Bildvd for bakovervendte?

Hønepøne+2

Gift med forumet
Er festene til bildvdene godkjente til å feste dem for unger som sitter bakovervendt også, eller er det kun for fremovervendte unger? Googlet litt rundt og fant da ett forum med ei som sa at ingen bildvder er godkjent for bakovervendt fordi det ved en kraftig frontkollisjon vil bli for mye for festene og spilleren vil fyke rett i ungen. Men det var jo ingen fakta eller forskning på det. Noen som kan abefale en spiller med ett godt feste og som funker til bakovervendt?

Jeg synes det er vanskelig å finne god informasjon om DVD-spillere i bil. Det eneste jeg vet er at NExtbase er det eneste merket som har krasjtester spillerne sine. De har også videoer av krasjtestene i noen nettbutikker. (Såvidt jeg har skjønt er det CLick & Go-systemet som er krasjtestet).

Vi skal kjøpe DVD-spiller til bilen nå i sommer og jeg lurer på å kjøpe Nextbase siden det er det jeg har inntrykk av at er det sikreste. Men da jeg spurte hos nærmeste Expert svarte han bare på alt annet da jeg spurte om det sikreste merket. De hadde ikke Nextbase i det hele tatt. Mer vet jeg dessverre ikke!

alle dvdspillere i bil som ikke blir festet riktig kan gjøre at personr kan bli skadet
Så vidio på tv2 god morgen om hvordan enkelte dvdspillere flyttet på seg ved en krasj,de kune gå over nakkestøtte å slå føreren eller pasasjeren foran i hodet, enkelte av festene somhar armer kunne vri seg så den slo passasjer eller fører i ansiktet
Så det viktigste er at en fester de ordentelig og ser til at de ikke får vridd seg noen veier når en drar i den
Her så har vi festet de med noen ekstra fester for at de ikke ska kunne flytte seg noen av veiene

her står det litt på tryggstrafikk http://www.tryggtrafikk.no/Sikker+montering+av+DVD+og+GPS.b7C_wBrMYI.ips

Vi har nettopp kjøpt en ny en somvi har festet bakovervendt. Husker ikke hva merket hette, men der var det noen metallfester inni dvden, slik at vi fikk festet den skikkelig. Håper å tror at den er så fast at ved en ev kollisjon skal det gå bra. Tror vi også skal feste den litt ekstra med tykke strips..

Sin skrev:
Jeg synes det er vanskelig å finne god informasjon om DVD-spillere i bil. Det eneste jeg vet er at NExtbase er det eneste merket som har krasjtester spillerne sine. De har også videoer av krasjtestene i noen nettbutikker. (Såvidt jeg har skjønt er det CLick & Go-systemet som er krasjtestet).

Vi skal kjøpe DVD-spiller til bilen nå i sommer og jeg lurer på å kjøpe Nextbase siden det er det jeg har inntrykk av at er det sikreste. Men da jeg spurte hos nærmeste Expert svarte han bare på alt annet da jeg spurte om det sikreste merket. De hadde ikke Nextbase i det hele tatt. Mer vet jeg dessverre ikke!

Ja, skikkelig vanskelig å finne skikkelig informasjon om det. Skulle jo tro at det ble undersøkt litt på det temaet siden unger skal sitte lenge bakovervendt og bildvd er en vanlig ting i en del biler nå. Har jo ikke tenkt å snu  han med det første.

Fant også frem til Nextbase sine med ekstrafestet som man skrur fast. Virker iallefall litt sikrere enn borrelås og sånt:S

Back
Topp