Bildevegg

*Mammatil2gull*

Forelsket i forumet
Har leeenge tenkt på å lage meg en bilde vegg i stua, med bilde av familien vår..
Hvordan lages denne for at det skal se mest mulig "ryddig" ut.?
Bør alle bildene være sort-hvit, eller kan eg blande sort-hvit med farger og evt bilder i sepia?
Tenkte å ha sorte rammer, da dette passer best hjemme hos oss!!
Eller kan eg blande fargene på rammene og?
Sort, hvitt og sølv?
Vil veeldi gjerne se bilder! [:)]

Jeg har bildevegg i gangen, over ei kommode.

Har bare sorte rammer og farga bilder. Eller er et par bilder i sort hvitt der.
Har vel 20 bilder eller noe sann. Har ikke bilder her da, får se om jeg kan ta en kveld.

Men jeg synes rammene skal være like og lik farge. Men hver sin smak.

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg har bildevegg i gangen, over ei kommode.

Har bare sorte rammer og farga bilder. Eller er et par bilder i sort hvitt der.
Har vel 20 bilder eller noe sann. Har ikke bilder her da, får se om jeg kan ta en kveld.

Men jeg synes rammene skal være like og lik farge. Men hver sin smak.

gleder meg til bilde [:)]

Bildene bør henges noen lunde i system, ikke hulter til bulter.. Legg de foran deg på gulvet og prøv deg frem først. Tenk på hvor du plasserer "tyngden" hen, slik at bildene blir i balanse med hverandre. Det beste er om alle bildene enten er i farger eller i gråtoner, ikke miks så mye, for det kan fort se rotete ut. Den øverste kanten på bildene bør henge i linje med den øverste kanten på bildene/speilene osv gjennom resten av rommet.

ORIGINAL: Rada

Bildene bør henges noen lunde i system, ikke hulter til bulter.. Legg de foran deg på gulvet og prøv deg frem først. Tenk på hvor du plasserer "tyngden" hen, slik at bildene blir i balanse med hverandre. Det beste er om alle bildene enten er i farger eller i gråtoner, ikke miks så mye, for det kan fort se rotete ut. Den øverste kanten på bildene bør henge i linje med den øverste kanten på bildene/speilene osv gjennom resten av rommet.

ikke dumt det nei.. har notert meg [:)]

Har en bildevegg i gangen nede, men har forsåvidt planer om å endre litt på den etterhvert...
Jeg har en haug med gamle rammer som jeg skal bruke i stedet, men ttt!
Jeg er veldig glad i sepia bilder jeg da, og stort sett alle bildene min er i det!
Synes det passer veldig godt til de gamle rammene!
Noen av rammene (de med gullfarge) skal sprayes sorte, mens resten beholder jeg som de er!

Her er bildeveggen min: http://frahusetisvingen.blogspot.com/2010/03/fra-et-prosjekt-til-et-annet.html

Ja, også har jeg en liten bildevegg på soverommet:

kjempe fine bildevegger..
fler som har bilder å komme med? [:)]

her e min bildevegg:)

Her er min bildevegg oppe i gangen. Ser nå at jeg glemte å benke noen av bildene
før jeg tok bilde, Men er en stor firkant som omkranser alle sammen.

Jeg la alle bildene på gulvet og holdt på lenge før jeg fant ut hvordan det skulle være
Men er veldig fornøyd nå.

*ble litt for stort med nær familie på alle bildene, så derfor har jeg deformert selve bildene.

Her er begynnelsen på min:

Noen malerier og noen bilder. Har natur som tema. Skal  mikse litt med sorte og gamle rammer som jeg spraymaler sølv. Veggen skal bygges ut i begge retninger.

ville holdt rammene i samme farge, men i ulike str og former, hengt de litt rotete hvis du skjønner. Ellers er jeg personlig veldig fan av sort hvite bilder og syns det gir ett helhetlig og ryddig inntrykk. Hvis fargebilder skal benyttes ville jeg valgt blande bilder altså ikke bare sånn av ansikter, men noen clos up og noen ute i det fri og kanskje ett og annet bilde som ikke har med familien å gjøre. Altså av ett tre eller himmelen. Ja åsså holdt meg til litt samme farge kontrast på familiebildene og kanskje hatt ett som virkelig spratt ut i mengden[8D]

Back
Topp