spanderte en stor drikke. vi kom rimligere ut med dette enn å skulle leie lokale, mat osv. å da slapp vi å tenke på noe.

Dere som sier snitter er dyrt og lite mat- vi betalte 1800 kroner for mat til andremanns dåp. 15 gjester, vi ba om flere enn standard snitter pr person- alle spiste til de ble mette og vi hadde mye igjen. Ikke var de tørre og myyyyyye mat er det i de der vi har kjøpt!!

Gryterett liker jeg ikke, og supper er ikke "mat" så dette hadde jeg sett på som jalla å få i en dåp. Det lyser billig! Da er det bedre å bare ha kaffe og kaker synes jeg.

Vi hadde koldtbord til nr 1.
Vurderer grønnsaksuppe eller bakt potet til nr 2 nå.

Er sodd jalla og billig og?

Spiller det noen rolle om mten er billig så lenge det er godt??

Man arrangerer ikke dåp for å vise sine kokke kunster. Det er det lille barnet sin dag..

Herregud.......

Her hadde vi koldtbord. Fordelte matrettene litt utover i familien, så da ble det billig og ikke så mye å gjøre :-)

Vi hadde sodd.
Og alt i alt brukte vi 3000 på dåp, da var det mat lokale og alt. Ikke dyrt.

Back
Topp