Bilfri sone i Oslo

Boblefrua

Forumet er livet
Vil dere (bosted) eller jobben bli berørt av dette?

Ikke jeg, men mannen! (Veldig spent på hva som da skjer med alle parkeringshusene i byen; både de som er for alle og de som er knyttet til de forskjellige arbeidsplassene) men vi flytter vel ut av byen før den tid..

Ikke jeg, men mannen! (Veldig spent på hva som da skjer med alle parkeringshusene i byen; både de som er for alle og de som er knyttet til de forskjellige arbeidsplassene) men vi flytter vel ut av byen før den tid..
Hva gjør han da? Vil dette fremskynde flytteplanene?

Hva gjør han da? Vil dette fremskynde flytteplanene?
Blir vel kollektivt, men ser det kan ta utfordrende lang tid å reise frem og tilbake noe som påvirker når han kan hente og levere i barnehagen (levere tidligere og hente senere). Men det er vel ikke før i 2020, og vi hadde planer om å flytte før den tid uansett :)

Nei. Men utifra kartet forstår jeg ikke helt hvordan vi skal kunne komme oss til legevakten med bil. Det blir i så fall et enormt trykk mot Grunerløkka, og det er jo synd for de som bor der. Men mye mulig kartet viser litt feil, eller at ting blir seendes litt annerledes ut på et rødfarget kart og at veien dit går parallelt med "sperringen". Ellers syns jeg et bilfritt sentrum er positivt. Forstår meg ikke på de som må presse bilen sin inn i sentrum, når de har bein å gå på.

Det virker ikke helt gjennomtenkt i forhold til feks varelevering og tilrettelegging for de som må kjøre bil.
Men, det er jo noen år til, og jeg er i utgangspunktet veldig positiv til bedre kollektiv tilbud og mindre biler i sentrum. Det må bare tilrettelegges først, ikke lage forbud først!

Nei, definitivt ikke, ettersom vi bor og jobbet på Vestlandet....

Nei. Jeg tar bussen til og fra jobb hver dag :)

Jeg kan nesten se ring1 fra vinduet mitt, så jeg vil absolutt bli berørt! Kommer til å bli forbanna kronglete å komme seg ut av byen! Og til og fra jobb! NEI til bilfri sone! :p

Back
Topp