BIlforsikring ved skade.

Renate_85

Glad i forumet
Vi har full kasko med storebrand forsikring. Nå har bonden vi leier av drevi med noe betongelementer ute på gårdsplassen her hvor bilen vår står også har tydeligvis ene elementet sklidd av og fyki inn i bilen vår så ene rute på siden er knust,frontruta er sprekt, masse riper på hele venstre side.
Sambo mener at vi må betale egenandel på forsikringen vår selv om dette ikke var vår skyld? Er det virkelig mulig. Skal ikke forsikringa til den som gjorde skaden dekke ALT?
Vi skal vel ikke betale noe?
Drittbegynnelse på helga kan du si.Har bare 1 bil og det går omtrent 0 busser her.[:@]

Ingen som vet?[&:]

Har dere skrevet skademelding med bonden da? Har han tatt på seg skylda? Kjørte han traktor da dette skjedde?

Han har tatt på seg full skyld ja. De drev å lastet over betongelementer fra en lastebil(som sto stille) med en kran da ene elementet skled av.

Det kan da virkelig ikke være mulig at vi må betale. Bilen vår sto jo stille, parkert utenfor der vi bor...

Dette bør vel gå over ansvarsforsikringen på lastebilen? Om motpart får full skyld skal ikke dere betale egenandel nei! Lever inn felles skademelding der han har underkrevet på at det var hans skyld så skal nok dette gå veldig bra[:)]

Tusen takk[:)] Det jeg mener også.
Noen som vet hvor lang tid dette ca forsikringsgreiene pleier å ta?  Når kan vi forvente å få kjøre bilen vår igjen?

Tror nok du må ut med egenandelen desverre, men ring å hør med forsikringsselskapet, di har døgnåpent for skade...

ORIGINAL: Renate_85

Noen som vet hvor lang tid dette ca forsikringsgreiene pleier å ta?  Når kan vi forvente å få kjøre bilen vår igjen?

Kommer ann på hvor fort dere får taksert skaden det, Når jeg greide å rygge på en annen bil tok det ca 3 uker før jeg fikk vite hvor mye skaden kom på og måtte betale det inn.

Nr.1 er å få levert inn skademelding til forsikringsselskapet deres og deretter få taksert skaden!
Når dere har kasko kan dere reparere skaden med en gang[;)] Snakk med skadebehandler på mandag du så får du nok veiledning til taksering. Lykke til[:)]

ORIGINAL: BæreMæ

Tror nok du må ut med egenandelen desverre, men ring å hør med forsikringsselskapet, di har døgnåpent for skade...

Hun må ikke betale egenandel hvis motparten får full skyld..[:)]

Takk for svar. Håper vi slipper unna den egenandelen ja, kan ikke skjønne annet.

Blir en kjedelig hjemmehelg dette da[;)][&:]

Såklart dere ikke skal betale noe eller blande inn forsikringa deres. Er forsikringsselskapet hans som må dekke det. Kanskje dere kan få leiebil?

Så vi trenger ikke kontakte vårt  forsikringsselskap i det hele tatt egentlig? Bare hans?

Så vi trenger ikke kontakte vårt  forsikringsselskap i det hele tatt egentlig? Bare hans?

Kontakt deres eget forsikringsselskap og be han kontakte sitt[;)]

Back
Topp