Bildestørrelse?

*ÅsLe*

Gift med forumet
Hvilken størrelse laster dere bildene ned i når dere skal sende inn bilder på pm til konken?
Jeg bruker image shack.
neoen som vet??

640x480 på image shack [;)]

det var det jeg brukte forrige gang å da ble bildet mitt mye mindre enn de andre sitt! så jo nesten ikke hva som var skrevet på[8|]
så da leverte jeg inn på 800 x 600 denne gangen, håper det ikke ble for stort da!?[:-]

ORIGINAL: mammaen til Tobias

det var det jeg brukte forrige gang å da ble bildet mitt mye mindre enn de andre sitt! så jo nesten ikke hva som var skrevet på[8|]
så da leverte jeg inn på 800 x 600 denne gangen, håper det ikke ble for stort da!?[:-]

Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde der, jeg prøvde flere ganger, men ditt bilde ville ikke bli større...kan det ha noe med kamerainnstillingene dine å gjøre? Vet ikke om imageshack fungerer sånn at det tar det største alternativet uten å gjøre det kornete? Bildet jeg fikk av deg var hvertfall 320x240 og bare 40,8kB, mens de andre var 500x488 og 172kB og 500x485 og 140 kB....

Jeg vil bare si at jeg cropper og endrer str på alle bidragene som kommer inn slik at de blir omtrent like store[;)] Jeg bruker alltid den str som brukes på scrapping.no, der skal de være maks 500x500. Så jeg setter bredden på bildene til 500[:)] Håper ingen protesterer på det...[8|]

i photoshop kan man velge "save for web" når man skal lagre, da kan man velge 600 x 600 og også størrelsen. da kan man lagre den i en størrelse som er mindre enn 200kb som det er lov til å velge her når man skal sende på pm eller legge ut på en tråd, så da trenger man ikke bruke imageshack eller photo-buket... [;)]

(verden ble litt enklere når jeg fant ut dette selv [:D])

Har ikke photoshop!

Back
Topp