Billig mat til dåp ?

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Forslag?? Tenker på snitter men det er en del jobb.. Gryte syns jeg er litt sånn jalla..Da må jeg ha ordentlig kjøtt og ferske grønnsaker da blir det ført vekk ikke så billig allikevel

Hva med å invitere bare på kaker og kaffe?

Evnt servere rundstykker med eggerøre og enkelt pålegg først, pølser eller grønnsakssuppe.

Lage selv eller kjøpe? Gryterett trenger ikke bli dyrt, sev med skikkelig kjøtt og grønnsaker. Koldtbord kanskje?
Så er det jo betesuppe, treretters (trenger ikke bli så ALT for dyrt det heller, men det er vanvitiig mye arbeid, og man trenger serveringshjelp), eller hva enn en foretrekker. Det er vel ikke MATEN som er billig eller yr heller egentlig, det er hvor en velger å kjøpe den det kommer an på.

Vi kjøpte snitter og angra absolutt ikkje på da, veldig enkelt. Men vi var ikkje så mange då, så det blei ikkje så dyrt :-)

Altså jeg er kokk så klarer å lage det meste selv. Vurderer og grille men det avhenger av at vi har tak å grille under ved dårlig vær..må ha noe middagsgreier siden mange reiser langt..pappa kan grille mens vi er i kirken..

Sunshine* skrev:
Vi kjøpte snitter og angra absolutt ikkje på da, veldig enkelt. Men vi var ikkje så mange då, så det blei ikkje så dyrt :-)

skal jg ha smitter smører jeg nok selv :)

Vi lagde koldtbord, enkelt og greit.. Hadde salat, varm pai og karbonader (laget ferdig på forhånd og varmet i ovnen) pluss det "vanlige" - forskjellige typer brød og pålegg pluss et "dessertfat" med forskjellige oster og kjeks... (brie, camembert etc) Så hadde vi kaker etterpå.. Veldig godt, veldig enkelt og så billig som du vil avhengig av hva du velger å ha.. Og mesteparten av jobben gjøres på forhånd så du ikke er opptatt med matlaging mens du har gjester..

Kjøpte snitter da eldstemann ble døpt, men med stor familie synes jeg det ble ganske dyrt.... Så denne ganga lurer jeg på om vi koker ei stor gryte med ertesuppe på forhånd og baker rundtstykker/loff. Billig, enkel (alt i ei gryte som bare skal varmes opp) - og ikke minst god mat.

Hadde koldtbord vi, lagde mye selv på forhånd.. og fikk noen familiemedlemmer til å stille med feks eggerøre, potetsalat, kaker osv osv... :)

Vi var vel ca 20 - og jeg betalte sulamitten alene for BF var ikke spesielt interessert... Ble ikke så himla dyrt.. Men husker ikke akkurat.. Men på kun overgangsstønad var det ikke rom for store sprell..

Vi hadde gryterett. Kall det gjerne jalla, det var liksom det vi hadde råd til på den tiden. 
Vi dro til Sverige og kjøpte kjøttdeig og brukte Toroposer med  litt ekstra fløte i. Så hadde vi baguetter og salat til. 

Labambie skrev:
Vi hadde gryterett. Kall det gjerne jalla, det var liksom det vi hadde råd til på den tiden. 
Vi dro til Sverige og kjøpte kjøttdeig og brukte Toroposer med  litt ekstra fløte i. Så hadde vi baguetter og salat til. 

Folk må jo servere hva de vil :) Men som kokk kan jeg ikke fordra toro.. Kommer til å handle i Sverige vi også :)

Dollface skrev:
Hadde koldtbord vi, lagde mye selv på forhånd.. og fikk noen familiemedlemmer til å stille med feks eggerøre, potetsalat, kaker osv osv... :)

Vi var vel ca 20 - og jeg betalte sulamitten alene for BF var ikke spesielt interessert... Ble ikke så himla dyrt.. Men husker ikke akkurat.. Men på kun overgangsstønad var det ikke rom for store sprell..

Det er kjekt med koldtbord da at familie kan bidra med ting :)

Dollface skrev:

Det er kjekt med koldtbord da at familie kan bidra med ting :)

hva med å lage et litte koldtbord
her gjorde vi det og hadde følgende
eggerøre
spekamat
karbonader
kyllinglår
og omsbakt leverpostei
så hadde vi salat, dresing og slikt inntil

Fra en kokk til en annen en; hva du kan servere vet du vel best selv? Kan ikke dy meg jeg altså, men syntes det er litt frekt å rake ned på hva andre har servert som noe annenrangs du som KOKK ikke kan servere. Jentene her har kommet med mange gode forslag for å være behjelpsomme... nei, skal ikke bry meg jeg altså, trekker meg stille ut igjen...

Kallenavn ikke valgt skrev:
Fra en kokk til en annen en; hva du kan servere vet du vel best selv? Kan ikke dy meg jeg altså, men syntes det er litt frekt å rake ned på hva andre har servert som noe annenrangs du som KOKK ikke kan servere. Jentene her har kommet med mange gode forslag for å være behjelpsomme... nei, skal ikke bry meg jeg altså, trekker meg stille ut igjen...

< br />må le litt har da vel heller ikke forkastet noe av det de foreslår .. bare bedt om tips :) Bare sagt jeg ikke vil ha gryterett..

vi har kjøpt gryterett hos ica. den er kanon god, vi pleie å ha en med biff stroganoff å en med sursøt. det ble vel ca 2000kr for mat til 20 pers, med brød, ris, salat å dressing.

no i den siste barnedåpen bestillte vi bare på egon, folk fikk kjøpe det de ville, å vi spanderte en stor drikke. vi kom rimligere ut med dette enn å skulle leie lokale, mat osv. å da slapp vi å tenke på noe.

Ved nummer 3 sin dåp hadde vi løksuppe med focaccia brød til,
suppen er veldig mektig med skinke osv opp i og stein god! Vi hadde dåp
i romjula så folk var matleie men ble kjempe begeistret for suppa!

Back
Topp