Bilkjøring

Kassiopeia68

Venter på baby januar 2014
Januarhula 2014
Har dere begynt å kjøre lengre turer med de små? Hvor lenge lar dere dem sitte i setet før pause? Og hvor lenge totalt? Småen her sover godt i bilen, men de sitter jo litt krokete der..
 
På sykehuset sa de 1,5 timer av gangen før det måtte en pause til :) Men vet ikke totalt hvor lenge de kan sitte i setet....
 
Skulle ønske setene hadde vært litt så de så litt flatere.. han her liker godt å kjøre bil. Det lengste jeg har kjørt er vel 2 eller 2 1/2time... Han sovnet alltid så godt i bilen så lenge han ikke er sulten:) er det no "regel" for hvor lenge de budre sitte i bilstolen?

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Pjokken her sier i fra når han vil strekke litt på seg, da blir han urolig i setet og lager misnøyelyder, da er det bare å ta han ut litt, også er han klar igjen. Klaget ofte etter halvannen til to timer :)
 
Jeg var på barselsgruppe på helsestasjonen denne uken og der var det en fysioterapaut og dette spørsmålet kom opp. Hun som spurte brukte som eksempel at de hadde kjørt til Trysil i helgen og det hadde tatt fire timer og da hadde babyen sovet hele veien og sov så godt at de ikke ville vekke henne. Fysioterapauten sa at de ikke skulle vekke henne så lenge det ikke var sånn at de kjørte til Trysil ofte. Så en gang i blandt går det fint å la de sove lenge i bil. Blir de urolige tipset hun om å ha et teppe med seg, legge det ut i baksetet så bebisen kan strekke seg litt både på mage og rygg før dere kjører videre. Er det mye kjøring ofte anbefalte hun å ta fler pauser. Men hun nevnte også at de 30 min som ofte står på bilsetene sin warning lapp er for at produsentene sikrer seg mot f.eks søksmål. Hun mente ikke dette var nødvendig å følge.
 
Back
Topp